اینترنت 5G در سال ۹۸ ارائه خواهد شد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات با انتشار توییتی از گسترش نسل سوم و چهارم شبکه‌ی تلفن همراه در کشور و همچنین ارائه‌ی اینترنت 5G در سال ۹۸ خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی از پوشش ۶۶ درصدی اینترنت 3G و 4G در روستاها و تمامی شهرها خبر داد و اعلام کرد اینترنت 5G نیز در سال جدید ارائه خواهد شد. وی توسعه‌ی IOT و اینترنت 5G را از اهداف جدیدی دانست که علی‌رغم وجود تحریم‌ها برای توسعه‌ی آن تلاش خواهد شد.

نسل پنجم شبکه‌ی تلفن همراه 5G جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات مخابراتی است که سرعت آن در محیط واقعی تقریبا ۱۴ برابر 4G LTE است. انتظار می‌رود این نسل جدید علاه‌بر افزایش ظرفیت سرویس‌دهی و سرعت، تأخیر شبکه را نیز کاهش دهد. ارائه‌ی اینترنت 5G می‌تواند تحول بزرگی را در ارتباطات و توسعه‌ی کسب‌وکارها فراهم کند و طبق گفته‌ی وزیر ارتباطات در سال جدید در ایران نیز ارائه خواهد شد. وی در توییت خود نوشت:

«پیش به‌سوی 5G» هدفی است که در کنار توسعه‌ی ‌IOT برای سال ۹۸ در نظر داریم. هم‌اکنون، تمامی شهرها و بیش‌از ۶۶ درصد روستاها دارای پوشش 3G/4G هستند که در سال‌آینده باوجود مانع بودن تحریم‌ها، تلاش بیشتری برای گسترش #دسترسی‌همگانی انجام خواهیم داد. نسل جدید ارتباطات منتظر ماست!
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات