آیا مدیاتک همکاری خود با شیائومی را متوقف کرده است؟

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان تراشه برای شیائومی، کمپانی مدیاتک است. اما به نظر می‌رسد این تولیدکننده تراشه، قصد دارد همکاری خود را با «اپل چین» متوقف کند.
تبلیغات

شیائومی که طی سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته، آینده‌ی خود طی پنج تا ده سال پیش رو را به عنوان پیشرو در بازار تلفن همراه ترسیم کرده است. بدون شک، پشت سر گذاشتن اپل و سامسونگ کاری بسیار دشوار است. اما شاید این کمپانی چینی، فرمول مناسبی برای این کار پیدا کرده باشد؛ ارائه‌ی محصولاتی باکیفیت و دارای سخت‌افزار قدرتمند با قیمتی بسیار مناسب. به نظر می‌رسد راهکار شیائومی در بلندمدت جواب بدهد؛ اما اگر این غول نوظهور یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان سخت‌افزار خود را از دست بدهد، باز هم پیروی از این فرمول عملی خواهد بود؟

گمانه‌زنی‌های جدید، حکایت از  احتمال قطع همکاری مدیاتک و شیائومی دارند. مدیاتک تصمیم گرفته تا به قرارداد همکاری با «اپل چین» (شیائومی) پایان دهد و در نتیجه تولید تراشه برای محصولات این کمپانی را متوقف کند. دلیل این قطع همکاری هنوز مشخص نیست و هیچ یک از دو کمپانی در این باره سخن نگفته‌اند.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، شیائومی با یک بحران بزرگ مواجه می شود. جدا شدن مدیاتک از لیست تأمین‌کنندگان تراشه‌ی شیائومی، می‌تواند منجر به مشکلاتی جدی در فرایند تولید بخش عمده‌ای از محصولات میان‌رده و پایین‌رده این کمپانی شود. شاید تنها برنده‌ی این قطع همکاری، کوالکام باشد!

شیائومی هم‌اکنون با دیگر تولیدکنندگان تراشه نیز همکاری می‌کند؛ مثلاً با انویدیا در تبلت MiPad، یا کمپانی Xiaolong برای تولید تراشه Mi 2A وشرکت Leadcore که یک تولیدکننده‌ی کمتر شناخته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات