هواوی مذاکره با اپل برای تامین تراشه 5G آیفون را تکذیب کرد

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که گفته می‌شد هواوی مودم 5G آیفون‌های آینده را تأمین خواهد کرد، نمایندگان شرکت چینی هرگونه مذاکره با اپل در این خصوص را تکذیب کردند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد که از احتمال فروش مودم 5G هواوی به اپل حکایت می‌کرد. در همین راستا، امروز سخنگویان هواوی در جلسه‌ای که به‌منظور پرسش و پاسخ برگزار شد، این شایعه را به‌کلی تکذیب کردند و هرگونه مذاکره با با شرکت آمریکایی در خصوص 5G را منکر شدند. گفتنی است اپل هم‌اکنون هیچ منبعی برای تأمین این نوع از مودم ندارد.

ما هیچ تغییری در راهبردهای خود در زمینه‌ی تولید و فروش تراشه نداشته‌ایم و در زمینه‌ی 5G نیز رابطه‌ای با اپل شکل نداده‌ایم.

هواوی هم‌اکنون مودم بالونگ ۵۰۰۰ با فناوری 5G را آماده‌ی تولید دارد و قرار است در گوشی تاشدنی میت ایکس از آن استفاده کند. تراشه‌ی مذکور همچنین در حال حاضر در مودم‌های اشتراک اینترنت 5G WiFi این شرکت نیز به کار رفته است؛ اما شرکت چینی تاکنون هم در خصوص تراشه‌های کرین و هم مودم بالونگ ۵۰۰۰، هیچ‌گونه همکاری با شرکت‌های دیگر نداشته و تراشه‌های خودساخته را منحصر به محصولات خود نگه داشته است.

Balong 5000

در حال حاضر دست‌کم دو شرکت دیگر یعنی مدیاتک و UniSOC در حال کار روی تراشه‌ی 5G هستند؛ اما تحلیل‌گران معتقدند این شرکت‌ها قادر به تأمین انتظارات و رعایت استانداردهای شرکت آمریکایی نخواهند بود. مضاف بر اینکه مشخص نیست تراشه‌های شرکت‌های یادشده چه‌ زمان آماده‌ی بهره‌برداری بشوند.

هرچند براساس گزارش‌ها، اپل در حال توسعه‌ی مودم‌های اختصاصی خود است، اما تکمیل این پروژه چند سالی به طول می‌انجامد و این یعنی اگر اپل موفق به بستن قرارداد با یکی از شرکت‌های فعلی تولیدکننده‌ی مودم 5G نشود، تا سال ۲۰۲۱ خبری از اولین گوشی آیفون مجهز به نسل پنجم ارتباطات نخواهد بود. البته صبح امروز خبر توافق اپل با کوالکام برای تأمین تراشه‌های 5G مورد نیاز برای استفاده در آیفون‌ها تمام معادلات در خصوص تراشه‌ی مودم مورد نیاز اپل را حل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات