مشخصات و تصاویر گوشی گیمینگ لنوو Legion فاش شد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 8 دقیقه
تصاویر و اطلاعات سخت‌افزاری از یک گوشی هوشمند گیمینگ منتشر شده است که احتمالا متعلق به گوشی گیمینگ لنوو Legion باشد.
تبلیغات

لنوو گوشی‌های هوشمند محدودی با برند اختصاصی خود به بازار عرضه کرده است. این شرکت چینی بیشتر با گوشی‌های هوشمندی شناخته می‌شود که تحت برند موتورولا به بازار می‌آیند. بااین‌حال لنوو طرفداران خاص خود را در بازارهای آسیایی خصوصا چین و هند دارد. برند چینی تصمیم دارد تا با عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند گیمینگ خود تحت برند Legion Gaming، با بهره‌برداری از اعتبار و موقعیت خود در میان طرفداران، حضورش را در بازار گوشی‌های هوشمند تقویت کند.

گوشی هوشمند گیمینگ لنوو لژیون از ماه‌ها پیش در رصد وب‌سایت‌های فناوری قرار دارد. اکنون xda-developers به اطلاعاتی دست یافته که ظاهرا مشخصات کامل گوشی هوشمند آتی لنوو را نشان می‌دهند. انجمن مذکور ادعا می‌کند که اطلاعات فنی و تصاویر گوشی لنوو را ازطریق منبع معتبری به‌دست آورده است که از ویدیوهای تبلیغاتی منتشرنشده از گوشی، استخراج شده‌اند. با استفاده از همین ویدیوها می‌توان طراحی خاص گوشی هوشمند لنوو را مشاهده کرد و همچنین مشخصات فنی نیز در آن‌ها به چشم می‌خورد.

لنوو در روزهای پایانی ماه دسامبر ۲۰۱۹ یک حساب کاربری جدید به‌نام Legion Gaming Phone در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو راه‌اندازی کرد. حدود ۱/۵ ماه بعد، اولین گوشی هوشمند شرکت تحت برند لژیون گیمینگ در محتوایی تبلیغاتی دیده شد. برند چینی با انتشار پوستری اعلام کرد که گوشی هوشمند جدید را مجهز به پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار عرضه خواهد کرد که درحال حاضر قوی‌ترین پردازنده برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

گوشی گیمینگ لنوو

پس از اطلاع‌رسانی‌های اولیه، تا ماه مارس خبر خاصی از گوشی گیمینگ لژیون در دسترس نبود. در روز سوم ماه، چن جین، مدیر Lenovo China Mobile اعلام کرد که گوشی جدید شرکت مجهز به معماری کاملا جدید و ساختارشکنانه خواهد بود. طبق ادعای او، گوشی جدید شرکت با هدف برطرف کردن دو چالش اصلی گیمرها در دنیای گوشی‌های هوشمند طراحی خواهد شد. چالش‌های اصلی، تفاوت دمای سمت چپ و راست گوشی و همچنین کاهش سرعت شارژ در زمان بازی کردن هستند. اطلاع‌رسانی جین، آخرین اخباری بود که پیرامون لژیون منتشر شد چون با شیوع و گسترش بحران ویروس کرونا، بسیاری از مناطق جهان سیاست تعطیلی عمومی را پیاده‌سازی کردند و وضعیت عادی اخبار و اطلاع‌رسانی به هم ریخت.

تاکنون اطلاعات دقیقی از مشخصات و طراحی لنوو Legion افشا نشده بود

لنوو در ابتدای ماه آوریل، با انتشار یک پوستر جدید مجددا حواس‌ها را به‌سمت گوشی گیمینگ خود جلب کرد. پوستر جدید، روی شارژ سریع ۹۰ واتی گوشی لژیون تمرکز می‌کرد. شک و شبهه‌های زیادی بین کاربران و کارشناسان دنیای موبایل به جریان افتاد که آیا گوشی لنوو واقعا توانایی شارژ ۹۰ واتی دارد؟ شرکت با انتشار بیانیه‌‌ای پوستر را تأیید و هرگونه بازی تبلیغاتی را در انتشار عدد ۹۰ وات تکذیب کرد. در ادامه چینی‌ها تأیید کردند که سیستم شارژ سریع ۹۰ واتی به‌صورت استانداردی در گوشی‌های هوشمند آتی شرکت پشتیبانی خواهد شد. همین اطلاع‌رسانی یعنی نسل‌های دیگری از گوشی گیمینگ لژیون در آینده به بازار عرضه خواهند شد.

گوشی گیمینگ لنوو لژیون

از اطلاعات اخیر دیگر لنوو پیرامون گوشی لژیون می‌توان به انتشار رندری از طراحی گوشی اشاره کرد. رندر مذکور نشان می‌داد که گوشی مذکور طراحی بدون بریدگی در نمایشگر خواهد داشت. پس از مدتی یک ویدیوی جدید هم توسط لنوو منتشر شد که پورت USB-C دوم را نشان می‌داد. این پورت برای شارژ کردن گوشی در هنگام بازی کردن در وضعیت افقی، کاربرد دارد.

گوشی گیمینگ لنوو

رسانه‌های فناوری به‌جز اطلاعات رسمی که ازسوی لنوو پیرامون گوشی گیمینگ Legion منتشر شده بود، به اطلاعات افشایی خاصی دسترسی نداشتند. اولین اطلاعات افشایی، در ماه مارس توسط یک بلاگر در ویبو منتشر شد که طراحی احتمالی گوشی لژیون را نشان می‌داد. اطلاعات منتشرشده، گوشی لنوو را همراه‌با یک جفت گیم‌پد، ایرباد وایرلس و کیس محافظ نشان می‌داد. البته در تصاویر منتشرشده، طراحی خود گوشی به‌خوبی قابل مشاهده نبود. یک هفته بعد، وبلاگ فناوری فروشگاه اینترنتی هندی Pricebaba تصاویری را منتشر کرد که طبق ادعای خودشان، گوشی گیمینگ لنوو لژیون بود. تصاویر مذکور، از دفتر ثبت پتنت چین استخراج شده بود، اما اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که تصاویر منتشرشده در Pricebaba، تصاویر محصول نهایی نبودند.

لنوو دوربین سلفی پاپ‌آپ را در سمت چپ گوشی جانمایی کرده است

انجمن xda-developers ادعا می‌کند ویدیوهای بازاریابی که به دست آورده است، معتبر هستند. آن‌ها اطمینان دارند که تصاویر منتشرشده، به طراحی نهایی گوشی گیمینگ لنوو تعلق دارند. دو نمونه از تصاویر منتشرشده، متعلق به ویدیوی بازاریابی هستند که روی شارژ سریع ۹۰ واتی تمرکز می‌کند. تصاویر از بخش‌هایی از ویدئو استخراج شده‌اند که وجود دو پورت شارژ USB-C را هم در گوشی نمایش می‌دهد. لنوو در ویدیویی دیگر، مشخصات باتری گوشی لژیون را بیان می‌کند. طبق اطلاعات مذکور، گوشی لنوو به باتری پنح هزار میلی‌آمپرساعتی دو سلولی مجهز خواهد بود. شارژ سریع ۹۰ واتی هم به‌خاطر استفاده از همین ساختار در گوشی لنوو ممکن می‌شود. البته درنهایت نمی‌توان متوجه شد که آیا شارژ سریع تنها از پورت پایینی یا از هر دو پورت شارژ ممکن خواهد بود.

در پایین دستگاه، علاوه بر پورت شارژ و انتقال داده‌ی USB-C شاهد درگاه سیم‌کارت هستیم. در بالای دستگاه هم حفره‌ی میکروفون دیده می‌شود و در تصاویر منتشرشده، نمی‌توان جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری را مشاهده کرد. درنتیجه شاید لنوو این درگاه را در گوشی گیمینگ خود حذف کرده باشد. چنین تصمیمی دور از انتظار نیست، چون در محصول دیگر شرکت یعنی Lenovo Z6 Pro شاهد حذف جک ۳/۵ میلی‌متری بودیم.

گوشی گیمینگ لنوو Legion

در طراحی پشتی گوشی گیمیتگ لنوو Legion، طرح Y شکلی دیده شده که طبق ویدیوهای منتشرشده، برای نشان دادن جلوه‌ی خاص گیمینگ این گوشی، روشن می‌شود. دوربین دوگانه‌ی گوشی هم در نزدیکی مرکز جانمایی شده است و به‌نوعی پایین‌تر از جانمایی عادی در گوشی‌های هوشمند دیگر به‌نظر می‌رسد. انتخاب چنین جانمایی ازسوی لنوو احتمالا به‌خاطر حفظ قرینگی گوشی هوشمند بوده است.

با نگاهی به تصاویر افشاشده از لنوو لژیون می‌توان حدس زد که در پنل پشتی شاهد پوشش فلزی با بافت سه‌بعدی خواهیم بود که شاید از جنس پلی‌کربنات یا آلومینیم باشد. در سمت چپ پنل پشتی شاهد لوگوی Legion در بخشی خاصی هستیم که احتمالا ساختار پاپ‌آپ خواهد داشت. طراحی لوگوی لژیون با طراحی‌هایی که قبلا توسط خود لنوو برای بازاریابی برند لژیون گیمینگ منتشر شده بود، هم‌خوانی دارد.

گوشی گیمینگ لنوو Legion

یکی از ویدیوهای تبلیغاتی افشاشده از گوشی هوشمند جدید لنوو، تمرکز زیادی روی قابلیت‌های کلیدی آن دارد. در ابتدای ویدئو، از جلوه‌های بصری برای نمایش دادن قابلیتی به‌نام uEngine استفاده می‌شود که به‌نوعی یک موتور ویبره‌ی خطی در محور X با ساختار قرینه است. در ادامه، به قابلیت‌های خنک‌سازی و صوتی گوشی اشاره می‌شود. البته متن و توضیحات ویدئو تمرکز زیادی بر جنبه‌های بازاریابی دارند و نمی‌توان اطلاعات دقیقی از آن‌ها استخراج کرد. از عبارت‌های استفاده شده برای توضیح سیستم خنک‌کننده می‌توان به «ساختار برج خنک‌کننده‌ی سه‌بعدی»، «بخش‌بندی دوگانه‌ی لوله‌کشی خنک‌کننده» و «خنک‌کنندگی طولانی‌مدت» اشاره کرد.

ویدیوی تبلیغاتی لنوو لژیون تمرکز زیادی روی صدای استریو و اسپیکرهای دوگانه‌ی قرینه‌ی ۶۵ میلی‌متری دارد. به‌علاوه، در بخش‌هایی دیگر به سیستم اسپیکر تقویتی ۰/۶ میلی‌متری و حفره‌ ‌ی صدای بزرگ 1.4cc اشاره می‌شود. ظاهرا اسپیکرها در لبه‌های بالایی و پایینی پنل جلویی جانمایی شده‌اند.

لنوو لژیون از سیستم خنک‌کننده و صوتی منحصربه‌فردی بهره خواهد برد

شاید جالب‌ترین نکته‌‌ای که از عکس‌های منتشرشده از لنوو لژیون دریافت می‌کنیم، نحوه‌ی کار دوربین سلفی پاپ‌آپ آن باشد. با نگاهی به نمایشگر لژیون متوجه می‌شویم که خبری از بریدگی یا حفره برای دوربین سلفی در آن نیست. شرکت چینی درعوض از دوربین پاپ‌آپ استفاده می‌کند که در کنار گوشی قرار دارد. تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمندی که از دوربین پاپ‌آپ استفاده می‌کنند، آن را در بالای گوشی قرار می‌دهند. لنوو با جانمایی نوآورانه‌ی خود، روند جدیدی را در طراحی دوربین پاپ‌آپ پیاده کرد که باید منتظر استفاده‌ی کاربران و تجربه‌ی آن‌ها با ساختار نه‌چندان آشنا باشیم. شاید دوربین پاپ‌آپ عجیب لنوو لژیون اصلا بازخورد خوبی دریافت نکند و شاید هم مانند ساختار چرخشی دوربین گوشی ایسوس Zenfone 6 با استقبال بالایی مواجه شود.

گوشی گیمینگ لنوو

همان‌طور که گفته شد، منابع نزدیک به xda-developers علاوه بر ویدیوها و تصاویر، مشخصات فنی گوشی جدید لنوو را هم افشا کرده‌اند. اگرچه هنوز همه‌ی مشخصات فنی گوشی در دسترس نیست، اما می‌توان ادعا کرد که چینی‌ها از برترین سخت‌افزار موجود در بازار در محصول گیمینگ خود استفاده خواهند کرد. نکته‌ی اول اینکه گوشی جدید لنوو با نام مدل L79031 به بازار خواهد شد و شرکت، کد نام moba را برای آن به کار می‌برد. کد نامی که احتمالا بی‌ربط با ژانر بازی‌های ویدیویی موسوم به multiplayer online battle arena نیست.

اولین گوشی هوشمند گیمینگ لنوو لژیون با پردازنده‌ی کوالکاک اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار عرضه خواهد شد و از حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.0 و رم LPDDR5 بهره می‌برد. البته هنوز اطلاعات جزئی از ظرفیت حافظه‌ی رم در دسترس نیست. از قابلیت‌های احتمالی دیگر می‌توان به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی اشاره کرد که باز هم LCD یا LED بودن آن مشخص نیست. نمایشگر لنوو لژیون گیمینگ رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل دارد و نرخ نمونه‌سازی لمسی آن نیز ۲۷۰ هرتز پیش‌بینی می‌شود. گوشی جدید لنوو با اندروید ۱۰ و شخصی‌سازی اختصاصی لنوو موسوم به ZUI 12 عرضه خواهد شد که احتمالا از این به بعد به‌نام Legion OS خواهیم شناخت. همان‌طور که در بخش‌های قبل دیدید، لنوو لژیون از دوربین دوگانه‌ی ۶۴ و ۱۶ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

باوجود اعتماد زیاد xda-developers به ویدیوهای دریافت‌شده، هنوز نمی‌توان طراحی مشاهده‌شده در آن‌ها را طراحی نهایی گوشی جدید لنوو دانست. شاید شرکت در محتوای بازاریابی خود کمی اغراق هم به خرج داشته باشد. درنهایت مانند تمامی افشاسازی‌های دیگر درباره‌ی گوشی‌های هوشمند راهی به‌جز منتظر ماندن برای انتشار اخبار نهایی نداریم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات