هواوی از ابتدای سال، ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند فروخته است

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با وجود تحریم‌شدن توسط آمریکا، رکورد فروش تلفن همراه هوشمند سال گذشته‌ی میلادی خود را شکست.
تبلیغات

قرار گرفتن نام هواوی در فهرست سیاه مراودات تجاری آمریکا، باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند تولیدشده توسط شرکت چینی نشده است.

هواوی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۹ میلادی، تعداد ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند به مشتریانش در سراسر دنیا فروخته است. هواوی سال گذشته‌ی میلادی هم به چنین رکوردی دست پیدا کرد اما تکرار این عدد در شرایط جنگ اقتصادی آمریکا و چین یک دستاورد مهم به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است، هواوی در سال جاری میلادی، ۶۴ روز زودتر نسبت به سال گذشته به رکورد فروش ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند رسیده است.

هواوی

تحریم تجاری هواوی که از ماه مه گذشته توسط آمریکا آغاز شده، به این معنی است که هواوی نمی‌تواند از سرویس‌های تلفن همراه ارائه‌شده توسط گوگل استفاده کند. این تحریم بعد از عرضه‌ی گوشی هواوی میت ۳۰ به‌خوبی احساس شد؛ چرا که فروش این محصول خارج از مرزهای چین به‌دلیل بهره‌مندنبودن از سرویس‌های گوگل، بسیار محدود بود.

کارشناسان، علت ادامه‌ی روند مناسب فروش محصولات هواوی را استفاده‌نکردن از سرویس‌های گوگل در چین و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی در داخل این کشور می‌دانند. همچنین فروش خوب محصولات هواوی در خارج از چین، در یک چهارم ابتدای سال جاری میلادی و قبل از اعمال تحریم‌های تجاری آمریکا، دلیل اصلی بالابودن آمار فروش محصولات شرکت چینی در سایر کشورها است.

هنوز دو ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده، بااین‌حال انتظار می‌رود فروش محصولات هواوی در این سال رکورد به‌مراتب بهتری ثبت کند. برخی کارشناسان معتقدند در شرایط غیرتحریمی هواوی می‌توانست در این سال به رکورد فروش ۳۰۰ میلیون تلفن همراه در سراسر جهان هم برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات