نگاه نزدیک به گوشی‌های بلو G6 و بلو G9

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
در مقاله‌ی پیش‌رو نگاهی نزدیک به G6 و G9، دو گوشی هوشمند اقتصادی از برند BLU خواهیم داشت و ویژگی‌های مهم این محصولات مقرون‌به‌صرفه را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

بازار گوشی‌های هوشمند یکی از پرتب‌و‌تاب‌ترین انواع موجود در دنیای فناوری به‌شمار می‌رود که شرکت‌های مختلفی در حال فعالیت جدی در آن هستند. عمده‌ی توجهات رسانه‌ها همواره به گوشی‌های بالارده جلب می‌شود؛ محصولاتی که جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را در کف دستان کاربران قرار می‌دهند و به‌لطف بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند، از پس انجام هر کاری برمی‌آیند. بااین‌حال گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده نیز همواره از محبوبیت زیادی برخوردار هستند؛ این دسته محصولات نه‌تنها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و برای قشر گسترده‌ای در دسترس هستند، بلکه می‌توانند قابلیت‌های متنوعی را با قیمتی کمتر از گوشی‌های پرچم‌دار در اختیار کاربران قرار دهند.

به‌دلیل جنب‌و‌جوش زیاد بازار گوشی‌های اقتصادی، شرکت‌های زیادی در آن فعالیت می‌کنند و همواره در پی تصاحب سهم مهمی از بازار هستند. بلو یکی از شرکت‌های فعال در این بازار است که از مدت‌ها پیش گوشی‌هایی را با طراحی ظاهری قابل‌قبول و البته سخت‌افزار مناسب با قیمتی منطقی روانه‌ی بازار می‌کند تا بتواند نیازهای کاربران را برطرف سازد. بلو جی ۶ (BLU G6) و بلو جی ۹ (BLU G9) دو مورد از گوشی‌های هوشمند اقتصادی جدید بلو به‌شمار می‌آیند که به‌تازگی به‌دست زومیت رسیده‌اند و در ادامه نگاهی نزدیک به آن‌ها خواهیم انداخت.

بلو G6 که در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شده، میزبان دو سیم‌کارت است و تنها ۱۶۰ گرم وزن دارد؛ بنابراین هنگام دردست‌گرفتن آن، احساس در دست داشتن جسمی سنگین به‌شما منتقل نخواهد شد. این گوشی برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری ۵/۷ اینچ با پنل LCD، وضوح ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌گیرد. بلو جی ۶ از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی تقریبا ۷۴/۴ درصد بهره می‌برد که برای محصولی پایین‌رده قابل‌قبول است. بلو G6 به‌طور کلی طراحی ساده‌ و قدیمی دارد. هنوز هم شمار زیادی از افراد، حاشیه‌ی بالای نمایشگر را به بریدگی ترجیح می‌دهند. با نگاهی به پنل جلویی بلو G6 متوجه حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر آن خواهید شد؛ طی چند سال اخیر، شرکت‌های مختلف سعی کرده‌اند در محصولات جدید خود میزان حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش دهند تا گوشی ظاهری مدرن‌تر پیدا کند. 

بلو جی 6 و بلو جی 9 / BLU G6 BLU G9

بلو جی ۶ در سمت راست و بلو جی ۹ در سمت چپ تصویر

طی سال‌های گذشته، بخش عمده‌ای از شرکت‌های فعال در صنعت موبایل به استفاده از بریدگی (ناچ) در صفحه‌نمایش روی آورده‌اند؛ بریدگی بالای نمایشگر که میزبان دوربین سلفی، حسگر‌های مربوطه و اسپیکر مکالمه است، باعث کاهش حاشیه‌های آن به‌شکل درخورتوجهی می‌شود. امروزه شرکت‌های متعددی محصولات میان‌رده و حتی اقتصادی خود را به بریدگی نمایشگر مجهز کرده‌اند؛ این موضوع باعث می‌شود، حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر G6 نکته‌ای منفی برای آن به‌شمار بیاید. 

بلو گوشی G6 را با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای روانه‌ی بازار می‌کند و احتمال می‌دهیم که اندروید ۱۰ برای آن منتشر نشود؛ البته تاکنون خبری رسمی در این رابطه منتشر نشده است. محصول اقتصادی جدید بلو برای پردازش وظایف محول به آن، از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با فرکانس ۱/۶ گیگاهرتز و هسته‌های پردازشی Cortex-A55 آرم بهره می‌برد. تجربه‌ی ما از کار با بلو G6 نشان از عملکرد مناسب این گوشی با پردازنده‌ی مرکزی‌ خود دارد؛ بنابراین اگر با دیدی منطقی سراغ استفاده از گوشی بروید و انتظارات بیش از حد از آن نداشته باشید، بلو جی ۶ می‌تواند به‌خوبی جوابگوی نیازهای روزمره‌ باشد. محصول موردبحث همچنین از پردازنده‌ گرافیکی IMG8322 برای پردازش وظایف گرافیکی استفاده می‌کند.

بلو G6 و بلو G9 گوشی‌هایی اقتصادی با طراحی ظاهری قابل‌قبول و سخت‌افزار مناسب هستند

بلو گوشی G6 را به ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز کرده است که در نگاه اول کافی به‌نظر می‌رسند. بخشی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی در اختیار سیستم‌عامل قرار می‌گیرد و می‌توانید در باقی‌مانده‌ی آن هر محتوایی را که می‌خواهید ذخیره کنید. با درنظر گرفتن اینکه ویدئوهای ضبط‌شده با دوربین بلو G6 حجم زیادی ندارند، این میزان حافظه‌ی داخلی مناسب و قابل‌قبول است. البته کاربر می‌تواند در صورت تمایل، آن را از طریق کارت حافظه‌ی میکرو SD تا سقف ۶۴ گیگابایت ارتقاء دهد. 

بلو تصمیم گرفته است در پنل پشتی G6 از دوربینی با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کند. کیفیت تصاویر ثبت‌شده از طریق این دوربین چنگی به دل نمی‌زند؛ اما بهره‌مندی آن از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، نکته‌ای مثبت به‌شمار می‌آید. فراموش نکنید با محصولی ارزان‌قیمت طرف هستیم؛ بنابراین باید انتظارات‌مان را از دوربین آن تعدیل کنیم و صرفا آن را جهت رفع نیازها بدانیم. بلو G6 توانایی ضبط ویدئوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. البته کیفیت ویدئوهای ضبط‌شده از طریق گوشی یادآور محصولات رده‌بالای چندین سال پیش دنیای موبایل است و نمی‌توان از آن انتظار بالایی داشت. افزون بر این موارد، در بخش بالایی نمایشگر در پنل جلویی شاهد دوربینی سلفی با حسگر ۸ مگاپیکسلی هستیم که مشابه دوربین اصلی از فلاش LED بهره می‌گیرد. این دوربین نیز می‌تواند ویدئوهای 1080p را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. 

بلو G6 دارای لبه‌هایی مدور است و در دست گرفتن آن حس خوبی منتقل می‌کند. افزون بر این موضوع، ماژول دوربین اصلی دستگاه در گوشه‌ی بالای پنل پشتی جای گرفته و آن را از حالت تقارن خارج کرده است. 

بلو جی 6 و بلو جی 9 / BLU G6 BLU G9

بیشتر گوشی‌های هوشمندی که امروزه روانه‌ی بازار می‌شوند، از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون بهره نمی‌برند تا کاربران به‌ استفاده از هدفون‌های بی‌سیم روی بیاورند؛ البته مبدل‌های خاصی نیز در بازار (یا بعضا در جعبه‌ی خود گوشی‌ها) وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان هدفون‌های سیمی را نیز به گوشی‌ها متصل کرد. محصول اقتصادی بلو خوشبختانه دارای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون است تا کاربر بتواند به‌راحتی از طریق آن، به موسیقی گوش فرا دهد. اسپیکر قرارگرفته در بلو G6 کیفیت قابل‌قبولی دارد؛ اما هنگام رساندن ولوم صدا به بالاترین حد ممکن، گاهی اوقات کیفیت آن اذیت‌کننده است. 

بلو G6 افزون بر موارد یادشده به وای‌فای 802.11b/g/n در کنار بلوتوث ۴/۱ مجهز شده است و از GPS نیز بهره می‌برد. نکته‌ی جالب‌توجه درمورد این گوشی، حضور حسگر اثر انگشت در پنل پشتی آن است. این حسگر عملکردی چندان سریع و دقیق ندارد، اما در هر صورت حضور آن در محصولی با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه، اتفاقی مثبت به‌شمار می‌آید و امنیت گوشی را بالا می‌برد. محصول موردبحث حتی از فناوری تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کند. بلو، G6 را به باتری قابل‌تعویض ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز و این گوشی را در رنگ‌های مشکی و قرمز با قیمت ۱۳۰ دلار به بازار عرضه کرده است. محصولی که ما در اختیار داشتیم، مشکی‌رنگ بود. رنگ پنل پشتی به‌طور کامل مشکی نیست و لبه‌های دستگاه به رنگ آبی مزین شده است که جذابیت خاصی دارد و باعث می‌شود هنگام نگاه‌کردن به پنل پشتی، حس خوبی به شما منتقل شود. 

مدل G9 باتری قدرتمند‌تری دارد و در پنل جلویی از بریدگی قطره‌ای بهره می‌گیرد

محصول دوم بلو، G9 نام دارد و مدل بالارده‌تر به‌شمار می‌رود. بلو جی ۹ در نگاه اول از لحاظ ظاهری یک سر و گردن بالاتر از مدل جی ۶ است؛ این موضوع به‌خصوص هنگام نگاه به پنل جلویی دو دستگاه به‌ چشم می‌آید. در نگاهی اولیه به پنل جلویی جی ۹، طراحی وان‌پلاس 6T و وان‌پلاس ۷ برای‌مان تداعی می‌شود؛ به‌خصوص به‌دلیل بهره‌مندی جی ۹ از بریدگی قطره‌ای و البته رنگ زیبای گرادیانی در پنل پشتی. دستگاهی که ما در اختیار داشتیم، به رنگ آبی گرادیانی مزین شده بود. پنل پشتی جی ۹ ظاهری صیقلی و جذاب دارد، اما اثر انگشت را تا حد زیادی جذب می‌کند. بلو G9 تنها ۵ گرم سنگین‌تر از G6 است که هنگام استفاده‌ی روزمره به‌هیچ‌عنوان قابل‌حس نیست. جی ۹ گوشی نسبتا بزرگ‌جثه‌ای به‌شمار می‌آید، اما طراحی پنل پشتی آن به‌خصوص لبه‌های خمیده‌اش به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود گوشی به‌خوبی در دست جای گیرد و احساس راحتی را به کاربر منتقل کند. این گوشی نیز از دو سیم‌کارت میکرو یا نانو پشتیبانی می‌کند. 

بلو G9 در پنل جلویی از نمایشگری LCD استفاده می‌کند که کیفیت مناسبی دارد؛ اما هنگام نگاه به آن از فاصله‌ی نزدیک، خواهید توانست پیکسل‌ها را مشاهده کنید. به‌غیر از این موضوع، رنگ‌ها در نمایشگر جی ۹ حالتی سرزنده دارند و روشنایی آن نیز ۴۱۷ نیت است که برای گوشی‌های امروزی، رقمی استاندارد به‌شمار می‌آید. در ضمن نمایشگر بلو جی ۹ از زاویه‌ی دید مناسبی بهره‌ می‌گیرد. نباید انتظار حضور نمایشگرهای OLED را در محصولات اقتصادی داشته باشید؛ زیرا هزینه‌ی تمام‌شده‌ی این نمایشگرها بیشتر از نمونه‌های LCD است و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود قیمت نهایی گوشی بالاتر رود. بنابراین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اقتصادی و حتی میان‌رده همواره به استفاده از نمایشگر LCD روی می‌آورند. نمایشگر به‌کاررفته در بلو جی ۹ اندازه‌ای ۶/۳ اینچی دارد و وضوح ۱۵۲۰ پیکسل در ۷۲۰ را با نسبت تصویر ۱۹:۹ ارائه می‌دهد.

بلو جی 6 و بلو جی 9 / BLU G6 BLU G9

بلو جی ۶ در سمت راست و بلو جی ۹ در سمت چپ قابل‌مشاهده هستند

طراحی پنل جلویی جی ۹، کاملا مدرن‌تر از جی ۶ است و از همین‌رو قطعا توجهات بیشتری به‌سمت این گوشی جلب خواهد شد. در بخش بالایی نمایشگر بلو جی ۹ شاهد بریدگی کوچکی به‌فرم قطره (یا بریدگی V شکل) هستیم که در بسیاری از گوشی‌های جدید به‌خصوص محصولات میان‌رده دیده می‌شود. این نوع بریدگی، اندازه‌ای کوچک دارد و باعث می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه بالا رود؛ از همین‌رو بریدگی قطره‌ای‌شکل محبوبیت بسیار بالایی دارد. ناگفته نماند که بلو G9 از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی تقریبا ۸۸/۸ درصد بهره‌مند است. 

بلو G9 نیز از سیستم‌عامل اندروید ۹ پای بهره می‌گیرد. در این گوشی از تراشه‌ی توانمندتری استفاده شده است؛ جی ۹ برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی ۱۲ نانومتری MT6762 Helio P22 مدیاتک استفاده می‌کند که هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز دارد. سیستم-روی-چیپ بلو جی ۹ همچنین دارای پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 است. شاید نتوان چندان روی قدرت پردازشی تراشه‌ی MT6762 Helio P22 حساب باز کرد، اما هنگام استفاده‌ی روزمره از جی ۶ و جی ۹، تفاوت بین قدرت پردازشی این دو گوشی به‌خوبی قابل‌‌حس خواهد بود. درواقع جی ۹ به‌لطف تراشه‌ی مدیاتک از توان بیشتری برخوردار است و هنگام انجام کارهای معمولی نظیر بررسی شبکه‌های اجتماعی، دیدن ویدئو و حتی وب‌گردی سبک می‌تواند نیازهای شما را تا حد مناسبی برطرف کند. هنگام استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام، گاهی اوقات در لحظه‌ی بارگذاری محتوای جدید، افت فریم را مشاهده کردیم که در محصولی با قیمت زیر ۲۰۰ دلار اتفاق عجیبی نیست؛ به‌طور کلی اگر چندان روی سرعت عملکرد گوشی حساس نیستید، بلو جی ۹ احتمالا بتواند حتی تا چند سال جواب‌گوی نیازهای شما باشد.

G6 و G9 را نمی‌توان بهترین محصولات در بازار گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار به‌حساب آورد

رابط کاربری ویژه‌ی به‌کاررفته در جی ۹ ظاهری مناسب دارد و همه‌چیز در آن سرراست به‌نظر می‌رسد. آیکون‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها، فرمی دایره‌ای دارند. در ضمن کاربر می‌تواند در هر ردیف از صفحه‌ی هوم، پنج اپلیکیشن را جای دهد. به‌طور کلی رابط کاربری دو گوشی جدید بلو شباهت بسیار زیادی به اندروید خالص دارد و کار با آن ساده است.

بلو جی ۹ همچون جی ۶ از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل‌ارتقا از طریق کارت میکرو SD بهره‌مند است. بااین‌حال جی ۹ برخلاف جی ۶ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین دو گوشی موردبحث بلو، به دوربین اصلی مربوط می‌شود. بلو جی ۹ موبایلی است که از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد: دوربین اول حسگری ۱۳ مگاپیکسلی دارد و ضمن پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز از لنزی با دیافراگم f/2.0 بهره می‌گیرد. دوربین دوم دستگاه حسگری ۲ مگاپیکسلی دارد و به‌منظور تشخیص عمق تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه به‌کار می‌رود. طراحی پنل پشتی جی ۹ تقارن خاصی دارد و حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند؛ برخلاف جی ۶، بلو ماژول دوربین اصلی گوشی جی ۹ را به میانه‌ی پنل پشتی منتقل کرده و فلاش LED را نیز در بخش پایینی آن جای داده است. 

گوشی بلو جی ۹ در پنل جلویی میزبان دوربینی سلفی با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم مشابه دوربین اصلی است که توانایی ضبط ویدئوهای 1080p را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه دارد. کیفیت تصاویر ثبت‌شده از طریق دوربین سلفی دستگاه را در بهترین حالت می‌توان «قابل‌قبول» خطاب کرد؛ در ضمن جزئیات بافت‌ها نیز در محیط‌های دارای نور مناسب، در سطح خوب قرار دارد. البته گاهی اوقات در محیط‌های سرباز شاهد نوردهی بیش از حد در تصاویر بودیم؛ به‌خصوص هنگام عکس‌برداری از آسمان.

بلو جی 6 و بلو جی 9 / BLU G6 BLU G9

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب جی ۹، توانایی این گوشی برای ثبت تصاویر ۵۲ مگاپیکسلی است که در بررسی‌هایمان متوجه شدیم بیشتر شبیه یک بازی تبلیغاتی به‌نظر می‌رسد. جی ۹ با اتکا به نرم‌افزار، ۴ تصویر ۱۳ مگاپیکسلی را با یکدیگر ادغام می‌کند تا تصویر نهایی کیفیت بسیار بالاتری داشته باشد. اما هنگام بزرگ‌نمایی تصاویر، فرق چندانی بین تصاویر ۱۳ و ۵۲ مگاپیکسلی به چشم نمی‌آید؛ تصاویر ۵۲ مگاپیکسلی تنها اندکی واضح‌تر هستند. از طرفی دوربین‌های به‌کاررفته در جی ۹ به‌طور کلی در محیط‌های کم‌‌نور عملکردی ناامیدکننده از خود برجای می‌گذارند که البته برای محصولی که زیر ۲۰۰ دلار قیمت دارد، امری منطقی به‌شمار می‌آید. ناگفته نماند که دوربین سلفی جی ۹ از حالت عکاسی پرتره و همچنین عکس‌برداری در شب برخوردار است. کیفیت اسپیکر جی ۹ در مقایسه با جی ۶ بالاتر است، اما در هر صورت نباید انتظار کیفیت چندان زیادی را از آن داشته باشید. 

افزون بر موارد یادشده، محصول اقتصادی بلو جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون دارد و از وای‌فای 802.11a/b/g/n در کنار بلوتوث ۴ پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی جالب‌توجه، بهره‌مندی G9 از درگاه USB Type-C است. بلو این گوشی را نیز به حسگر اثر انگشت و فناوری تشخیص چهره مجهز کرده است. در بررسی‌هایمان تفاوت خاصی را در بین سرعت عملکرد حسگر اثر انگشت بلو جی ۹ با بلو جی ۶ مشاهده نکردیم. یکی از نقاط قوت مهم بلو جی ۹، بهره‌مندی این گوشی هوشمند از باتری غیرقابل‌تعویض با ظرفیت ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و فناوری شارژ سریع است. کاربران می‌توانند با یک‌بار شارژ، برای ساعاتی طولانی از جی ۹ استفاده کنند. بلو گوشی جی ۹ را در رنگ‌های مشکی و آبی با قیمت حدودا ۱۸۰ دلار روانه‌ی بازار کرده است.

بلو جی 6 و بلو جی 9 / BLU G6 BLU G9

گوشی‌های اقتصادی جدید بلو در نگاه اول محصولاتی مقرون‌به‌صرفه هستند که طراحی قابل‌قبولی دارند و در مقایسه با قیمت‌شان، از سخت‌افزار مناسبی هم بهره می‌گیرند. محصولات جدید بلو در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری حرفی برای گفتن ندارند و طراحی مدل G6 ممکن است به دل بسیاری از کاربران ننشیند. با همه‌ی این‌ها، فراموش نکنید با محصولاتی طرف هستیم که زیر ۲۰۰ دلار قیمت دارند. بنابراین باید طرز نگاهمان را به این گوشی‌ها عوض کنیم؛ با دیدی منطقی به این نتیجه می‌رسیم که بلو G6 و بلو G9 محصولاتی مناسب در دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی به‌شمار می‌آیند و اگر قصد ندارید هزینه‌ی زیادی برای خرید گوشی صرف کنید، می‌توانید برای انجام کارهای روزمره به‌سراغ آن‌ها بروید. این موضوع به‌خصوص درمورد مدل جی ۹ صدق می‌کند؛ این گوشی هم طراحی مدرنی دارد و هم به‌لطف بهره‌مندی از باتری قدرتمند ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند تا ساعت‌ها کار کند.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم نظاره‌گر مشخصات فنی گوشی‌های اقتصادی بلو G6 و بلو G9 باشید:

مقایسه‌ی مشخصات فنی گوشی‌های بلو G6 و بلو G9

پارامتر / نام گوشی

بلو G6

بلو G9

تاریخ عرضه به بازار

ژوئیه ۲۰۱۹

مه ۲۰۱۹

ابعاد

۱۵۳ در ۷۳/۴ در ۹/۱ میلی‌متر

۱۵۵/۴ در ۷۱/۸ در ۸ میلی‌متر

وزن

۱۶۰ گرم

۱۶۵ گرم

پشتیبانی از دو سیم‌کارت

بله (نانو سیم)

بله (میکرو سیم / نانو سیم)

نمایشگر

۵/۷ اینچ با پنل 

IPS LCD، وضوح ۱٬۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل، توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ، نسبت تصویر ۱۸:۹، نسبت نمایشگر به بدنه‌ تقریبا ۷۴/۷ درصد، تراکم پیکسلی ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ

۶/۳ اینچ با پنل IPS LCD، وضوح ۱٬۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل، توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ، نسبت تصویر ۱۹:۹، نسبت نمایشگر به بدنه‌ تقریبا ۸۸/۸ درصد، تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ

سیستم‌عامل

اندروید ۹ (پای)

اندروید ۹ (پای)

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

هشت هسته‌‌ی Cortex-A55 با فرکانس پردازشی ۱/۶ گیگاهرتز

مدیاتک MT6762 Helio P22 مبتنی‌بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری، دارای هشت هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس پردازشی ۲/۰ گیگاهرتز

پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)

IMG8322

PowerVR GE8320

حافظه‌ی رم

۳ گیگابایت

۴ گیگابایت

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۶۴ گیگابایت (پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD تا سقف ۶۴ گیگابایت)

۶۴ گیگابایت (پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD تا سقف ۱۲۸ گیگابایت)

دوربین پشتی

حسگر ۱۳ مگاپیکسلی، مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فلاش LED، توانایی ضبط ویدئو 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه

دوگانه

اصلی: حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/3 اینچ، دارای دیافراگم f/2.0، مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فلاش LED،‌ توانایی ضبط ویدئو 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه

ثانویه: مجهز به حسگر ۲ مگاپیکسلی، استفاده برای تشخیص عمق در تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه

دوربین سلفی

حسگر ۸ مگاپیکسلی، مجهز به فلاش LED و توانایی ضبط ویدئو 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه

حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/3 اینچ، دارای دیافراگم f/2.0 و توانایی ضبط ویدئو 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه

پشتیبانی از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون

بله

بله

قابلیت‌های ارتباطی

وای‌فای 802.11b/g/n، وای‌فای دایرکت، هات‌اسپات، بلوتوث ۴/۱، GPS و رادیو FM

وای‌فای 802.11b/g/n، وای‌فای دایرکت، هات‌اسپات، بلوتوث ۴/۰، GPS و رادیو FM

درگاه

microUSB 2.0

USB Type-C

حسگرها

اثر انگشت (در پنل پشتی)، شتاب‌سنج و مجاورتی

اثر انگشت (در پنل پشتی)، شتاب‌سنج، مجاورتی، ژیروسکوپ و قطب‌نما

باتری

قابل‌تعویض با ظرفیت ۲٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعت

غیرقابل‌تعویض با ظرفیت ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع

رنگ‌بندی

مشکی و قرمز

مشکی و آبی

قیمت

حدودا ۱۳۰ دلار

حدودا ۱۸۰ دلار

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد محصولات جدید بلو دارید؟ تاکنون شانس کار با گوشی‌های بلو را پیدا کرده‌اید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات