سهم بازار ویندوز ۱۱ در استیم به ۱۹ درصد رسید

پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین آمار استیم، سهم ویندوز ۱۱ در این پلتفرم به ۱۹ درصد رسیده است.
تبلیغات

جدیدترین داده‌های استیم نشان می‌دهد سهم استفاده از ویندوز ۱۱ مایکروسافت بین گیمرهای این پلتفرم به‌طور پیوسته در حال رشد است. طبق بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزار استیم برای آوریل ۲۰۲۲، سهم ویندوز ۱۰ نزدیک به ۲٫۰۶ درصد افزایش یافت و اکنون تقریباً ۱۹ درصد از بازار را دراختیار دارد؛ درحالی‌که سایر نسخه‌های ویندوز بخشی از سهم خود را از دست داده‌اند.

به‌گزارش Neowin، ویندوز با سهم ۹۶٫۳۱ درصدی بازار در پلتفرم استیم، همچنان موقعیت غالب خود را حفظ کرده است. نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ با سهم ۷۳٫۵۵ درصدی محبوب‌ترین انتخاب کاربران استیم شناخته می‌شود و پس‌ازآن نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ با سهم ۲٫۹۳ درصدی جایگاه سوم را ازآنِ خود کرده است.

گفتنی است macOS و لینوکس بین کاربران استیم محبوبیت چندانی ندارند. درحال‌حاضر، سیستم‌عامل دسکتاپ اپل ۲٫۵۵ درصد و لینوکس ۱٫۱۴ درصد از سهم بازار این پلتفرم را دراختیار دارد.

رشد مداوم استفاده از ویندوز ۱۱ بین کاربران استیم نشان می‌دهد گیمرها برخلاف کاربران معمولی، تمایل بیشتری به ارتقا از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ دارند. آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی برای گیمرها ارائه می‌دهد.

درحال‌حاضر، بسیاری از کاربران همچنان دلیل کافی برای ارتقا از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ ندارند و شاید همین امر باعث شده است ویندوز ۱۱ همچنان برای رسیدن به سهم ۲۰ درصدی در بازار جهانی در تلاش باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات