مایکروسافت باگ پرش تصویر و فایل اکسپلورر در ویندوز ۱۱ را برطرف کرد

یک‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مشکل پرش تصویر و باگ فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ که کاربران هنگام بوت سیستم خود در حالت امن (Safe Mode) با آن مواجه می‌شوند توسط مایکروسافت برطرف شد.
تبلیغات

مایکروسافت بخش سلامت ویندوز ۱۱ را با ارائه‌ی جزئیاتی درمورد مشکل جدیدی که اکنون در این سیستم‌عامل برطرف شده است، به‌روزرسانی کرد. براساس یافته‌های این شرکت، کاربران ویندوز ۱۱ پس از ورود به حالت امن (Safe Mode) بدون دسترسی به قابلیت‌های شبکه، با مشکل پرش‌ تصویر عجیبی روی نمایشگر خود مواجه می‌شوند. این باگ همچنین باعث ایجاد مشکلات پایداری در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل که به Explorer.exe وابسته هستند خواهد شد؛ فرایندی که مسئول رندر پوسته، مرورگر فایل و موارد دیگر است.

به گزارش Neowin، برای رفع مشکل پرش تصویر نمایشگر و باگ مرورگر فایل ویندوز ۱۱ نیازی به نصب یا حذف به‌روزرسانی خاصی نیست. غول نرم‌افزاری مستقر در ردموند از یک سیستم منظم موسوم به Known issue rollback (بازگشت مشکلِ شناخته‌شده) برای برطرف کردن خودکار باگ‌ها و ناپایداری‌ها استفاده می‌کند. مشکل پرش تصویر باید بدون دخالت کاربر برطرف شود اما رفع این باگ احتمالاً تا ۲۴ ساعت طول خواهد کشید. مایکروسافت توصیه می‌کند برای سرعت بخشیدن به این فرایند، رایانه‌ی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

شایان‌ ذکر است مشکل پرش تصویر پس از انتشار به‌روزرسانی اختیاری 22000.652 ویندوز ۱۱ در این سیستم‌عامل مشاهده شد؛ مشکلی که در آن هنگام ورود به حالت ایمن، صفحه‌نمایش سیستم در بیشتر موارد به‌طور مداوم سوسو می‌زند.

البته کاربران سیستم خود را بی‌دلیل در Safe Mode بوت نمی‌کنند زیرا در بیشتر موارد افراد از این حالت برای عیب‌یابی و کشف مشکلاتی که در حالت عادی نمی‌توان آن‌ها را شناسایی کرد، استفاده می‌کنند.

طبق اسناد رسمی، این مشکل سیستم‌هایی که بیلد 22000.652 (منتشرشده در ۲۵ آوریل ۲۰۲۲) را اجرا می‌کنند تحت تأثیر قرار می‌دهد. این به‌روزرسانی حاوی فهرستی طولانی از باگ‌های برطرف شده و بهبودهای جدید است که در به‌روزرسانی ماه مه ارائه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات