هواوی از عرضه گوشی میت Xs در سال ۲۰۲۰ خبر داد

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
درحالی که هنوز گوشی تاشدنی میت ایکس به‌صورت گسترده در جهان عرضه نشده، هواوی اعلام کرده است که قصد دارد مدل ارتقاءیافته‌ی آن را در سال ۲۰۲۰ معرفی و عرضه کند.
تبلیغات

هواوی میت ایکس، گوشی تاشدنی گران‌قیمت هواوی است که مدتی از معرفی آن می‌گذرد و جزو نوآورانه‌ترین محصولات سال جاری میلادی به‌شمار می‌آید. میت ایکس به‌تازگی روانه‌ی بازار چین شده است و چیزی در حدود ۲٬۴۰۰ دلار (با تبدیل ارز چین به دلار آمریکا) قیمت دارد. در حالی که هنوز شاهد عرضه‌ی گسترده‌ی میت ایکس به بازار نیستیم، هواوی از بلندپروازی‌هایش برای سال آینده‌ی میلادی در حوزه‌ی گوشی‌های تاشدنی خبر می‌دهد.

طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی رسانه‌ی Droidholic، هواوی ساعاتی پیش با برگزاری مراسمی خاص در شنزن چین در کنار معرفی میت ۳۰ 5G و میت ۳۰ پرو 5G برای بازار چین، به‌صورت اولیه مدل ارتقاءیافته‌ی گوشی تاشدنی خود با نام میت ایکس اس (Huawei Mate Xs) معرفی کرده است.

این مدل ویژه تفاوت‌های به‌نسبت درخورتوجهی با مدل معمولی گوشی تاشدنی هواوی نخواهد داشت و معرفی نهایی آن در ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی (اسفند ۱۳۹۸ - فروردین ۱۳۹۹) اتفاق خواهد افتاد. هواوی افزون بر این موارد در رویداد اختصاصی‌اش اعلام کرده است که گوشی میت ایکس به‌صورت رسمی در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ۱۳۹۸) در خرده‌فروشی‌ها قابل‌تهیه خواهد بود. 

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

طبق ادعای رسانه‌ی GSMArena میت ایکس اس قرار است از لحاظ ظاهری کاملا شبیه مدل معمولی باشد. به‌علاوه هواوی میت ایکس اس برخلاف مدل معمولی که از تراشه‌ی کرین ۹۸۰ استفاده می‌کرد قرار است برای پردازش وظایفی که به آن محول می‌شود از پردازنده‌ی جدیدتر کرین ۹۹۰ با پشتیبانی از فناوری 5G بهره بگیرد. کرین ۹۹۰ برای نخستین‌بار در گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ حضور پیدا کرد. در ضمن هواوی پیش‌تر از تراشه‌ی کرین ۹۸۰ در گوشی‌های خانواده‌ی میت ۲۰ و پی ۳۰ استفاده کرده است.

کرین ۹۹۰ هواوی با اتکا به لیتوگرافی ۷ نانومتر پلاس ساخته شده شده است و در داخل آن یک مودم 5G مجتمع وجود دارد. علاوه بر موارد گفته‌شده، تراشه‌ی کرین ۹۹۰ قرار است به واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی (NPU) جدید و قدرتمندتری مجهز شود و از هسته‌های اورکلاک‌شده‌ی Cortex A76 و Cortex A55 استفاده کند.

این نخستین باری نیست که شاهد انتشار اخباری درمورد مدل ویژه‌ی میت ایکس با تراشه‌ی کرین ۹۹۰ هستیم. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، پیش‌تر در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ به روزنامه‌نگاران گفته بود این شرکت احتمالا قصد دارد مدلی از میت ایکس را به تراشه‌ی جدیدتری مجهز و آن را روانه‌ی بازار کند. 

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، میت ایکس اس فعلا به‌صورت اولیه رونمایی شده است. بنابراین جزئیات خاصی از دیگر تفاوت‌های بین این گوشی با مدل معمولی در دسترس نداریم. برخی از کارشناسان مدعی شده بودند که چینی‌ها قصد دارند در مدل جدید گوشی تاشدنی خود از دوربین پریسکوپی (مشابه آنچه در میت ۳۰ پرو دیده بودیم) استفاده کنند. در حال حاضر بهره‌مندی میت Xs از دوربین پریسکوپی را نه می‌توانیم تأیید کنیم و نه تکذیب. 

ظاهرا هواوی گفته است که قصد دارد مدل ارتقاءیافته‌ی گوشی میت ایکس را در ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی روانه‌ی بازار کند. در حال حاضر نمی‌دانیم که تاریخ یادشده مربوط به عرضه‌ی میت ایکس اس در کشور چین است یا عرضه‌ی این گوشی در بازارهای جهانی. شکی نداریم که تحریم‌های اخیر دولت دونالد ترامپ علیه هواوی نقش مهمی در تاریخ عرضه‌ی میت ایکس در بازار مهم آمریکا ایفا خواهند کرد. 

میت ایکس هواوی / Huawei mate x

هواوی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر نمی‌تواند اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌هایش نصب کند؛ کاربران هواوی در خارج از چین شدیدا به سرویس‌هایی نظیر گوگل پلی استور وابسته هستند و نبود این فروشگاه آنلاین در گوشی‌های هواوی، ضعف مهمی در آن‌ها به‌شمار می‌آید. گرچه هواوی تصمیم گرفته است فروشگاه آنلاین خودش را راه‌اندازی کند، اما این فروشگاه برای اینکه بتواند عملکردی در حد و اندازه‌ی گوگل پلی داشته باشد، به چندین سال کار نیاز دارد. 

اگر به هر دلیلی تا تاریخ یادشده آمریکا بخواهد تحریم‌های هواوی را لغو کند، احتمالا مارس ۲۰۲۰ تاریخ عرضه‌ی جهانی میت ایکس اس خواهد بود. در صورت لغو تحریم‌های هواوی، گوگل و این شرکت چنینی خواهند توانست مجددا با یکدیگر رابطه‌ی تجاری برقرار کنند. البته اتخاذ چنین تصمیمی از سوی آمریکا دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

در حال حاضر اطلاعات منتشرشده از هواوی میت ایکس اس در همین حد هستند و چیز دیگری از گوشی نمی‌دانیم؛ در ضمن مشخص نیست که محصول تاشدنی جدید چینی‌ها دقیقا با چه قیمتی عرضه می‌شود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات