گوشی‌ P40 Pro هواوی بدون خدمات گوگل ماه مارس عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی گوشی Mate 30 Pro را ماه سپتامبر بدون خدمات گوگل عرضه کرد و اکنون این شرکت زمان عرضه‌ی سری P40 را اعلام کرده است.
تبلیغات

به‌گفته‌ی مطبوعات فرانسه، ریچارد یو، مدیر بخش مصرف‌کنندگان هواوی اعلام کرده که گوشی‌های P40 و P40 Pro در رویدادی در ماه مارس (اسفند) در پاریس رونمایی می‌شوند. P40 و P40 Pro ظاهرا از عملکرد و کیفیت عکاسی بالایی برخوردار خواهند بود. ریچارد یو همچنین اشاره کرد که گوشی هواوی P40 Pro بدون خدمات و سرویس‌های موبایلی گوگل با اندروید ۱۰ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ازآنجاکه هواوی در فهرست سیاه ایالات متحده در زمینه‌ی استفاده از فناوری‌های این کشور قرار دارد، درنتیجه قادر به دریافت مجوز نرم‌افزارهای گوگل نبوده است. اندروید منبع باز است، درنتیجه هواوی قادر است تا به این سیستم‌عامل آزادانه دسترسی داشته باشد. خدمات و سرویس‌های موبایلی گوگل شامل فروشگاه گوگل‌پلی نیز بوده که نیاز به مجوز خواهد داشت. از سوی دیگر اپلیکیشن‌هایی چون Uber ،Maps و حتی Google Podcasts نیز به مجوز نیاز دارد و هواوی از گرفتن این مجوزها منع شده است. در عوض، این گوشی‌ها با خدمات هواوی یا Huawei Mobile Services ارائه خواهند شد و این خدمات هواوی جایگزین خدمات گوگل می‌شوند.

هواوی

این دقیقا همان اتفاقی است که هواوی مدت‌ها خود را برای آن آماده می‌کرد و قبلا هم در گوشی Mate 30 Pro چنین اتفاقی افتاده بود. گوشی هوشمندی با دوربین فوق‌العاده و باتری بی‌نظیر در کنار چنین مشکلات نرم‌افزاری احتمالا با استقبال خوبی در بازار جهانی رو‌به‌رو نخواهد شد. البته از سوی دیگر احتمالاً این گوشی‌های هواوی همچنان فروش بالایی خواهند داشت زیرا بیشتر مشتریان هواوی در کشور چین هستند اما قطعا این شرکت مشتریان خارجی خود را از دست خواهد داد. درواقع این موضوع فقط به فروش بین‌المللی P40 صدمه خواهد زد. البته سری Mate 30 هم که با این مشکل رو‌به‌رو بود در ابتدا فقط در چین فروخته شد و در ماه گذشته راهی چند بازار جهانی شده است. ریچارد یو به مطبوعات فرانسوی گفت:

عمر باتری بی‌نظیر و دوربین عالی همان چیزی است که باید در P40 Pro منتظرش باشیم.

به‌طور کلی گوگل در چین کار نمی‌کند، بنابراین هیچ تلفن چینی به خدمات گوگل دسترسی ندارد. درنتیجه فهرست سیاه هواوی در ایالات متحده مسئله‌ای بزرگ در بازار چین محسوب نمی‌شود. همان‌طور که اشاره شد، سری P40 هواوی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری هواوی عرضه می‌شوند و هواوی با اجرای سیستم‌عامل هارمونی در گوشی‌های هوشمند خود مخالف است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات