هواوی پیش‌بینی می‌کند امسال ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مؤسس شرکت چینی هواوی پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۹ باوجود تحریم‌شدن توسط آمریکا، ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد.
تبلیغات

اواخر هفته‌ی گذشته، هواوی اعلام کرد به رکورد فروش ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند از ابتدای سال جاری میلادی رسیده است. هواوی ۶۴ روز زودتر نسبت به سال گذشته‌ی میلادی به این رکورد دست پیدا کرده است. باوجود تحریم‌های تجاری آمریکا علیه غول چینی، هواوی همچنان درحال پیشرفت در حوزه‌ی فروش محصولات خود است. این پیشرفت مدیون فروش گوشی‌های هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو در چین است.

رن ژنگفی، مؤسس هواوی چند روز بعد از اعلام این موفقیت بزرگ، اعلام کرد شرکت او پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال جاری میلادی به رکورد فروش ۲۷۰ میلیون تلفن همراه برسد. این عدد، ۲۰ میلیون بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه از فروش گوشی‌های هوشمند هواوی است.

هواوی میت 30 / Huawei mate 30

هواوی سال ۲۰۱۶ در ادعایی بلندپروازانه اعلام کرد، تا سال ۲۰۲۱ به برند شماره یک گوشی هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد. در صورتی که این شرکت بتواند تا پایان سال جاری ۲۷۰ میلیون گوشی بفروشد، قدم بزرگی در راه رسیدن به این هدف برداشته است. سامسونگ یکی از رقبای اصلی هواوی، سال گذشته‌، تعداد ۲۸۰ میلیون گوشی هوشمند فروخت.

هواوی در سال ۲۰۱۸، تعداد ۲۰۶ میلیون گوشی هوشمند فروخت. میزان فروش شرکت چینی در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، به‌میزان ۳۱ درصد رشد داشته است. بررسی عملکرد هواوی در بازار، بعد از اعلام تحریم تجاری توسط آمریکا نشان می‌دهد، این تحریم‌ها تأثیر چندانی روی میزان فروش آن‌ها نداشته‌اند. هواوی در سال جاری میلادی به‌صورت میانگین در ماه حدود ۲۰ میلیون گوشی هوشمند فروخته است.

هواوی میت ۳۰ فناوری‌های جالب زیادی دارد و بسیاری از کاربران خارج از چین هم علاقه دارند از این فناوری‌ها استفاده کنند. این محصول هواوی به‌دلیل تحریم تجاری توسط آمریکا، نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل استفاده کند و همین مسئله فروش آن در بازارهای غربی را بسیار دشوار کرده است.

هواوی می‌خواهد سال جاری میلادی را با عرضه‌ی گوشی تاشوی میت ایکس به پایان ببرد. باتوجه به شلوغی بازار در دو ماه پایانی سال و در آستانه‌ی تعطیلات سال نوی میلادی پیش‌بینی می‌شود، هواوی به هدفی که مؤسس این شرکت اعلام کرده، دست پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات