طراحی پنل پشتی گلکسی A24 سامسونگ

بررسی گلکسی A24 سامسونگ؛ اقتصادی ارزشمند کره‌ای‌ها

شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 18 دقیقه
گلکسی A24، به‌روزرسانی جدی و بزرگی درمقایسه با Galaxy A23 به‌شمار می‌رود و تقریبا در تمامی بخش‌ها بهبود چشم‌گیری تجربه می‌کند.
تبلیغات

ساخت گوشی پرچمدار و میان‌رده کار چندان دشواری نیست و با گردآوری بهترین‌های بازار درقالب یک محصول، مدلی پرچمدار خواهید داشت؛ همچنین با تعویض برخی از قطعات مانند نمایشگر و دوربین و استفاده از نمونه‌های ارزان‌قیمت‌تر، مدلی میان‌رده و بعضاً قاتل پرچمدار خواهید داشت.

در سوی دیگر میدان، طراحی و تولید گوشی هوشمندِ اقتصادی کارآمد، باوجود موانعی چون قیمت و کیفیت و قدرت قطعات، پروژه‌ی دشواری است و به‌همین دلایل نیز به‌ندرت پیش می‌آید که دستگاه خوشایندی را در این رده ببینیم؛ اما به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد با معرفی گلکسی A24، قواعد بازی را عوض کند.

گلکسی A24 سامسونگ با به‌روزرسانی نمایشگر و تراشه، گزینه‌ای به‌مراتب بهتر از مدل سال گذشته به‌شمار می‌رود؛ اما آیا باوجود قیمت ۷ میلیون تومانی برای مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت و نزدیک به ۹ میلیون تومانی برای ۶/۱۲۸ گیگابایتی، می‌تواند با مدل‌هایی چون ردمی نوت ۱۲ 4G شیائومی رقابت کند؟

گوشی گلکسی A24 از سوی فروشگاه اینترنتی سایمان دیجیتال برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

بررسی ویدیویی گلکسی A24

تماشا در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A24

ظاهر آشنای گلکسی A24 سامسونگ شباهت بی‌چون‌و‌چرایی با پرچمدارهای سری گلکسی S23 و دو میان‌رده گلکسی A54 و A34 دارد. لبه‌های خمیده جای خود را به فریمی تخت داده‌اند و دیگر از پنل پشتی صیقلی با انحناهای نرمِ اطراف دوربین خبری نیست؛ درعوض دوربین‌ها به‌صورت جزیره‌ای و کاملا منفک از یکدیگر قرار دارند و فلش تکی LED نیز در حدفاصل سمت راستِ دوربین اصلی و اولتراواید قرار گرفته است.

دوربین سلفی گلکسی A24 سامسونگ

صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی گلکسی A24 از پنل OLED با بریدگی Infinity-U و نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز استفاده می‌کند؛ دیدن این بریدگی در سال ۲۰۲۳ برای من اتفاقی عجیب بود؛ اما احتمالا کره‌ای‌ها برای کاهش هزینه، مجبور به استفاده از پنل قدیمی شده‌اند.

نسبت نمایشگر به بدنه به‌علت حاشیه‌ی نسبتاً عریض پایین صفحه‌نمایش، حدود ۸۲ درصد است و سه سمت دیگر نیز نسبتا نمایشگر ضخیم‌تری با همتایان خود دارند. با‌این‌حال همچنان قسمت جلویی A24 طراحی زیبا و چشم‌نوازی دارد و درقامت یک گوشی اقتصادی، قابل‌قبول ارزیابی می‌شود.

ضخامت گلکسی A24 سامسونگ
پورت‌های گلکسی A24 سامسونگ

ضخامت بدنه درمقایسه با نسل پیشین با کاهشی ۰٫۱ میلی‌متری به ۸٫۳ میلی‌متر می‌رسد که به‌هیچ‌وجه تفاوت چشمگیری نیست؛ اما با وجود اینکه دستگاه ابعادی ۷۷٫۶ × ۱۶۲٫۱ میلی‌متری دارد و وزن آن نیز به ۱۹۵ گرم می‌رسد، با دستگاهی کاملا خوش‌دست و با توزیع وزن مناسب طرف هستیم که حتی در استفاده‌های طولانی نیز فشاری به مچ دست وارد نمی‌کند.

وزن نسبتا معقول گلکسی A24 را تاحدودی مدیون بدنه‌ی کاملا پلاستیکی A24 هستیم؛ البته کیفیت بدنه پایین نیست و هنگام به‌دست گرفتن دستگاه به‌هیچ‌وجه حس پلاستیکی‌بودن بدنه را دریافت نمی‌کنید؛ حتی در نگاه اول ممکن است پنل پشتی را با شیشه اشتباه بگیرید.

باوجود پلاستیکی بودن بدنه، احتمالا در نگاه اول، جنس پنل پشتی را با شیشه اشتباه بگیرید

سمت راست دستگاه حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه‌ی قفل قرار دارد که از دقت و سرعت کافی برخوردار است و امنیت دستگاه دربرابر دسترسی‌های ناخواسته را تضمین می‌کند. کره‌ای‌ها برای این مدل از حسگر مجاورت مجازی استفاده کرده‌اند؛ اما برخلاف نمونه‌هایی که در شیائومی دیده‌ایم، A24 عملکرد درستی در تشخیص زمان مکالمه و خاموش کردن صفحه نمایش دارد.

در فریم پایین دستگاه پورت USB-C به‌همراه میکروفون، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر تکی به‌چشم می‌خورد؛ بنابراین سامسونگ همچنان به اضافه نکردنِ اسپیکرهای استریو در سری A2X پافشاری می‌کند؛ البته ردمی نوت ۱۲ نیز از این ویژگی بی‌بهره است؛ اما بهتر بود برای ساخت مجموعه‌ای کامل، شاهد استفاده از اسپیکر استریو باشیم.

بهزاد مرعشیان درحال استفاده از گلکسی A24 سامسونگ

سامسونگ گلکسی A24 را در ۴ رنگ مشکی، سبز لیمویی، قرمز تیره و آبی گرادیانی عرضه می‌کند. ناگفته نمایند که مدل آبی گرادیانی، به‌دلیل استفاده از طیف رنگ نقره‌ای و سفید در آن، از ظاهری رده‌بالاتر درمقایسه با رنگ‌های دیگر بهره می‌برد.

نمایشگر و اسپیکر گلکسی A24

سامسونگ صرفا نسخه‌ی 4G گلکسی A22 را با پنل OLED اچ‌دی عرضه کرده بود؛ اما در هردو نسخه‌ی 4G و 5G گلکسی A23 غیبت این پنل پرطرفدار و باکیفیت را شاهد بودیم. حالا پس از غیبتی یک‌ساله، گلکسی A24 دوباره به پنل OLED مجهز شده است.

روشنایی نمایشگر، ۴۳ درصد بیشتر از وعده‌های سامسونگ!

نرخ‌نوسازی محتوا در پنل ۶٫۵ اینچی دستگاه برابر با ۹۰ هرتز است و به‌ادعای سامسونگ روشنایی آن نیز به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد؛ اما در بررسی‌های زومیت، روشنایی به‌دست‌آمده فراتر از این اعداد بود و A24 با تولید روشنایی ۱۴۳۴ نیت در حالت خودکار، ۴۳ درصد بهتر از وعده‌های سامسونگ عمل کرد!

پخش ویدیو در گلکسی A24 سامسونگ

روشنایی دستی حداکثر به ۵۳۴ نیت می‌رسد که برای محیط‌های داخلی کافی است. حداقل روشنایی را نیز ۱٫۸ نیت اندازه گرفتیم؛ بنابراین هنگام کار با دستگاه در محیط‌های تاریک، آسیبی به چشمتان نمی‌رسد.

عملکرد نمایشگر گلکسی A24 دربرابر رقبا

محصول/آزمایش

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی

نسبت کنتراست

sRGB

DCI P3

دستی

خودکار

موضعی

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

گلکسی A24

۱٫۸

۵۳۴

۱۴۳۴

۱۰۰ درصد

(Natural)

۲٫۹

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۷

گلکسی A23

۵

۳۳۸٫۵

۴۱۰

۷۲٫۳

--

۶٫۲

--

--

ردمی نوت ۱۲ پرو 4G

۲٫۸

۶۶۵

۱۲۱۰

۱۰۰ درصد

(Standard)

۱٫۶

۹۸٫۵ درصد

(Vivid)

۳٫۵

گلکسی A34

۱٫۹

۶۰۷

۱۳۳۲

۹۹٫۷ درصد

(Natural)

۲٫۵

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۱

گلکسی A54

۱٫۸۷

۵۹۲

۱۳۱۷

۱۰۰ درصد

(Natural)

۳

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۵

شیائومی ۱۲ لایت

۲٫۲۵

۶۳۵

۱۰۶۷

۹۸٫۶ درصد

(Original)

۲

۹۸٫۵ درصد

(Saturated)

۳٫۸

تمام نتایج درج‌شده در جدول از سوی زومیت اندازه‌گیری شده‌‌اند.

گلکسی A24 فضای رنگی DCI-P3 را در پروفایل Vivid و فضای رنگی sRGB را در پروفایل Natural با پوششی ۱۰۰ درصدی نمایش می‌دهد. بااین‌که دقت رنگ در پروفایل Vivid به‌خوبی Natural نیست؛ اما همچنان با پشتیبانی از رنگ‌های وسیع‌تر، محتوا به‌شکل جذاب‌تری نمایش داده می‌‌شوند. بانگاهی به جدول بالا و مقایسه A24 با A23 متوجه پیشرفت قابل توجه آن خواهید شد.

از پشتیبانی HDR یا Dolby Vision خبری نیست

در نمایشگر A24 از پشتیبانی HDR10 یا استانداردهای پیشرفته‌تری همچون Dolby Vision خبری نیست؛ اما با قراردادن ابعاد و وضوح نمایشگر درکنار کیفیت رنگ و میزان روشنایی آن، به‌مجموعه‌ای کامل دست پیدا می‌کنیم که طیف وسیعی از نیازهای کاربر، از وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تماشای فیلم را پوشش می‌دهد.

سامسونگ برای ساخت مجموعه‌ای کامل‌تر، از بلندگویی پرقدرت و باکیفیت استفاده کرده است؛ اما همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بهتر بود از نمونه‌های استریو استفاده شود تا کاربر هنگام تماشای فیلم فضای فراگیرتری را تجربه کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی A24

گوشی‌هوشمند اقتصادی سامسونگ One UI 5.1، برپایه‌ی اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند و باوجود به‌روزرسانی ۴ نسخه اندروید و ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی تا ۵ سال، پشتیبانی بی‌نظیری در این بازه‌ی قیمتی ارائه می‌کند. درمقام مقایسه باید به پشتیبانی ۲ ساله‌ی اندروید و ۳ ساله‌ی بسته‌های امنیتی در گوشی‌های ردمی اشاره کنیم که فرسنگ‌ها با آنچه در A24 می‌بینیم، فاصله دارد.

گلکسی A24 سامسونگ درحال اجرای اندروید ۱۳

بااینکه در سال‌های گذشته، پوسته‌ی اختصاصی سامسونگ یکی از سنگین‌ترین پوسته‌های دنیای اندروید به‌شمار می‌رفت؛ اما حالا ورق کاملا برگشته است و One UI با ارائه‌ی انیمیشن‌هایی نرم و رابطی عاری از پیچیدگی، به‌عنوان بهترین پوسته‌ی اندروید پس از Pixel UI، شناخته می‌شود.

به‌لطف استفاده از پنل OLED، گلکسی A24 از نمایشگر همیشه روشن یا Always-On Display نیز پشتیبانی می‌کند که همانند دیگر اعضای کهکشانی‌ها می‌توان ظاهر آن را شخصی‌سازی کرد. افزون‌براین، One UI در گلکسی A24 از ویژگی‌های محبوبی چون Edge Panel، گیم لانچر، Stacked Widgets و تقسیم صفحه نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین عمومِ ویژگی‌هایی که در گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار کره‌ای‌ها دیده می‌شود، در این دستگاه نیز وجود دارند.

عملکرد، تجربه بازی و شارژدهی گلکسی A24

گلکسی A24 سامسونگ از تراشه ۶ نانومتری Helio G99 مجهز به ۸ هسته‌ی پردازشی، قدرت می‌گیرد. هسته‌های این تراشه در ۲ کلاستر به‌صورت ۶+۲ چیده شده‌اند. ۲ هسته‌ی قدرتمند Cortex-A76 و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 به‌ترتیب با فرکانس ۲٫۲ و ۲٫۰ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

عکاسی با گلکسی A24 سامسونگ

کره‌ای‌ها A24 را در ۳ مدل شامل رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی به‌همراه فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه کرده‌اند. باتوجه به‌اینکه به فضای ۱۲۸ گیگابایتی محدود هستید، می‌توانید بااستفاده از کارت microSD، فضای ذخیره‌سازی دستگاه را تا یک ترابایت دیگر افزایش دهید.

فضای ذخیره‌سازی A24 از نماینده شیائومی تا ۲ برابر سریع‌تر است!

فضای ذخیره‌سازی دستگاه درمقایسه با نسل پیشین در زمینه‌ی خواندن ترتیبی، افزایش سرعتی ۵ درصدی را تجربه و عملکردی نسبتا مشابه را درزمینه‌ی نوشتن ترتیبی ارائه می‌کند؛ بنابراین ازنظر سرعت حافظه تغییر محسوسی را تجربه نمی‌کنید.

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی گلکسی A24 دربرابر رقبا

مدل‌ها ٫ عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

گلکسی A24

۹۱۳٫۷

۴۹۳٫۴

۱۹۱٫۵

۲۰۳٫۶

گلکسی A23

۸۷۰٫۷

۵۰۲٫۴

۱۷۶٫۱

۱۶۷٫۷

ردمی نوت ۱۲ پرو 4G

۵۰۹٫۲

۲۷۶٫۶

۱۸۲٫۵

۱۸۶٫۲

گلکسی A34

۸۶۰٫۸

۴۸۹٫۴۳

۱۹۳٫۰

۲۰۹٫۵۸

گلکسی A54

۵۲۸٫۱۵

۴۶۳٫۳۷

۲۵۱٫۷۲

۱۰۳٫۷۶

شیائومی ۱۲ لایت

۹۸۹٫۴۳

۸۶۴٫۱۶

۱۹۲٫۲۵

۱۸۹٫۱۵

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

اگر در کاربری‌های روزمره‌تان، برنامه‌های سنگین جایی ندارند، نسخه‌ی دارای رم ۴ گیگابایت گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار می‌رود؛ اما همچنان بهتر است برای اطمینان، نسخه‌ی ۶ گیگابایتی را خریداری کنید. درصورتی که استفاده‌های شما شامل گیمینگ و چندوظیفگی می‌شود، بهتر است سراغ نسخه‌ی ۸ گیگابایتی بروید.

اجرای بازی با گلکسی A24 سامسونگ

صحبت از کاربری و قدرت دستگاه شد و بهتر است به‌سراغ بررسی عملکرد دستگاه برویم. عملکرد چندهسته‌ای تراشه‌ی گلکسی A24 درمقایسه با نسل پیشین بهبودی ۲۷ درصدی را تجربه می‌کند و این عدد در عملکرد تک‌هسته‌ای به ۵۰ درصد می‌رسد!

عملکرد گلکسی A24 در برابر رقبا

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

تجربه‌ی وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلکسی A24

Helio G99

۴۳٫۱

۱۵۳۸

۵۶۲

۱۸۵۷

۹٫۱

۵٫۹

گلکسی A23

Snapdragon 680

۳۷٫۷

--

۳۷۷

۱۴۵۶

۴٫۹

۳٫۲

ردمی نوت ۱۲ پرو 4G

Snapdragon 732G

۴۷٫۲

۱۱۶۵

۵۶۶

۱۷۳۷

۱۱

۷٫۷

گلکسی A34

Mediatek Dimensity 1080

۶۸٫۲

۲۸۰۱

۷۸۸

۲۳۰۵

۱۶

۱۰

گلکسی A54

Exynos 1380

۵۸٫۵۱

۳۱۱۶

۷۸۳

۲۸۱۳

۱۹

۱۳

شیائومی ۱۲ لایت

Snapdragon 778G

۵۸٫۸

۲۳۶۰

۷۸۷

۲۸۷۹

۲۰

۱۴

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

درکنار بهبود CPU، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 درمقایسه با Adreno 610 در A23 تا ۲ برابر بهتر عمل می‌کند! نتیجه‌ی این بهبود گرافیکی را می‌توان در اجرای بازی Call of Duty Mobile مشاهده کرد؛ این بازی در تنظیمات گرافیکی Medium با نرخ ۵۷ تا ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود و هنگام اجرا از افت‌فریم لحظه‌ای نیز خبری نیست.

بازی 1945 Air Force با نرخ ۹۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود

برای استفاده‌ی حداکثری از نرخ‌نوسازی صفحه نمایش می‌توانید از دو بازی Real Racing 3 و 1945 Air Force استفاده کنید که به‌ترتیب با نرخ ۸۲-۷۱ و ۹۰-۸۴ فریم‌برثانیه اجرا می‌شوند.

وب‌گردی با گلکسی A24 سامسونگ

باوجود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، می‌توانید تا حداقل ۱۰ تا ۱۲ ساعت به‌صورت مدوام از دستگاه استفاده کنید. درصورت پخش ویدیو این عدد به بیش از ۲۳ ساعت می‌رسد که افزایشی ۴۵ درصدی درمقایسه با نسل پیش، به‌حساب می‌آید. این اتفاق درحالی می‌افتد که در ظرفیت باتری تغییری داده نشده است و عملکرد کلی سخت‌افزار دستگاه نیز افزایشی ۴۰ تا ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند!

عمر باتری گلکسی A24 دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

نمایشگر

باتری

پخش ویدیو

کاربری روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازی

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی A24

۶٫۵ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۲

۱۳:۲۴

گلکسی A23

۶٫۶ اینچ

۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۶:۳۹

۱۲:۳۶

ردمی نوت ۱۲ پرو 4G

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۷:۳۰

۹:۲۲

گلکسی A34

۶٫۶ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۱:۰۰

۱۳:۲۲

گلکسی A54

۶٫۴ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۶

۱۲:۲۶

شیائومی ۱۲ لایت

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۳۰۰

۱۳:۴۶

۱۰:۳۴

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

تغییر بزرگ بعدی گلکسی A24 درمقایسه با A23، حذف شارژر از جعبه است؛ ازاین‌رو مجبور به خرید شارژری ۲۵ واتی به‌همراه دستگاه هستید. شارژر مذکور می‌تواند ظرفیت باتری را درطول مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه شارژ کند و با اتصال آن به‌مدت ۳۰ دقیقه نیز ظرفیت باتری را از صفر به ۵۰ درصد برساند.

دوربین گلکسی A24

کره‌ای‌ها برای گوشی اقتصادی خود مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه‌ای را درنظر گرفته‌اند که شامل سه حسگر ۵۰، ۵ و ۲ مگاپیکسلی می‌شود. روی این حسگرها به‌ترتیب لنزهای واید، اولتراواید و ماکرو قرار گرفته است؛ زاویه‌ی دید دوربین اولتراواید به ۱۲۳ درجه می‌رسد؛ درست‌مانند گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ.

سامسونگ تمرکز اصلی خود را به دوربین اصلی (واید) معطوف کرده و برای این دوربین از حسگری 1/2.76 اینچی ساخت خود با فیلتر Tetracell استفاده کرده است؛ بدین مفهوم که هر ۴ پیکسل مجاور رنگ یکسانی را ثبت می‌کنند؛ بنابراین باوجود ۵۰ مگاپیکسلی‌بودن حسگر، درنهایت شاهد عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی هستیم. ناگفته نماند که امکان عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی درقالب یک حالت عکاسی در نرم‌افزار دوربین وجود دارد.

عکاسی سلفی با گلکسی A24 سامسونگ

نقطه‌ی قوت دوربین اصلی گلکسی A24 را باید بهره‌مندی آن از لرزشگیر سخت‌افزاری روی لنز بدانیم؛ ویژگی رده‌بالایی که در نسل پیشین نیز وجود داشت و به بهبود تصاویر ثبت‌شده در نور کم، کمک شایان ذکری می‌کند. باوجود OIS و خنثی‌شدن لرزش دست، نوردهی به حسگر، مدت‌زمان بیشتری انجام می‌شود؛ بنابراین روی کاغذ می‌توان عکس‌هایی روشن‌تر و با جزئیات بیشتری را در تاریکی انتظار داشت.

عکس‌های ثبت شده در نور کافی

دوربین اصلی درشرایط نوری مناسب، عکس‌هایی روشن و پرجزئیاتی را ثبت می‌کند؛ اما درمقایسه با مدل‌های رقیب چگونه عمل می‌کند؟ به‌منظور بررسی عملکرد دوربین باتوجه به‌اینکه ردمی نوت ۱۲ 4G، در استودیو زومیت در دسترس نبود، تصمیم گرفتیم تا نماینده سامسونگ را با ردمی نوت 11S مقایسه کنیم.

در شرایط نوری مناسب دوربین اصلی A24 عکس‌های باکیفیت و جذابی را ثبت می‌کند؛ اما با قرارگرفتن نمونه عکس Note 11S درکنار آن می‌توان به وضوح پایین‌ترِ عکس A24 پی‌برد. از نظر دقت رنگ بااینکه Note 11S عکسی نزدیک به واقعیت ثبت می‌کند؛ اما آسمان آبی رنگِ A24 جذابیت بیشتری به عکس بخشیده است.

دوربین اصلی گلکسی A24 - روز
گلکسی A24 - واید
دوربین اصلی ردمی نوت 11S - روز
ردمی نوت 11S - واید
برش دوربین اصلی گلکسی A24 - روز
برش ۱۰۰ درصدی
برش دوربین اصلی ردمی نوت 11S - روز
برش ۱۰۰ درصدی

درصورت قرار گرفتن در شرایط نوری چالش‌برانگیز، گلکسی A24 با گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تر خود، گزینه‌ای بهتر درمقایسه با نوت 11S به‌شمار می‌رود. نکته‌ی منفی در نمونه‌عکس A24 را باید ضعف الگوریتم پردازش تصویر در حذف جزئیات بدانیم؛ به‌طوری که قسمت عمده‌ای از جزئیات تصویر ازبین رفته است. در سوی دیگر میدان نمونه‌عکس Note 11S چنین مشکلاتی را تجربه نمی‌کند و با کاهش درست نویز، درکنار رنگ‌هایی یک‌دست‌تر، جزئیاتی شارپ‌تر را نیز به‌تصویر می‌کشد.

دوربین اولتراواید گلکسی A24 - روز - HDR
گلکسی A24 - واید - HDR
دوربین اصلی ردمی نوت 11S - روز - HDR
ردمی نوت 11S - واید - HDR
برش دوربین اولتراواید گلکسی A24 - روز - HDR
برش ۱۰۰ درصدی
برش دوربین اصلی ردمی نوت 11S - روز - HDR
برش ۱۰۰ درصدی

دوربین اولتراواید هر دو دستگاه، چه از نظر نویز، چه دقت رنگ و گستره‌ی دینامیکی، شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند؛ با این تفاوت که به‌واسطه‌ی وضوح تصویر پایین‌تر، به‌مراتب جزئیات کمتری نیز در عکس وجود دارد.

دوربین اولتراواید گلکسی A24 - روز
دوربین اولتراواید ردمی نوت 11S - روز
برش دوربین اولتراواید گلکسی A24 - روز
برش دوربین اولتراواید ردمی نوت 11S - روز
دوربین اولتراواید گلکسی A24 - روز - HDR
گلکسی A24 - اولتراواید - HDR
دوربین اولتراواید ردمی نوت 11S - روز - HDR
ردمی نوت 11S - اولتراواید - HDR
برش دوربین اولتراواید گلکسی A24 - روز - HDR
برش ۱۰۰ درصدی
برش دوربین اولتراواید ردمی نوت 11S - روز - HDR
برش ۱۰۰ درصدی

گلکسی A24 در عکس‌های ثبت‌شده با دوربین سلفی نیز گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری را ارائه می‌کند؛ اما همچنان در زمینه‌ی جزئیات نمی‌تواند به رقیب خود برسد. نکته‌ی عجیب اینکه ردمی نوت 11S تمامی خال‌های روی صورت من را حذف کرده است؛ به‌نظر می‌رسد که چینی‌ها وجود خال را مغایر با استانداردهای زیبایی‌شناسی می‌دانند!

دوربین سلفی گلکسی A24
گلکسی A24 - سلفی
دوربین سلفی ردمی نوت 11S
ردمی نوت 11S - سلفی
برش دوربین سلفی گلکسی A24
برش ۱۰۰ درصدی
برش دوربین سلفی ردمی نوت 11S
برش ۱۰۰ درصدی
دوربین سلفی گلکسی A24 - پرتره
گلکسی A24 - سلفی پرتره
دوربین سلفی ردمی نوت 11S - پرتره
ردمی نوت 11S - سلفی پرتره

از نظر جزئیات، نماینده شیائومی مجدداً برنده‌ی مقایسه است و ثبت غلیظ‌ترِ رنگ‌ها به جذابیت بیشتر عکس نیز کمک می‌کند؛ این شرایط برای عکس‌های پرتره نیز وجود دارد.

عکس‌های ثبت شده در نور کم

گلکسی A24 سامسونگ با تکیه بر لرزش‌گیر سخت‌افزاری خود، با یا بدون Night Mode، عکس‌هایی پرجزئیات و عاری از هرگونه تاری ثبت می‌کند. حسگر به‌خوبی فوکوس را روی سوژه تنظیم می‌کند تا شاهد عکس‌هایی واضح‌تر و شارپ‌تر باشیم.

دوربین اصلی گلکسی A24 - نور کم
گلکسی A24 - واید - نور کم
دوربین اصلی ردمی نوت 11S - نور کم
ردمی نوت 11S - واید - نور کم
دوربین اصلی گلکسی A24 - نور کم - نایت مود
گلکسی A24 - واید - نور کم - نایت مود
دوربین اصلی ردمی نوت 11S - نور کم - نایت مود
ردمی نوت 11S - واید - نور کم - نایت مود
دوربین اولتراواید گلکسی A24 - نور کم
گلکسی A24 - اولتراواید - نور کم
دوربین اولتراواید ردمی نوت 11S - نور کم
ردمی نوت 11S - اولتراواید - نور کم - نایت مود
دوربین اولتراواید گلکسی A24 - نور کم - نایت مود
گلکسی A24 - اولتراواید - نور کم - نایت مود

ویژگی Night Mode در هر دو دوربین واید و اولتراواید در دسترس دارد و فعال‌کردن آن به افزایش جزئیات، روشنایی تصویر و دقت رنگ، کمک شایان ذکری می‌کند.

جمع‌بندی و مقایسه گلکسی A24 با رقبا

گلکسی A24 سامسونگ دستگاهی به‌مراتب قدرتمندتر و باکیفیت‌تر از نسل قبل به‌شمار می‌رود و سامسونگ همه‌ی این تغییرات را بدون افزایش چشمگیر قیمت دستگاه، اعمال کرده است. بااینکه حذف شارژر از جعبه آن هم برای یک دستگاه اقتصادی، اقدامی منفی از سوی سامسونگ تلقی می‌شود؛ اما تغییرات سخت‌افزاریِ اعمال‌شده این ضعف را جبران می‌کند.

گلکسی A24 سامسونگ در دستان کاربر

درمقایسه با ردمی نوت ۱۲ 4G، باتوجه به‌اینکه هنوز نماینده‌ی شیائومی را در زومیت بررسی نکرده‌ایم، به‌ناچار باید از روی مشخصات سخت‌افزاری به تفاوت‌های دو محصول اشاره کنیم. تراشه‌ی قوی‌تر، لرزشگیر سخت‌افزاری دوربین، بلوتوث جدیدتر و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر از برتری‌های A24 به‌شمار می‌روند. در سوی دیگر نوت ۱۲ 4G با شارژر ۳۳ واتی، نرخ‌نوسازی بالاتر نمایشگر، وزن کمتر و صدالبته وجود شارژر در جعبه گوشی، در بخش‌های متفاوتی به‌برتری می‌رسد.

در چنین شرایطی بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از دو مدل را برگزینید؛ اما باید درنظر داشته باشید برچسب قیمت گوشی سامسونگ در مدلی برابر با گوشی شیائومی (مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت) تا ۲ میلیون تومان گران‌تر درنظر گرفته شده است. پشتیبانی طولانی‌مدت کره‌ای‌ها از A24، به‌تنهایی می‌تواند کفه ترازو را به‌سمت نماینده‌ی آن‌ها سنگین کند.

نقاط قوت گلکسی A24

  • طراحی رده‌بالا
  • تراشه‌ی قدرتمند
  • نمایشگر OLED با روشنایی بالا
  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS
  • پشتیبانی ۴ و ۵ ساله نرم‌افزاری و امنیتی

نقاط ضعف گلکسی A24

  • ضعف دوربین در حذف نویز
  • نبود شارژر در جعبه
  • بلندگوی تک‌کاناله
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات