نبود اپلیکیشن‌های گوگل در گوشی‌های هواوی مشکل‌ساز شده است

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مدیران اجرایی هواوی اخیرا گفته نبود اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های رسمی گوگل روی گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی باعث بروز برخی مشکلات مهمی شده است.
تبلیغات

گوگل مدتی پیش در پی تحریم دولت ایالات متحده‌ی آمریکا علیه هواوی، به‌ناچار ارتباطات تجاری‌اش با این شرکت چینی را قطع کرد. ازاین‌رو در گوشی‌های جدید هواوی، اپلیکیشن‌های رسمی و سرویس‌های گوگل را شاهد نخواهیم بود. گزارش‌های ضدونقیضی درباره‌ی تأثیرات این اتفاق روی عملکرد تجاری هواوی منتشر شده‌اند؛ البته به‌نظر می‌رسد نبود اپلیکیشن‌های گوگل روی گوشی‌های جدید هواوی، باعث بروز مشکلاتی شده است.

یکی از مدیران اجرایی هواوی اواخر هفته‌ی گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی فایننشیال‌تایمز اعلام کرده است نبود اپلیکیشن‌های رسمی گوگل به‌مرور دارد به مشکلی بزرگ برای هواوی تبدیل می‌شود.

هواوی Huawei

همان‌طورکه گفتیم، هواوی هم‌اکنون با تحریم‌های شدید دولت دونالد ترامپ مواجه شده است و شرکت‌های آمریکایی با آن قطع‌ ارتباط کرده‌اند. هواوی مدتی پیش جدیدترین گوشی‌ پرچم‌دارش، یعنی میت ۳۰ را معرفی کرد؛ درحالی‌که چینی‌ها مجبور شدند در آن از نسخه‌ی متن‌باز سیستم‌عامل اندروید استفاده کنند. 

هواوی به‌دنبال تحریم‌های آمریکا سعی کرد با ارائه‌ی برخی راهکارها، فشار تحریم‌های مذکور را کمتر کند. این شرکت توانست بسیاری از تجهیزاتی را که از شرکت‌های آمریکایی دریافت می‌کرد، از جای دیگری تأمین کند و همچنان به روند همیشگی‌اش تا حد زیادی ادامه دهد. بااین‌حال، جوی تن، قائم‌مقام بخش امور عمومی در شرکت هواوی، به‌تازگی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی فایننشیال‌تایمز اعتراف کرده است نبود سرویس‌هایی نظیر پلی‌استور و اپلیکیشن‌هایی مانند کروم و گوگل مپ، دشوارترین موضوعی است که هواوی درزمینه‌ی تحریم‌های آمریکا با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

جوی تن می‌گوید سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، یعنی هارمونی که زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، سال‌ها جای کار دارد تا بتواند مجموعه‌ی خدماتی را به گوشی‌ها بیاورد که امروزه اندروید ارائه می‌دهد. بنابراین، هواوی فعلا قصد جایگزینی اندروید را با هارمونی OS ندارد و همچنان می‌خواهد در گوشی‌های آینده‌اش از سیستم‌عامل موبایلی گوگل استفاده کند. 

هواوی

به‌دنبال آغاز تحریم‌های آمریکا، هواوی پشتیبانی کامل اندروید را از دست داد. در آن زمان، دونالد ترامپ با مطرح‌کردن ادعاهایی درباره‌ی ارتباطات هواوی با دولت چین به‌منظور تأمین امنیت ملی، فرمانی اجرایی را صادر کرد تا این شرکت چینی در فهرست تحریم جای بگیرد و از برقراری ارتباط تجاری با شرکت‌های آمریکایی منع شود. البته هواوی به‌دفعات اذعان کرده است ارتباطی با دولت چین ندارد. 

آلفابت، شرکت مادر گوگل، در پی تحریم‌های آمریکا تصمیم گرفت مجوز اندروید شرکت هواوی را باطل کند؛ به‌همین‌دلیل، چینی‌ها مجبور شدند در پرچم‌داران جدیدشان به نسخه‌ی متن‌باز اندروید روی بیاورند. درابتدا، ازطریق روشی خاص می‌شد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را روی میت ۳۰ دانلود کرد؛ اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند این روش دیگر کار نمی‌کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این موضوع دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات