هرچه از ویندوز 12 می‌دانیم؛ از تاریخ انتشار تا قابلیت‌های جدید

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که مایکروسافت درحال آماده‌سازی نسخه‌ی جدید ویندوز است که احتمالا ویندوز ۱۲ خواهد بود.
تبلیغات

این مقاله با داده‌های جدید به‌روز شده است.

ویندوز 12 که احتمالاً سیستم‌عامل بعدی مایکروسافت باشد، ممکن است زودتر از انتظارها عرضه شود. شایعه‌ها از احتمال انتشار ویندوز 12 در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند که بسیار امیدوارکننده است؛ چراکه جایگزینی زودهنگام این سیستم‌عامل با ویندوز 11 می‌تواند بسیار مسرت‌بخش باشد.

همچنین، درحالی‌که مایکروسافت هنوزهم باید مثل مک‌اواس و سایر سیستم‌‌عامل‌ها به انتشار به‌روزرسانی‌های سالانه تکیه کند، نسخه‌های آینده‌ی به‌روزرسانی‌های Moments در فواصل زمانی کوتاه‌تری منتشر می‌شوند. بااین‌حال، نکته‌ای که از زمان انتشار ویندوز 12 مهم‌تر به‌نظر می‌رسد، متحول‌شدن آن در‌مقایسه‌با ویندوز 11 است.

ویندوز 12 چه قابلیت‌های جدید و بهبودهایی به‌ارمغان می‌آورد؟ مدت‌ها است که کاربران مایکروسافت را با درخواست قابلیت‌های جدید زیر فشار گذاشته‌اند که بعضی از آن‌ها در به‌روزرسانی ۲۰۲۲ اِعمال و باعث بازطراحی نواروظیفه ویندوز شد.

در مقاله‌ی حاضر، قصد داریم تمامی اطلاعات موجود از به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز را به‌همراه ویژگی‌هایش بررسی کنیم و در‌ادامه، قابلیت‌هایی را ذکر کنیم که کاربران تمایل زیادی به دیدن آن‌ها در ویندوز 12 دارند.

خلاصه‌ای از ویندوز 12

ویندوز 12 چیست؟ سیستم‌عاملی که قرار است جانشین ویندوز 11 شود.

چه زمانی منتشر می‌شود؟ طبق برنامه‌ی سه‌ساله، باید در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

قیمت آن چقدر است؟ ویندوز 12 باید مثل ویندوز 11 رایگان باشد.

شایعه‌های مربوط به زمان عرضه‌ی ویندوز 12

برخی از گزارش‌ها می‌گویند، نسخه بعدی ویندوز قرار است در سال ۲۰۲۴ و تقریباً سه‌سال پس از انتشار ویندوز ۱۱ منتشر شود. با درنظر گرفتن تاریخ انتشار نسخه‌های پیشین ویندوز، می‌توانیم امیدوار باشیم که Windows 12 در نیمه دوم یا اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار گیرد؛ زمانی‌که پشتیبانی از ویندوز 10 نیز به‌پایان می‌رسد.

دستگاه‌های سازگار با ویندوز 12

هنگامی‌که مایکروسافت خبر عرضه‌ی ویندوز 11 را منتشر کرد، مهم‌ترین پیش‌نیاز استفاده از آن را بهره‌مندی سیستم از قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام TPM ذکر کرد؛ قابلیتی امنیتی که در اکثر مادربردهای جدید وجود دارد. بنابراین، سوالی که پیش می‌آید این است که آیا مایکروسافت بار دیگر رایانه‌های شخصی قدیمی را کنار خواهد گذاشت؟ درحال‌حاضر پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. درحالی‌که ممکن است مایکروسافت پیش‌نیاز مشابهی را برای استفاده از ویندوز 12 تعیین کند، احتمالاً نوعی راه‌حل وجود خواهد داشت که رایانه‌های شخصی پشتیبانی‌نشده نیز بتوانند ویندوز ۱۲ را نصب کنند.

سایر پیش‌نیاز‌ها نیز به‌احتمال زیاد با ویندوز 11 مشابه است و برخی از آن‌ها ازاین‌قرارند:

  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی
  • سرعت کلاک ۱ گیگاهرتزی
  • ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی درایو
  • بهره‌مندی از بوت ایمن UEFI
  • TPM 2.0
  • نمایشگر بزرگ‌تر از ۹ اینچی با زرولوشن HD یا ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پشتیبانی از گرافیک دایریکت‌ایکس ۱۲ و WDDM 2.x
  • اتصال به اینترنت

ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۲

درحال‌حاضر نمی‌توان مطمئن بود که ویندوز 12 چه ویژگی‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت؛‌ اما برخی از گزارش‌ها مفهوم‌های جدیدی از این نسخه از سیستم‌عامل را نمایش می‌دهند که درادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

رابط کاربری پویاتر

رابط کاربری احتمالی ویندوز ۱۲

مایکروسافت به‌طور ناخواسته در جریان سخنرانی اصلی مایکروسافت Ignite که توسط مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا برگزار شد، مفهومی را برای ویندوز 12 به نمایش گذاشت که چند تغییر جالب را نشان می‌دهد: نوار وظیفه شناور و برخی از نمادهای سیستم مانند نشانگرهای Wi-Fi و باتری، همراه با ویجت آب و هوا که اکنون در بالای صفحه، نمایش داده می‌شوند. به‌نظر می‌رسد ویندوز جدید قرار است شبیه macOS یا برخی از توزیع‌های لینوکس باشد.

البته از آنجاکه این یکی از نمونه‌های اولیه‌ی طراحی ویندوز 12 است، احتمالا تا زمان عرضه تغییر کند یا به‌طور کلی حذف شود. ویندوز 11 پس از سال‌ها تغییرات بزرگی را در نوار وظیفه ایجاد کرد؛ بنابراین اگر مفهوم جدید قابل‌اجرا باشد، ویندوز ۱۲ تغییرات بزرگ‌تری را به همراه خواهد داشت.

قابلیت مقیاس‌پذیری

اجرای ویندوز روی لپ‌تاپ لنوو

طبق گزارش‌های اخیر، ویندوز 12 ممکن است رویکرد جدیدی را برای نحوه‌ی طراحی سیستم‌عامل در سطح اصلی اتخاذ کند. مایکروسافت قصد دارد ویندوز 12 را ماژولارتر کند؛ این بدان معنا است که برخی از اجزای سیستم‌عامل را می‌توان برای دستگاه‌های خاص فعال یا غیرفعال کرد. این ایده که به عنوان CorePC شناخته می‌شود، امکان تجربه‌های متناسب‌تر را برای دستگاه‌هایی با فاکتورها و قابلیت‌های مختلف فراهم می‌کند.

مایکروسافت پیش‌تر قصد داشت با Windows Core و Windows 10X به هدف مقیاس‌پذیری دست یابد و با سیستم‌عامل کروم او اس رقابت کند که متاسفانه این پروژه کاملا کنار گذاشته شد. ما از ویندوز ۱۲ انتظار سیستم‌عامل سبک و متمرکز بر وب را داریم؛ چیزی که کروم به‌خوبی از پس آن برآمده است. حال پس از اقدام ناموفق مایکروسافت در ویندوزهای پیشین، شاید وقت آن رسیده است با تولید نسخه جدیدی از ویندوز دوباره در مسیر رقابت با کروم او اس قدم بردارد.

به‌روزرسانی سریع‌تر

همان گزارشی که به طراحی ماژولار اشاره کرده بود، از تغییر دیگری در ساختار ویندوز 12 با معرفی جداسازی حالت نیز صحبت می‌کرد. به این معنی که کاربر به بخش‌های خاصی از سیستم‌عامل دسترسی نخواهد داشت و مایکروسافت آن‌ها را در پارتیشنی جداگانه قرار خواهد داد. این امر به ویندوز اجازه می‌دهد پارتیشن‌های اصلی را آزادانه و بدون نگرانی در مورد دخالت کاربر و بدون مشکل به‌روزرسانی کند.

تفکیک حالت همچنین می‌تواند تجربه بازنشانی را قابل اعتمادتر کند. از آنجایی که کاربران نمی‌توانند با فایل‌های سیستمی به پارتیشن‌ها دسترسی پیدا کنند، احتمال خراب‌شدن این فایل‌ها کمتر خواهد بود و بازنشانی کامپیوتر باید بسیار بهتر عمل کند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی

یکی از بخش‌هایی که چندان دور از ذهن نیست، این است که مایکروسافت ظاهراً قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را در ویندوز 12 اضافه کند. یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند این باشد که ویندوز 12 محتوای روی صفحه را تشخیص دهد و بسته به آنچه که وجود دارد، اقدامات مختلفی را پیشنهاد کند. ازسوی‌دیگر، ویندوز 12 همچنین می‌تواند با تشخیص اشیاء موجود در عکس کپی‌کردن آن شیء و چسباندن آن را در جای دیگر آسان‌تر کند.

قابلیت‌هایی که می‌خواهیم

اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از ویندوز 12 دردسترس نیست و حتی مشخص نیست که چنین به‌رزورسانی وجود خارجی داشته باشد، انتظاراتمان از آن را به‌خوبی می‌شناسیم که در ادامه مهم‌ترینشان را بیان می‌کنیم:

به‌روزرسانی یکپارچه

تنظیمات به‌روزرسانی

یکی از تغییرات بزرگی که مایکروسافت برای ویندوز 11 اعلام کرد، نصب به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر در پس‌زمینه بود تا روند کلی دردسر کمتری داشته باشد. در حالی که از این تغییرات استقبال می‌شود، این روند آن‌طور که باید یکپارچه نیست. کاربر باید آپدیت‌ها را دانلود، نصب و سپس کامپیوتر را راه‌اندازی مجدد کند، مثل زمانی که کامپیوتر تغییرات زیادی را در آپدیت ایجاد می‌کند.

برای مقایسه، ChromeOS و Android به‌روزرسانی‌های یکپارچه را ارائه می‌کنند، جایی که بیشتر تغییرات در پس‌زمینه انجام می‌شوند. اگرچه هنوز نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه دارید، این تقریباً یک راه‌اندازی مجدد استاندارد است که در آن دستگاه شما با نصب به‌روزرسانی جدید پشتیبان‌گیری می‌شود. ویندوز 11 کماکان کاربر را مجبور می‌کند تا راه‌اندازی مجدد برای نصب به‌روزرسانی‌ها مدتی صبر کند. اگرچه این برای به‌روزرسانی‌های بزرگ تاحدی قابل‌قبول است، اما نباید برای به‌روزرسانی‌های تجمعی که هر ماه دریافت می‌کنیم اتفاق بیفتد.

بهبود ویجت‌ها

گجت های دسکتاپ در ویندوز 7

بخش ویجت‌ها در ویندوز ۱۱ پتانسیل‌های بسیاری دارد که تاکنون مایکروسافت آن‌ها را ارائه نکرده است؛ برای مثال، تا مدت‌ها تنها از ویجت‌های مبتنی‌بر وب مایکروسافت پشتیبانی می‌شد. از طرفی،‌ صفحه‌ی ابزارک‌ها نیز مملو از مقاله‌های خبری است که به‌ندرت برای کاربر مفید یا سرگرم‌کننده هستند و متاسفانه کاربر نمی‌تواند آن‌ها را غیرفعال کند.

ارائه‌ی گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر برای غیرفعال‌کردن فید اخبار، می‌تواند ویژگی‌ قابل‌توجهی در نسخه‌ی جدید ویندوز باشد تا کاربران بتوانند به‌طور انحصاری از آن برای ویجت‌ها استفاده کنند.

سفارشی‌سازی منوی استارت

سفارشی‌کردن منوی استارت

منوی Start جدید ویندوز ۱۱ شما را مجبور می‌کند از طرح‌بندی پیش‌فرض آن بدون گزینه‌های سفارشی‌سازی زیاد استفاده کنید. درحالی‌که کاشی‌های زنده ویندوز 10 باب میل همه نبود، قطعاً داشتن منوی Start قابل تنظیم با امکان تغییر اندازه برای قراردادن نمادها و برنامه‌های بیشتر مزیتی است که دوست داریم دوباره آن را ببینیم. علاوه‌براین، شاید بهتر باشد روی تعداد ردیف موارد پین‌شده و توصیه‌شده کنترل دقیق‌تری داشته باشیم. با این قابلیت‌ها می‌توان منوی Start را روی موارد مفیدتر متمرکز کرد.

ادغام بیشتر کنترل پنل و تنظیمات

تنظیمات ویندوز

مایکروسافت در ویندوز 10 (و تا حدی ویندوز 8) برای انتقال تنظیمات از کنترل پنل به برنامه‌ی تنظیمات تلاش زیادی کرده است. بااین‌حال، در ویندوز 11 بسیاری از تنظیمات پیچیده‌تر همچنان به باز‌کردن کنترل‌پنل نیاز دارند که به‌نوعی انسجام زبان طراحی را از بین می‌برد.

اگر مایکروسافت بتواند ویندوز 12 را در حالتی راه‌اندازی کند که نسبت به نسخه‌های قبل کامل‌تر به نظر برسد، عالی خواهد بود. بهتر است مایکروسافت حداقل بتواند رابط کاربری را به‌گونه‌ای به‌روز کند که احساس سازگاری بیشتری به کاربر بدهد. طرفداران نسخه‌های مدرن Device Manager را به سخره گرفته‌اند و این شاید بتواند گامی در مسیر درست قلمداد شود.

حذف نصب راحت‌تر برنامه‌ها

حذف نصب برنامه

فروشگاه مایکروسافت برای اولین‌بار در ویندوز 8 معرفی شد و درحالی‌که آن زمان محبوبیت زیادی نداشت، مزیت بزرگی را ارائه می‌داد. برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت بسته‌بندی شده بودند و می‌توانستید آن‌ها را به روشی یکپارچه نصب و حذف کنید.

این ویژگی هنوز برای اکثر برنامه‌های فروشگاه صدق می‌کند. تنها باید روی دکمه Uninstall کلیک کنید تا برنامه بدون هیچ سرو‌صدای اضافی از رایانه شما حذف شود. بااین‌حال، برخی از برنامه‌ها هنوز از این قالب بسته‌بندی استفاده نمی‌کنند و با نصب‌کننده‌های سفارشی عرضه می‌شوند. اگر مایکروسافت بتواند تجربه حذف نصب بی‌وقفه را ایجاد کند، ایدئال خواهد بود.

ترکیب اسکایپ و تیمز در MSN Messenger 12

MSN Messenger در ویندوز 12

همه می‌دانند که اقدامات چند سال اخیر مایکروسافت برای عرضه‌ی خدمات ارتباطی و تماس تصویری ازطریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. هنگامی‌که مردم دنیا بیشتر از هر زمان دیگری به برقراری ارتباط مجازی نیاز داشتند، اپلیکیشن Zoom رهبری پیام‌‎رسان‌ها را به‌عهده گرفت و برنامه‌هایی مثل اسکایپ از قافله جا ماندند.

درحالی‌که اخیراً قابلیت‌های جدیدی به اسکایپ و تیمز اضافه شده است، هنوز نمی‌توان تشخیص داد که باید از کدام‌یک از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال، اگر برای شرکت در مصاحبه‌ای کاری در اپلیکیشن تیمز مجبور باشید آن را نصب کنید، باید فوراً این کار را انجام دهید و از کارکرد درستش مطمئن شوید؛ اما اگر هدفتان به این واضحی نباشد، سردرگم خواهید شد. در‌عوض، بهتر است هر دو سرویس بازنشسته شوند و با بازگشت و ادغامشان در MSN Messenger، شروع تازه‌ای برای مایکروسافت رقم بزنند.

اگر کاربران تمایل داشته باشند، نه‌تنها بازگشت قابلیت‌های قدیمی پیام‌رسان MSN حرکت موفقیت‌آمیزی است؛ بلکه با ارائه‌ی قابلیت‌های قدرتمند جدید می‌تواند آن را شانه‌به‌شانه‌ی Zoom و Google Meets و FaceTime وارد صحنه‌ی رقابت کند. حتی یکپارچه‌سازی Slack با چنین پیام‌رسانی ‌می‌تواند در زمان نیاز کاربران به تماس تصویری با فشار یک دکمه کانالی را ایجاد و مخاطبان مدنظر را به گفت‌وگو در MSN Messenger دعوت کند. مایکروسافت باید ذهنیت خود را درباره‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان عوض کند و بازگشت MSN Messenger شروع خوبی خواهد بود.

والپیپرهای زنده

لایو والپیپر ویندوز 12

سال‌ها است دستگاه‌های اندرویدی و آیفون از والپیپرهای زنده برخوردار‌‌‌ند که تصاویر متحرکی را روی صفحه‌نمایش می‌دهد؛ اما کامیپوترهای ویندوز و مک چنین قابلیتی را به نرم‌افزارهای جانبی مثل Wallpaper Engine واگذار کرده‌اند که والپیپرهای متحرکی را با امکان نمایش اطلاعاتی از کامپیوتر روی نمایشگر فراهم می‌کنند.

مایکروسافت برای انجام چنین کاری در ویندوز 12 باید روی ویژگی Themes سیستم‌عاملش بیشتر کار کند؛ حرکتی که نمونه‌ای از آن در ویندوز 11 به‌لطف تم‌های تیره دیده شد. اختصاص‌دادن بخش ویژه‌ای به والپیپرها با امکان درج اطلاعات ثابت و هماهنگ‌کردنش با والپیرهای زنده‌ی متحرک قابلیتی است که می‌تواند برای تمامی کاربران جالب باشد.

همچنین، مایکروسافت می‌تواند والپیپرهای سابق سیستم‌عامل‌هایش را مثل تصویر مشهور تپه‌های سبزرنگ به ویندوز 12 برگرداند و با متحرک‌سازی آن‌ها و خلاقیت‌های دیگری مثل نمایش باتری یا آب‌وهوا روی ابرها، دسکتاپ پویاتری را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. چنین کاری می‌تواند کامپیوترها را بدون نیاز به ویجت‌های جانبی به‌روز کند و لزوم استفاده از نواروظیفه برای نمایش اطلاعات اضافی را کمتر کند.

اپلیکیشن‌های پادکست اختصاصی

اپلیکیشن پادکست

درحالی‌که بازگشت مدیا پلیر ویندوز (Windows Media Player) به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت حرکتی عالی است، داشتن قابلیت‌های اضافی مثل پادکست چندان با کاربرد مدیا پلیر همخوان نیست. مک‌اواس با Big Sur از سال ۲۰۱۹ از اپلیکیشن پادکست اختصاصی‌اش بهره‌مند بوده است؛ ولی اگر بخواهید از اپلیکیشن مشابهی روی ویندوز استفاده کنید، سردرگم خواهید شد؛ چراکه مایکروسافت اپلیکیشنی برای این کار ندارد. به‌همین‌دلیل، ویندوز 12 باید از اپلیکیشن پادکست اختصاصی خود بهره‌مند باشد که امکان استفاده روی پلتفرم‌های دیگر مثل iOS و اندروید برای همگام‌سازی اشتراک‌ها بین تمام دستگاه‌های کاربر را داشته باشد.

امروزه، پادکست‌ها محبوبیت زیادی دارند و امکان مدیریت مستقیمشان در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی برای کاربران بسیار عالی خواهد بود. چنین حرکتی می‌تواند تلاش‌های مایکروسافت برای فراهم‌کردن محتوا روی تمامی دستگاه‌ها را نیز تسهیل کند.

اپلیکیشن استریم اختصاصی

اپلیکیشن استریم

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که وجودش در ویندوز به‌شدت احساس می‎شود، امکان استریم‌کردن محتوای صوتی و بصری است. سال‌ها است که کاربران برای استریم‌کردن محتوای مدنظرشان از نرم‌افزارهایی مثل OBS و Twitch استفاده می‌کنند. باوجوداین، نرم‌افزارهای گفته‌شده همواره به زحمت‌های اضافی کاربران برای اطمینان از کیفیت مناسب و تأخیر کم محتوای ارسالی نیازمند بوده‌اند.

مشکل دیگر کاربران نیاز به استفاده از ابزارهای جانبی دیگری مثل رینگ لایت یا استریم دک برای کنترل آسان‌تر سیستم با کلیدهای میان‌بر است. مدیریت هم‌زمان چندین اپلیکیشن برای کنترل تمام ابزارهای استفاده‌شده‌ی کاربر بسیار دشوار و خسته‌کننده است؛ بنابراین، ویندوز 12 باید نرم‌افزاری داشته باشد که همه‌ی استریم‌ها و ابزارهای جانبی‌اش را یک‌جا مدیریت کند.

مایکروسافت با بازطراحی اپلیکیشن Xbox و پشتیبانی از HDR در تلاش بوده است تجربه‌ی گیمینگ بهتری را در ویندوز 11 فراهم کند. در همین‌‌ حال، گیمرهای زیادی ازطریق ویندوز بازی‌هایشان را استریم می‌کنند و این موضوع می‌تواند فرصتی عالی برای مایکروسافت باشد. وجود اپلیکیشنی واحد برای کنترل لوازم روشنایی و استریم‌ها برای کاربران بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا تمامی وظایف را به یک نرم افزار منتقل می‌کند. چنین عملی امکان خودکارسازی استریم‌ها براساس برنامه‌ی زمانی و بازی‌های در حال اجرا را دارد و نورپردازی‌های متفاوتی را نیز در طول روز فراهم می‌کند.

چنین قابلیتی می‌تواند گیمرها را متقاعد کند به ویندوز به چشم یک سرویس نگاه کنند؛ همان‌طور‌که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، از سال ۲۰۱۵ با معرفی ویندوز 10 به آن اشاره کرده بود. افزون‌براین، امکان تبدیل ویندوز 12 به ابزار ایدئال استریم‌کننده‌ها برای جذب دنبال‌کنندگان بیشتر و کسب درآمد وجود خواهد داشت.

لاک اسکرین بهتر

صفحه قفل ویندوز ۱۲

در میان بخش‌هایی از رابط کاربری ویندوز که باید به‌روزرسانی شوند، می‌توانیم صفحه قفل یا لاک‌اسکرین را نام ببریم که از زمان ویندوز ۸ بدون تغییر باقی مانده است. لاک‌اسکرین فعلی امکانات زیادی ارائه نمی‌دهد؛ تنها زمان را نمایش می‌دهد و کاربر می‌تواند آن‌ را طوری شخصی‌سازی کند که فقط اعلان یکی از برنامه‌ها مانند تقویم یا آب و هوا را نشان دهد.

بازنگری صفحه قفل باید اولویت بالایی برای مایکروسافت در ویندوز 12 داشته باشد تا کاربر بتواند بدون وارد شدن به‌ سیستم، اعلانیه‌های بیشتری را روی لاک‌اسکرین ببیند. همین امر در مورد یادداشت‌برداری، چه با قلم، چه با استفاده از ماوس و صفحه کلید نیز صدق می‌کند.

ادغام بهتر ویندوز با اندروید

ادغام ویندوز ۱۲ با اندروید

Windows 11 در حال حاضر با استفاده از اپلیکیشن Phone Link، گوشی اندرویدی و PC شما را به هم متصل می‌کند، اما این کافی نیست و به کاربر احساس خوشایندی نمی‌دهد. درواقع کاربر ویندوز باید بتواند از تسک بار یا همان نوار وظیفه به اعلانیه‌های گوشی دسترسی داشته باشد تا اطلاعات مربوط به عمر باتری گوشی و سایر موارد مهم را مشاهده کند، بدون این‌که نیاز باشد وارد اپلیکیشن به‌خصوصی شود.

کاربران ویندوز باید همان تجربه لذت‌بخشی را داشته باشند که کاربران اپل بین مک و آیفون دارند. به‌طورکلی کاربران نمی‌خواهند برای دسترسی به گوشی اندرویدشان از طریق ویندوز، مجبور به‌استفاده از برنامه‌های جانبی باشند و این خواسته زیادی نیست.

در مقاله پیش‌رو تلاش کردیم به برخی از ویژگی‌هایی اشاره کنیم که انتظار داریم مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز روی آن‌ها متمرکز شود؛ البته مواردی مانند سیستم به‌روزرسانی سریع‌تر ویندوز و به‌روزرسانی‌های امنیتی نیز همگی باید در دستور کار این شرکت قرار گیرند. با این همه، هنوز با انتشار Windows 12 فاصله زیادی داریم و حتی نام آن را به‌صورت قطعی نمی‌دانیم؛ اما امیدواریم مایکروسافت بتواند پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌های مدنظرمان را در نسخه‌ی جدید ویندوز پیاده‌سازی کند و شاهد کیفیت و عملکرد بهتری در ویندوز ۱۲ باشیم.

شما مخاطب عزیز زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی ویندوز ۱۱ و به‌روزرسانی بزرگ بعدی برای سیستم‌عامل دوست‌داشتنی مایکروسافت دارید؟ انتظار دارید که ردموندی‌ها چه مشکلاتی را رفع کنند و چه قابلیت‌هایی را به ویندوز ۱۲ اضافه کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات