رندرهای مطبوعاتی هواوی پی 40 و پی 40 پرو فاش شد

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ساعاتی پیش رندرهای مطبوعاتی منتسب‌ به گوشی‌های هواوی P40 و P40 پرو در فضای مجازی فاش شد. این رندرها با شایعه‌های منتشرشده درباره‌ی این گوشی‌ها هم‌خوانی دارد.
تبلیغات

هواوی طبق اعلام پیشین، قصد دارد ۲۶ مارس ۲۰۲۰ (۷ فروردین ۱۳۹۹) جدیدترین گوشی‌های خانواده‌ی پی ۴۰ را رونمایی کند. هرچه به هفتم فروردین‌ امسال نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار بیشتری درباره‌ی گوشی‌های هواوی منتشر می‌شود و رسانه‌های متعددی جزئیات مربوط به آن‌ها را افشا می‌کنند. روز گذشته، تصویری جدید از هواوی پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو (Huawei P40 Pro)‌ افشا شد؛ تصاویری که نمای جلویی این گوشی‌ها را کامل نشان می‌داد.

در همین زمینه، ساعاتی پیش یکی از افشاگران شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی فناوری، ایوان بلس، در اقدامی غیرمنتظره، رندرهای مطبوعاتی مربوط به گوشی‌های جدید هواوی را فاش کرد. در رندرهای منتشرشده‌ی ایوان بلس، پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو را در دو رنگ و پنل پشتی آن‌ها را مشاهده می‌کنیم.

رندرهای جدید هواوی P40 و P40 پرو رنگ‌های مشکی و نقره‌ای این گوشی‌های هوشمند را به‌نمایش می‌گذارند. در این رندرها، گوشی P40 پرو با نمایشگر خمیده‌اش خودنمایی می‌کند. میزان خمیدگی صفحه‌نمایش پی ۴۰ پرو به‌حدی است که در نگاه اول، ممکن است فکر کنید این گوشی هیچ حاشیه‌ای حتی در بخش‌های بالایی و پایینی ندارد. افزون‌بر‌این‌، رندرهای یادشده نشان می‌دهد P40 پرو در‌مقایسه‌با مدل معمولی، دوربینی اضافه در پنل پشتی‌اش دارد. 

رندرهای مطبوعاتی منتسب‌ به هواوی پی ۴۰ (برای مشاهده در اندازه‌ی اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید).

گوشی‌های سری P هواوی به‌طورکلی از دوربین‌هایی قدرتمند بهره می‌ببرد و درزمینه‌ی ثبت تصاویر باکیفیت بسیار قدرتمند است. شایعه‌های اخیر نشان می‌دهد این موضوع قرار است برای جدیدترین نسل از این گوشی‌ها نیز صدق کند. شایعه‌ی جدیدی رسانه‌های کره‌ای منتشر کرده است که از بهبود درخورتوجه دوربین پی ۴۰ پریمیوم درمقایسه‌با نسل قبل خبر می‌دهند. درواقع، پی ۴۰ پریمیوم به‌عنوان سومین عضو از گوشی‌های پرچم‌دار جدید هواوی، به دوربینی بسیار عالی مجهز خواهد شد.

ناگفته نماند پی ۴۰ لایت، عضو دیگر این خانواده، مدتی پیش معرفی شده است؛ با‌این‌حال، گوشی مذکور در دسته‌ی محصولات میان‌رده جای می‌گیرد. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست هواوی قصد دارد از قدرتمندترین مدل این خانواده با چه نامی یاد کند و شماری از رسانه‌ها نام «پی ۴۰ پریمیوم» و شماری دیگر «پی ۴۰ پرو پریمیوم» را مطرح کرده‌اند. حتی بعضی دیگر از احتمال نام‌گذاری این گوشی با عنوان «هواوی پی ۴۰ پرو پریمیوم ادیشن» سخن به‌میان آورده‌اند. احتمال می‌دهیم هواوی از کوتاه‌ترین نام ممکن برای گوشی‌اش استفاده کند.

شایعه‌ی جدید می‌گوید هواوی پی ۴۰ پرو قرار است به دو دوربین با لنز تله‌فوتو مجهز شود. یکی از این دوربین‌ها درحقیقت دوربینی پریسکوپی با لنز دارای دیافراگم f/4.0 و فاصله‌ی کانونی ۲۴۰ میلی‌متری خواهد بود. این دوربین بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال (بدون افت کیفیت) را ارائه خواهد داد. تاکنون درباره‌ی وضوح این دوربین صحبتی نشده است. دوربین تله‌فوتو دوم حسگری ۸ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/2.0 و فاصله‌ی کانونی ۸۰ میلی‌متر خواهد داشت و امکان بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال را فراهم خواهد کرد. حسگر به‌کاررفته در این دوربین اندازه‌ای معادل 1/4 اینچ دارد. هر دو دوربین از فناوری‌ فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) پشتیبانی خواهد کرد.

حسگر اصلی به‌کاررفته در هواوی پی ۴۰ پریمیوم وضوح ۵۲ مگاپیکسل و اندازه‌ای معادل 1/1.28 اینچ خواهد داشت و به لنزی با دیافراگم f/1.8 مجهز خواهد بود و از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال بهره خواهد گرفت. همچنین با فرض اینکه دوربین مذکور از فناوری ترکیب پیکسل‌های ۲×۲ بهره ببرد، احتمال می‌دهیم بتواند تصاویری ۱۳ مگاپیکسلی خلق کند. درکنار این دوربین‌ها دوربینی دیگر با حسگر ۴۰ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض در پنل پشتی پی ۴۰ پریمیوم وجود خواهد داشت. این دوربین از لنزی با دیافراگم f/1.8 و از حسگری 1/1.54 اینچی درکنار فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره خواهد برد.

رندرهای مطبوعاتی منتسب‌ به هواوی پی ۴۰ پرو (برای مشاهده در اندازه‌ی اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید).

افزون‌براین، قدرتمندترین گوشی از خانواده‌ی پی ۴۰ در قسمت سمت چپ بالای بخش جلویی خود حفره‌ای بیضی‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه خواهد داشت. در این بریدگی، دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با حسگر 1/2.8 اینچی و دیافراگم f/2.0 درکنار دوربین سه‌بعدی مدت‌پرواز (ToF) وجود خواهد داشت. از دوربین مدت‌پرواز به‌منظور تشخیص عمق تصاویر برای ثبت جلوه‌ی بوکه استفاده می‌شود. این دوربین امنیت فناوری تشخیص چهره‌ی دستگاه را نیز تقویت می‌کند. حسگر مدت‌پرواز دیگری در پنل پشتی دستگاه نیز حضور خواهد داشت تا در خلق تصاویر پرتره‌ی حرفه‌ای نقش مهمی ایفا کند.

دیگر مشخصات مربوط به هواوی پی ۴۰ پریمیوم بهره‌مندی از صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچ OLED با وضوح ۳،۱۶۰ در ۱،۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر مذکور احتمالا تراکم ۵۱۸ پیکسل‌ در هر اینچ خواهد داشت. گوشی پرچم‌دار هواوی از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ 5G های‌سیلیکون و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار خواهد بود. البته کاربر درصورت تمایل می‌تواند حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را ازطریق کارت NM هواوی ارتقا دهد. هواوی پی ۴۰ پریمیوم از رابط کاربری EMUI 10.1 مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده خواهد کرد و بدیهی است به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل محروم خواهد بود. گفته می‌شود هواوی قصد دارد هواوی پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو را با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی‌های خانواده‌ی P40 هواوی چیست؟

قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات