شایعه: وان پلاس روی یک مدل گوشی هوشمند اقتصادی کار می‌کند

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود محصولی از وان پلاس که نورد CE نام دارد، جایگزینی برای وان پلاس N10 خواهد بود که سال گذشته به بازار عرضه شد.
تبلیغات

تا چندی پیش، وان‌پلاس به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شد که محصولات بالارده برای رقابت با پرچم‌داران شرکت‌های مطرح عرضه می‌کرد؛ اما این روند با تغییراتی مواجه شد و علاوه بر محصولات بالارده، وان‌پلاس به سمت عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند میان‌رده‌ی اقتصادی و پریمیوم رفت.

از جمله تلفن‌های هوشمند با مشخصات ذکرشده، وان‌پلاس نورد N10 و N100 نام دارند که سال گذشته به بازار معرفی شدند و توانستند موفقیت قابل‌ توجهی برای شرکت چینی به دست آورند. محبوبیت سری نورد به دلیل برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری قابل‌ قبول در کنار قیمتی رقابتی سبب شد وان‌پلاس به فکر عرضه‌ی مدل‌های دیگری از این سری بیفتد که به نظر می‌رسد که نام یکی از این مدل‌ها فاش شده است.

به گزارش AndroidAuthority، شرکت چینی در حال کار روی محصولی به نام وان‌پلاس نورد CE نسخه 5G است. در گزارش آمده که وان‌پلاس در ابتدا می‌خواست نام نورد N1 نسخه 5G را برای این گوشی اقتصادی انتخاب کند؛ اما درنهایت تصمیم گرفته است نام آن را به نورد CE تغییر بدهد. چنین اقدامی منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا انتخاب نام نورد N1 برای محصولی که جایگزین نورد N10 می‌شود، امکان دارد کاربران را در هنگام خرید کمی گمراه کند.

در ادامه‌ی گزارش اشاره شده است که وان‌پلاس نام محصولات خود را یک ماه قبل از عرضه به بازار انتخاب می‌کند و همین امر می‌تواند به‌ معنی نزدیک بودن نورد CE به زمان معرفی و عرضه به بازار باشد. از طرفی باید توجه داشت که نورد N10 در اکتبر ۲۰۲۰ معرفی شد و انتظار می‌رود وان‌پلاس، جایگزین این محصول را در بازه‌ی زمانی نزدیک به ماه اکتبر معرفی کند.

متأسفانه اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری وان‌پلاس نورد CE نسخه 5G در اختیار نداریم؛ اما نورد N10 با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۰، صفحه‌نمایش با پنل LCD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ماژول دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به بازار عرضه شد. حداقل انتظاری که می‌رود، عرضه‌ی نورد CE با تراشه‌ای توانمندتر است؛ اما مشخص نیست آیا شرکت چینی در مورد افزایش ظرفیت باتری یا تغییر در ترکیب ماژول دوربین اصلی برنامه‌ای دارد یا خیر.

چندی پیش افشاگری که با حساب توییتری Onleaks شناخته می‌شود، تصاویر رندری از نورد CE منتشر کرد. در این تصاویر دیده می‌شود که نورد CE کمی کوچک‌تر از نورد N10 است. انتظار می‌رود یکی از مشخصات سخت‌افزاری نورد CE استفاده از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶٫۴۹ اینچ باشد. در بالای صفحه‌نمایش حفره‌ای وجود خواهد داشت تا دوربین سلفی را میزبانی کند.

از نکات دیگری که در تصویر رندر به چشم می‌خوردُ برخورداری نورد CE از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری است تا کاربران بتوانند از هدفون و هدست‌ قدیمی استفاده کنند. درحالی‌که نورد N10 و N100 به افزایش فروش وان‌پلاس در بازار جهانی به‌خصوص در ایالات متحده کمک کرده‌اند، انتظار می‌رود عرضه‌ی وان‌پلاس نورد CE نسخه 5G به رشد فروش شرکت چینی کمک بیشتری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات