بهترین و مفیدترین راه‌های استفاده از بازاریابی ویدئویی

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
نقش ویدئو در بازاریابی محتوا روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود و بهتر است برندها از همین حالا با روش‌های بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ آشنا شوند.
تبلیغات

بسیاری از متخصصان آینده‌ی بازاریابی محتوا را در تولید ویدئو می‌بینند و توصیه می‌کنند برندها از همین حالا برای این موضوع آماده شوند

استفاده از محتوای ویدئویی یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در کسب‌وکار است. آموزش نحوه‌ی استفاده از محصول، افزایش بازدیدکنندگان سایت و به اشتراک گذاشتن نظر سایر مشتری‌ها از جمله اهداف ساختن ویدئو هستند. ویدئوها جنبه‌ی دیگری از ارتباطات چهره به چهره بوده و یکی از جذاب‌ترین و سریع‌ترین راه‌های ارتباط با مشتری به حساب می‌آیند. مزایای استفاده از محتوای ویدئویی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و روزبه‌روز به تعداد برندهایی که از بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی هشت نوع از محبوب‌ترین راه‌های ویدئومارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی می‌پردازیم.

video marketing

۱- ویدئو در مورد محصولات

ویدئوهای محصول محور روی معرفی محصول جدید و نوآورانه‌ای تمرکز می‌کنند که به تازگی وارد بازار شده یا در آینده‌ی نزدیک معرفی خواهد شد. از این مدل ویدئو معمولا برای توضیح یک محصول پیچیده با زبان ساده و معرفی مزایا و روش کار استفاده می‌شود. این مدل از ویدئوها باید با زبان ساده بیان شوند تا هر بیننده‌ای هدف محصول یا خدمات را درک کند و برای امتحان کردن آن تشویق شود. بنابراین بهتر است در طول ویدئو علاوه بر معرفی محصول به نقش آن در زندگی مشتری و تأثیری که روی بهبود آن می‌گذارد نیز اشاره شود.

۲- ویدئو در مورد شرکت

معرفی شرکت و خدمات آن به مخاطبین یکی از بهترین راه‌های ارتباط با آن‌ها است. از کارمندان خود بخواهید در یک ویدئوی کوتاه، کار شرکت را توضیح دهند و بگویند چرا از سایر برندها متمایز هستند. اگر از همکارانتان کسی صدای خوبی دارد بخواهید روی ویدئو صداگذاری کند. سپس این ویدئو را در صفحه‌ی اول سایت قرار دهید تا بازدیدکنندگان به محض ورود، آشنایی نسبی با برند پیدا کنند. از این ویدئو همچنین می‌توانید برای استخدام استعدادها از طریق لینکدین یا سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از برندها از ویدئوی کوتاه معرفی شرکت در جلسه با سرمایه‌گذار استفاده می‌کنند تا او را بیشتر با شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد آشنا کنند.

فراموش نکنید که در این مدل ویدئو کارمندان نقش پررنگی دارند. به‌عنوان مثال مدیرعامل شرکت می‌تواند نقش اصلی را بازی کند و با معرفی سایر کارمندان هدف شرکت را به مخاطب توضیح دهد.

video marketing

۳- تبلیغات تلویزیونی

تلویزیون هنوز هم نقش کلیدی در اطلاع‌رسانی به مردم در حجم وسیع بازی می‌کند. هنوز هم در یک ویدئوی کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای می‌توان برند را با معرفی یک مشکل و ارائه راه حل برای رفع آن تبلیغ کرد. اگر قصد جذب مشتری‌های محلی را دارید تبلیغ خود را در شبکه‌های محلی و اگر قصد دارید در سطح بین‌المللی دیده شوید و بودجه‌ی کافی دارید، آگهی خود را در شبکه‌های بین‌المللی پخش کنید. آگهی‌های تلویزیونی نقش پررنگی در دیده شدن برند دارند و بسیاری از برندهای بزرگ مانند اپل هنوز هم تبلیغات خود را در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌کنند. این مدل تبلیغات نیاز به بودجه‌ی زیادی دارند و از طرفی مخاطبان زیادی را نیز جذب می‌کنند.

۴- ویدئو برای اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های زیادی برای گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و اپل ارائه شده و تعداد آن‌ها رو به افزایش است. درنتیجه رقابت بسیار سخت شده است و برندهایی که تبلیغات متمایزی دارند بیشتر دانلود خواهند شد. اگر می‌خواهید اپلیکیشن خود را به بازار ارائه دهید، یک ویدئوی تبلیغاتی از معرفی ویژگی‌ها و نحوه‌ی کارکرد آن تهیه کنید و قبل از انتشار اپلیکیشن آن را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. شخصی که برای اولین بار با اپلیکیشن جدید برخورد می‌کند هیچ ایده‌ای از نحوه‌ی کارکرد و ویژگی‌های آن ندارد پس وجود یک ویدئوی کوتاه با توضیحات مختصر، بسیار خوب است. هرقدر برای معرفی مولفه‌های کلیدی محصول از خلاقیت بیشتری استفاده شود تعداد دانلودهای اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد. برای تهیه‌ی این مدل اپلیکیشن نیازی به صداگذاری یا حضور شخص نیست. نحوه‌ی کارکرد اپلیکیشن گویای همه چیز است و اطلاعات کافی از طراحی و نحوه‌ی کارکرد خود در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

video marketing

۵- ویدئوهای انیمیشنی برای توضیحات بیشتر

گاهی اوقات درک محصول و خدمات برند برای مخاطبان ساده نیست یا تکنولوژی جدید آن نیاز به توضیحات بیشتر دارد. در چنین شرایطی بهترین راه حل استفاده از ویدئوی انیمیشنی است. یک انیمیشن امکان به تصویر کشیدن مکان‌ها و شخصیت‌هایی را دارد که در دنیای واقعی ساخت آن غیر ممکن است. ترکیب صدا و تصاویر گرافیکی کمک می‌کند چند موضوع بسیار پیچیده با زبانی ساده برای مخاطب توضیح داده شود. درصورتی‌که ساخت یک ویدئوی واقعی احتمالا بسیار پیچیده‌تر بوده و به هزینه‌ی بیشتری نیاز داشته باشد. امروزه شرکت‌هایی مانند گوگل مفاهیم پیچیده‌ی خود را با استفاده از همین روش برای مخاطبان توضیح می‌دهند.

۶- ویدئو برای وب‌سایت

هر کسب‌وکاری که محصول یا خدمات جدیدی را ارائه می‌دهد باید در مورد آن توضیح بدهد. گاهی اوقات تکنولوژی استفاده شده در محصول به اندازه‌ای پیچیده است که محتوای متنی نمی‌تواند تمام ابعاد آن را توضیح دهد یا مخاطب نمی‌تواند متوجه منظور آن شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم استفاده از ویدئو بهترین راه حل است. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهایی که با تجارت الکترونیک در ارتباط هستند می‌توانند با یک ویدئوی سرگرم‌کننده ارتباط بیشتری با مشتری برقرار کنند. گاهی‌اوقات مخاطب در ویدئو نکاتی را متوجه می‌شود که شاید با دیدن محصول در بازار و در نگاه اول متوجه آن نشود. ویدئوها مدت حضور کاربر در وب‌سایت را افزایش می‌دهند و همان‌طور که می‌دانید هرقدر کاربر بیشتر در وب‌سایت حضور داشته باشد رتبه‌ی بهتری در موتور جستجو کسب می‌کند. فراموش نکنید هدف از تولید این مدل ویدئو ارائه‌ی یک توضیح سریع از محصول به مخاطب است بنابراین نباید طولانی باشد.

video marketing

۷- ویدئوی نحوه‌ی انجام کار

ویدئوهایی که نحوه‌ی انجام کاری را توضیح می‌دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار می‌کنند. ویدئوهایی که با زبان طنز نحوه‌ی انجام کار با استفاده از محصولات برند را توضیح می‌دهند توسط افراد علاقه‌مند به صنعت دنبال می‌شوند. هرقدر ویدئوها جالب‌تر و کاربردی‌تر باشند بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و افراد بیشتری با برند آشنا می‌شوند. ویدئوها باید با زبان ساده بیان شوند و نحوه‌ی انجام کار را به خوبی توضیح دهند. افراد علاقه‌مند به دیدن ویدئوهای یک صنعت خاص از این طریق با برند شما آشنا شده و ممکن است به مشتری تبدیل شوند.

۸- ویدئوی مشتری‌های راضی

گاهی اوقات بهترین راه قانع کردن مخاطبان برای خرید یک محصول نشان دادن نظر مثبت سایر مشتری‌ها به آن‌ها است. معمولا مخاطبانی که نسبت به خرید یک محصول شک دارند با دیدن نظر مثبت سایر مصرف‌کنندگان قانع می‌شوند. مردم اعتماد بیشتری به همنوعان خود دارند و دیدن تجربه‌ی مثبت دیگران آن‌ها را به خرید محصول تشویق می‌کند. در این ویدئوها مشتری که محصول را امتحان کرده باید حضور داشته باشد و با صدای خودش در مورد مشکلی که داشته و نحوه‌ی حل آن صحبت کند. ویدئومارکتینگ یا بازاریابی ویدئو با این روش بسیار مفید است و برندهای بزرگی مانند آمازون نیز از این روش استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات