اخبار زنده ؛ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
مطالعه 15 دقیقه
امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، سالگرد راه‌اندازی شبکه‌ی جهانی وب است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۱:۱۱

طبق اعلام اپل، AirPods Max و AirPods Pro از کیفیت جدید Lossless (بی‌انتها یا بدون افت کیفیت) و Hi-Res Lossless پشتیبانی نمی‌کنند.منبع:https://www.t3.com/news/airpods-max-and-airpods-pro-dont-support-apple-music-lossless-apple-confirms pic.twitter.com/KEh36fNi77— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 17, 2021

۱۹:۳۲

کیا K9 مدل ۲۰۲۲ با چهره و تجهیزات جدید معرفی شد

سدان پهن پیکر و پرچم‌دار کیا K9 جایگزین کادنزا خواهد شد. مدل ۲۰۲۲ از این محصول، فیس‌لیفت نسل دوم محسوب می‌شود که سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود.

منبع

۱۹:۲۶

ریلمی وارد بازار لوازم خانگی هوشمند می‌شود

تیزر بخش جدید ریلمی

شرکت چینی ریلمی تیزری در فضای مجازی منتشر کرده که به بخش جدید این شرکت اشاره دارد. این بخش جدید که اسم آن با حرف D انگلیسی شروع می‌شود در زمینه‌ی تولید و فروش لوازم خانگی هوشمند فعالیت خواهد کرد.

منبع

۱۹:۲۵

چه انتظاراتی از رویداد I/O گوگل داریم؟

هشتگ کنفرانس Google I/O در پس زمینه مشکی

گوگل در نظر دارد از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت میزبان رویداد I/O باشد؛ رویدادی که انتظار می‌رود محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی به شرح زیر معرفی شوند:

  • اندروید ۱۲
  • ساعت هوشمند پیکسل واچ
  • هدست واقعا بی‌سیم پیکسل بادز A
  • نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید ور برای گجت‌های پوشیدنی
  • امکانات جدید برای دستیار هوشمند گوگل اسیستنت
  • لوازم هوشمند خانگی گوگل مانند نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از کروم کست

مقاله مرتبط: هر آنچه از کنفرانس Google I/O 2021 انتظار داریم

منبع

۱۹:۲۲

توییچ هزینه‌ی حق اشتراک را کاهش می‌دهد

این کاهش حق اشتراک تنها برای کاربران ایالات متحده نخواهد بود و در کشورهای دیگر ازجمله مکزیک و ترکیه نیز اعمال می‌شود. توییچ معتقد است با وجود اینکه به نظر می‌رسد کاهش حق اشتراک به افت درآمد استریمرها ختم می‌شود؛ اما با افزایش تعداد دنبال‌کنندگان، استریمرها در طولانی مدت به درآمد بیشتری خواهند رسید.

منبع

۱۹:۲۰

View this post on InstagramA post shared by Zoomit | زومیت (@thezoomit)

۱۹:۱۷

ساعت هوشمند جدید هواوی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود

یکی از مقام‌های بلندپایه‌ی هواوی علاوه بر اینکه تأیید کرد ساعت هوشمند جدید این شرکت توانسته گواهی‌های مرتبط با سنجش فشار خون را دریافت کند، به زمان عرضه‌ی آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ اشاره کرد.

منبع

۱۹:۱۶

سامسونگ آپدیت اندروید ۱۱ را برای گلکسی A30 منتشر کرد

دارندگان گوشی هوشمند گلکسی A30 با نصب آپدیت جدید به رابط کاربری OneUI 3.1 دسترسی خواهند داشت.

منبع

۱۸:۱۳

آخرین پرچم‌دار ال جی تنها به کارمندان این شرکت فروخته می‌شود

نمای پشتی سه رنگ سفید، کرمی و سبز الجی ولوت کنار هم

ال جی ولوت 2 پرو که ازجمله آخرین محصولات در دست توسعه‌ی ال جی بود، قرار است به تعداد معدود تولید و در میان کارمندان شرکت کره‌ای توزیع شود. این گوشی با قیمت ۱۷۰ دلار به دست کارمندان ال جی می‌رسد. 

متن کامل خبر: آخرین پرچم‌دار ال جی فقط به کارمندان این شرکت فروخته می‌شود

منبع

۱۷:۵۲

بیت‌مین چیپ‌های ۵ نانومتری تولیدشده توسط TSMC را پیش سفارش کرده است

بیت‌مین یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های ماینرهای ASIC در مشارکت با شرکت تایوانی تولیدکننده‌ی قطعات نیمه هادی (TSMC)، می‌خواهد نیمه‌هادی‌های ۵ نانومتری تولیدی این شرکت را وارد صنعت استخراج کند. ریگ‌های ماینینگ بیت کوین سریع‌تر تولیدشده توسط بیت‌مین احتمالا تا اواخر سال ۲۰۲۱ وارد بازار شوند.

منبع

۱۷:۳۷

ساترا کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی تشکیل داد

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و حوزه هنری استان تهران (کودک و نوجوان) برای هم‌افزایی در حوزه کودک و نوجوان و تشکیل کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

منبع

۱۷:۳۰

نماینده مجلس: وزیر ارتباطات تأخیر در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را پذیرفت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت:

این وزارتخانه نرم‌افزارهایی جایگزین مسیریاب ویز در نظر گرفته و موفق هم بوده و تلاش شده است اپلیکیشن‌های داخلی خوبی جایگزین اپلیکیشن‌هایی مشابه تلگرام و واتساپ ایجاد شود. وی اضافه کرد که وزیر ارتباطات تأخیر در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را پذیرفته است.

مقاله‌ی مرتبط را می‌توانید از لینک‌های زیر مرور کنید:

منبع

۱۷:۲۸

مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات به‌زودی رونمایی می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: مرکز مدیریت یکپارچه رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات آماده شده که بخش قابل توجهی از شبکه ملی اطلاعات است و طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد. وزیر ارتباطات با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، هدف از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را وجود آسیب‌هایی دانست که شبکه جهانی اینترنت دارد.

منبع

۱۷:۲۵

سامسونگ سیستم عامل تایزن برای ساعت های هوشمند را کنار می‌گذارد

گلکسی واچ اکتیو ۲ سامسونگ / Samsung Galaxy Watch Active 2 در دست چپ با لباس سبز

طبق گزارش‌ها منتشر شده، سامسونگ در ساعت هوشمند بعدی خود به‌جای استفاده از سیستم عامل تایز که ساخت خودش است، سراغ سیستم عامل ویر او اس گوگل خواهد رفت. طبق این گزارش سامسونگ برای شخصی‌سازی ساعت هوشمند خود One UI را با ویر او اس ترکیب خواهد کرد.

منبع

۱۶:۴۲

نسخه نهایی فتوشاپ برای ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم در همین ماه به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد.منبع:https://www.windowscentral.com/adobe-photoshop-now-runs-natively-windows-10-arm?utm_source=wc_tw&utm_medium=tw_card&utm_content=85129&utm_campaign=social pic.twitter.com/TYCtP9l37D— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 17, 2021

۱۵:۴۳

🔹پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ با احتساب نرخ تورم🔹جنگ ستارگان، دکتر ژیواگو، دنیای سینمایی مارول، بربادرفته، ده فرمان، استیون اسپیلبرگ و جیمز کامرون هرکدام نقش خود در شکل‌گیری فهرست پر‌فروش ترین فیلم‌های جهان سینما با احتساب نرخ تورم را دارند.https://www.zoomg.ir/cinema-articles/334845-highest-grossing-films-adjusted-inflation/ pic.twitter.com/VIIyjJ2ouQ— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 17, 2021

متن کامل خبر: پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان با احتساب نرخ تورم

خبر فوری

۱۵:۲۳

سینا استوی، منتشرکننده توکن BRG بازداشت شد

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری خبر از دستگیری سینا استوی، منتشرکننده توکن BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی داد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انجمن بلاک‌چین و انجمن فین‌تک نیز حالا طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که سینا استوی، عضو هیچ‌یک از تشکل‌های صنفی و علمی معتبر بخش خصوصی در حوزه رمزارز و بلاک‌چین نبوده و سوءرفتارهای ایشان نیز طی بیانیه‌های متعدد این سازمان‌ها به اطلاع عموم رسیده است.

حکم بازداشت سینا استوی

منبع

دانستنی‌ها
قیمت هارد ۱۰ مگابایتی در سال ۱۹۸۱

طی سالیان اخیر با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ایجاد کارخانه‌های متعدد تراشه‌سازی، قیمت بسیاری از قطعات سخت‌افزاری به‌شدت کاهش یافته است. جالب است بدانید که برای تهیه یک هارد تنها ۱۰ مگابایتی در سال ۱۹۸۱ باید هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۳۹۸ دلار می‌پرداختید!

۱۵:۰۵

View this post on InstagramA post shared by Zoomg | زومجی (@myzoomg)

۱۴:۴۰

شناسایی ۱۴۳۱۹ بیمار جدید کووید-۱۹ و فوت ۲۸۶ نفر در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

آمار فوت‌شدگان و مبتلایان به ویروس کرونا

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳۱۹ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که مجموع بیماران کرونا را به دو میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر می‌رساند. همچنین ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷۷ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

۱۴:۲۷

روز جهانی دورکاری مبارک باد

نمایی از در دست داشتن قهوه مقابل کامپیوتر

دورکاری یکی از رایج‌ترین اصطلاحات کاری است که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تبعات آن، از اهمیت بالایی برای بقای کسب‌وکارها برخوردار شده است. امروز به‌مناسبت روز جهانی دورکاری خالی از لطف نیست که برخی از بهترین مقاله‌های زومیت در زمینه‌ی کسب‌وکار را مرور کنید:

۱۴:۱۶

گوگل، گوشی هوشمند اکسپریا ایس ۲ سونی را تأیید کرد

اطلاعات جدیدترین گوشی هوشمند سونی که در رده‌ی محصولات میان‌رده قرار می‌گیرد در کنسول گوگل پلی رویت شده است. در فهرست منتشرشده به برخی از مشخصات سخت‌افزاری اکسپریا ایس ۲ مانند تراشه‌ی MT6765 مدیاتک نیز اشاره می‌شود.

منبع

۱۳:۵۹

شیائومی می CC10 مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد بود

پوستر تبلیغاتی اسنپدراگون ۸۷۰

محصول جدید شرکت چینی علاوه بر برخورداری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ به باتری با ظرفیت ۴،۳۶۰ میلی‌آمپرساعت نیز مجهز می‌شود.

متن کامل خبر: شیائومی می CC10 احتمالا مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد بود

مقاله‌ی مرتبط را می‌توانید از لینک‌های زیر مرور کنید:

منبع

۱۵:۵۴

همکاری لایکا با شارپ برای ساخت گوشی هوشمند جدید شرکت ژاپنی

شارپ

پرچم‌دار جدید شارپ از دوربینی با حسگر ۱ اینچی استفاده می‌کند؛ اما نکته‌ی قابل‌توجه دیگری نیز در مورد ماژول دوربین اصلی گوشی شارپ وجود دارد و آن نیز قرار گرفتن لوگوی شرکت لایکا در کنار ماژول دوربین اصلی خواهد بود.

مقاله مرتبط: لایکا از‌این‌پس به‌جای هواوی با شیائومی همکاری خواهد کرد

منبع

۱۳:۳۳

فعالان حوزه رمزارز برای جلوگیری از محدودسازی صرافی‌ها کارزار تشکیل دادند

رمزارز/ارز دیجیتال/سکه

جمعی از فعالان صنعت رمزارز در کشور با ایجاد یک کارزار اینترنتی، از رئیس جمهور درخواست کرده‌اند جلوی انسداد درگاه صرافی‌های رمزارز را بگیرد. این کارزار در واکنش به نامه رئیس مجلس مبنی بر مسدودسازی درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارز به راه افتاده و خواستار مهلتی سه‌ماهه برای تشکیل یک کمیته از نهادهای دولتی و خصوصی شده تا آیین‌نامه هیات وزیران درخصوص تبادل رمزارزها در کشور را اصلاح و ارائه کنند.

برای امضای این کارزار می‌توانید به این «لینک» مراجعه کنید.

اخبار مرتبط را می‌توانید از لینک‌های زیر مرور کنید:

۱۳:۲۲

گوشی‌های تاشو و فناوری UDC سامسونگ آینده‌ی مهیجی را نشان می‌دهد

کانسپتی از تبلت تاشو سامسونگ

نمایشگاه آنلاین سامسونگ دیسپلی که از امروز برگزار می‌شود، چهار محصول جدید با فناوری جالب را به نمایش می‌گذارد که شامل یک گوشی با صفحه‌نمایش خم‌شونده چندگانه و یک دستگاه با قابلیت رول شدن است. دو محصول دیگر، یک نمایشگر ۱۷ اینچی تاشو و دیگری لپ‌تاپ با دوربین زیر نمایشگر خواهد بود.

منبع

۱۲:۱۵

گلکسی تب اس ۷ اف ای، اولین تبلت فن ادیشن سامسونگ خواهد بود

تصویر افشاشده از گلکسی تب اس ۷ لایت

سامسونگ قصد دارد تبلت جدیدی به بازار عرضه کند که در فهرست کنسول گوگل پلی با نام گلکسی تب S7 FE دیده شده است. سامسونگ در سال گذشته با عرضه‌ی گلکسی S20 FE نام فن ادیشن را بر‌سر زبان‌ها آورد. اکنون، غول کره‌ای قصد دارد نام تجاری مذکور را در سری تبلت‌های خود گسترش دهد. ظرفیت باتری این تبلت نیز مشابه گلکسی تب اس ۷ پلاس، ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. بنابر گزارش‌های قبلی، گلکسی تب اس ۷ اف ای، از صفحه‌نمایش ۱۲٫۴ اینچی TFT LCD با پشتیبانی از قلم اس پن بهره می‌برد و به تراشه‌ی اسنپدراگون 750G با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد شد.

متن کامل خبر: شایعه: باتری گلکسی تب اس 7 اف ای با گران‌ترین تبلت سامسونگ یکسان خواهد بود

منبع

۱۱:۳۳

وان‌پلاس روی گوشی هوشمند اقتصادی جدیدی کار می‌کند

گفته می‌شود محصول جدید شرکت چینی، وان‌پلاس نورد CE نام دارد. نورد CE که جانشین وان‌پلاس N10 است گویا قرار بوده با نام وان‌پلاس N1 5G معرفی شود.

متن کامل خبر: وان پلاس روی یک مدل گوشی هوشمند اقتصادی کار می‌کند

منبع

۱۱:۰۹

ایران دومین محموله واکسن کرونا از سهمیه کوواکس را دریافت کرد

واکسن

ایران دومین محموله از واکسن کرونای آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز واکسن آسترازنکا از طریق کوواکس دریافت کرد. محموله اول شامل ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز در تاریخ ۱۶ فروردین امسال به ایران تحویل شد. واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال با این واکسن از هفته جاری آغاز می‌شود.

مقاله مرتبط: واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال آغاز شد

منبع

۲۰:۲۵

بیل گیتس درجریان تحقیقات درباره رابطه‌اش با یکی از کارمندان مایکروسافت این شرکت را ترک کرده است

بیل گیتس در حال لبخند زدن

بیل گیتس سال گذشته از آخرین سمت خود در مایکروسافت یعنی عضویت در هیئت مدیره‌ی این شرکت کناره گرفت. به‌گزارش وال استریت ژورنال این اتفاق پس از آن رخ داده که هیئت مدیره‌ی مایکروسافت تحقیقات خود درمورد رابطه‌ی گیتس با یکی از کارمندان زن مایکروسافت را آغاز کرده بود.

منبع

۱۰:۲۳

آنر 50 اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 775G خواهد بود

تراشه‌ی اسنپدراگون 775G درواقع نسخه‌ای تضعیف‌شده از مدل پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ است که از شماره مدل SM7325 استفاده خواهد کرد. برند مستقل آنر در نظر دارد مدل‌های بالارده‌ی آنر ۵۰ پرو و آنر ۵۰ پرو پلاس را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه کند و تنها مدل آتر ۵۰ دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 775G خواهد بود.

منبع

۱۰:۱۶

تا سال 2027، هزینه ساخت خودروهای برقی ارزان‌تر از مدل‌های بنزینی خواهد بود

نتایج یک تحقیق علمی نشان می‌دهد، خودروهای برقی آینده، هزینه ساخت و قیمت نهایی پایین‌تری نسبت به نمونه‌های فعلی خواهند داشت. این پژوهش اقتصادی که توسط گاردین منتشر شده است، خودروهای الکتریکی خانوادگی در سال ۲۰۲۷ را ارزان‌تر از معادل بنزینی و دیزلی نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند، روند تولید و مونتاژ خودروهای برقی، به دلیل ساختار موتورهای الکتریکی و تجهیزات مرتبط با شارژ و باتری، ساده‌تر از محصولات احترقی است و این موضوع، نیاز به نیروی کار در کارخانه های خودروسازی آینده را کاهش می‌دهد

منبع

۱۰:۰۲

نسل جدید شارژرهای بی‌سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ می‌کند

یک محقق اهل هندوستان در دانشگاه کرنل نیویورک، توانسته است مدل جدیدی از شارژرهای بی‌سیم قابل نصب زیر سطح جاده تولید کند که مناسب شارژ باتری خودروهای برقی حین حرکت، خواهد بود.

منبع

۹:۳۷

نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس، ۳۱ اردیبهشت در سراسر جهان منتشر خواهد شد

کلاب هاوس برای اندروید

کلاب هاوس قصد دارد در هفته‌ی پیش رو نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن محبوبش را در سراسر جهان دردسترس کاربران قرار دهد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این پلتفرم، ۱۸ می ( ۲۸ اردیبهشت) در برزیل، ژاپن و روسیه و سه روز بعد در هند و نیجریه قابل دریافت خواهد بود. همه‌ی کاربران نیز تا بعدارظهر ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) به این اپلیکیشن دسترسی خواهند داشت.

منبع

۸:۲۶

گمرک ایالت متحده ۳۶ هزار ایرپاد تقلبی را توقیف کرد

هدفون‌های تقلبی الیت پادز

مأموران گمرک و مرزبانی ایالات متحده آمریکا، بیش از ۳۶ هزار جفت ایرپاد جعلی را به‌عنوان بخشی از بازرسی کالاها در سینسیناتی کشف و ضبط کرده‌اند؛ محموله‌ای که در صورت اصل بودن محصولات ارزش آن به ۷٫۱۶ میلیون دلار می‌رسید. گفته می‌شود در تاریخ ۶ می (۱۵ اردیبهشت)، افسران CHP سه محموله بزرگ را که از چین به دیتون می‌رفتند، مورد بازرسی قرار داده‌اند و از قرار معلوم، این سه محموله متشکل از تعداد زیادی ایرپاد تقلبی بود که روی بسته‌بندی آن‌ها عبارت الیت پادز (Elite Pods) درج شده بود.

مقاله مرتبط: مقامات امنیتی آمریکا ۲ هزار دستگاه وان‌پلاس بادز را به‌اشتباه به‌جای ایرپاد تقلبی ضبط کردند

طبق گفته‌ی گمرک و حفاظت مرزهای ایالات متحده، هر محموله شامل ۱۲ هزار ایرپاد بود که در مجموع سه محموله ۳۶ هزار واحد ایرپاد تقلبی را حمل می‌کرد و ارزش تقریبی هر محموله ۵۲۸۰ دلار اعلام شده است. گفتنی است محبوبیت محصولات اپل سبب شده که هدف اصلی کالاهای تقلبی باشد. چندی پیش در اقدامی مشابه، یک شرکت بریتانیایی به دلیل فروش شارژرهای جعلی اپل، ۱۴۷ هزار دلار جریمه شد.

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ یک‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷ می ۲۰۲۱

  • راه‌اندازی شبکه جهانی وب: در ۱۷ می ۱۹۹۱، اولین سرور وب تاریخ توسط تیم برنرز لی، به‌لطف کامپوتر نکست‌کیوب و در CREN (آزمایشگاه فیزیک ذرات اروپا در ژنو)، سوئیس راه‌اندازی شد. از این روند به‌عنوان راه‌اندازی اولین سرور انتشار عمومی شبکه جهانی وب یاد می‌شود.
  • ارتش ایالات متحده و دانشگاه پنسیلوانیا قرارداد توسعه کامپیوتر ENIAC را امضا کردند: چنین روزی در سال ۱۹۴۳، کامپیوتر ENIAC توسط پرسپر اکرت و جان ویلیام ماوچلی از دانشگاه پنسیلوانیا طراحی شد. درواقع کامپیوتر مذکور یک سیستم محاسباتی کاملا الکترونیکی اولیه بود که به درخواست ارتش ایالات متحده آمریکا برای آزمایشگاه تحقیقات بالستیک ساخته شد. این اولین سیستم بود که به‌جای سوئیچ‌های الکترومغناطیسی از لوله‌های خلأ استفاده می‌کرد و هدف آن محاسبه جداول شلیک بالستیک بود.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات