۳ مانیتور در CES 2024 که کلاس درس برای اپل و استودیو دیسپلی هستند

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور استودیو دیسپلی اپل از نمای پشت روی میز
ال جی و سامسونگ دو برند پیشرو در زمینه‌ی ساخت مانیتور هستند که امسال در CES 2024 رقبای قدرتمندی برای استودیو دیسپلی رونمایی کردند.
تبلیغات

اپل در سال ۲۰۲۲ از مانیتور ۲۷ اینچی استودیو دیسپلی پرده برداشت. این مانیتور با پشتیبانی از تاندربولت و وضوح 5K مورد تحسین بسیاری از کاربران قرار گرفت؛ اما دو رقیب کره‌ای اپل در CES 2024 مانیتورهای جایگزین برتری از اپل استودیو دیسپلی به‌نمایش گذاشتند.

قیمت مانیتور اپل استودیو دیسپلی نزدیک به ۱٬۶۰۰ دلار است که تکنولوژی آن نسبت به مانیتورهای جدید ال جی و سامسونگ قدیمی‌تر است. احتمالاً قیمت مانیتور ال جی و قیمت مانیتور سامسونگ باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها در برابر استودیو دیسپلی باشد.

مانیتور ۴۸۰ هرتزی ال‌ جی

مرد کره ای در حال بازی با مانیتور گیمینگ ۴۸۰ هرتزی ال جی

اپل انتقادهایی دررابطه با نرخ نوسازی پایین نمایشگر گوشی‌های خود دریافت می‌کند. درحالی که بهترین گوشی میان رده و حتی بهترین گوشی اقتصادی اندرویدی هم با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شود، اپل در گوشی ۸۰۰ دلاری آیفون ۱۵ از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده کرده است.

ال جی با مانتیور گیمینگ جدید خود در CES 2024 نرخ نوسازی ۴۸۰ را در معرض دید عموم قرار داد که ۸ برابر سریع‌تر از مانیتور گران‌ قیمت اپل است. استودیو دیسپلی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت عرضه می‌شود. ال جی اطلاعاتی از نام نمایشگر ۴۸۰ هرتزی خود منتشر نکرده است.

مانیتور هوشمند سامسونگ M8 (2024)

رندر رسمی مانیتور هوشمند سامسونگ M8 2024

به‌لطف هوشمند بودن مانیتور M8 2024، کاربران می‌توانند به‌تنهایی از سیستم‌عامل آن مانند تلویزیون استفاده کنند. این مانیتور هوشمند به گوشی سامسونگ و ساعت هوشمند سامسونگ وصل می‌شود.

در حالی که اپل در استودیو دیسپلی از وب‌کم استفاده نکرده است، رقیب کره‌ای آن در مانیتور M8 از وب‌کم برای شرکت در جلسات و کنفرانس‌ها استفاده می‌کند. قیمت نسخه‌ی ۲۷ اینچی این مانیتور نزدیک به ۶۰۰ دلار است و نسبت به قیمت مانیتور استودیو دیسپلی اپل بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

ماینتور سامسونگ اودیسی اولد G8 (2024)

رندر رسمی مانیتور گیمینگ سامسونگ اودیسی اولد G8 2024

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ، این شرکت از نور پس‌زمینه‌‌ی OLED در مانیتور گیمینگ اودیسی G8 2024 استفاده کرده است که نسبت به رقیب کوپرتینویی جلوه‌ی بصری بهتری دارد.

اپل در مانیتور ۱٬۶۰۰ دلاری خود از پنل نمایشگری که در سال ۲۰۲۴ برای آی‌ مک ۲۷ اینچی خود استفاده کرده بود، استفاده کرده است. نسل جدید مانیتور اولد سامسونگ اودیسی G8 رنگ‌ها را عمیق‌تر و واقعی‌تر از اپل استودیو دیسپلی نشان می‌دهد.

اپل همیشه در استفاده از تکنولوژی‌های جدید وسواس زیادی به‌خرج می‌دهد. مانیتور ۱٬۶۰۰ دلاری استودیو دیسپلی توانایی رقابت با مانیتورهای معرفی شده در CES 2024 را ندارد و باید منتظر بمانیم تا قدم اپل در رونمایی از مانیتور جدید این غول آمریکایی را ببینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات