لایکا از‌این‌پس به‌جای هواوی با شیائومی همکاری خواهد کرد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
درصورت صحت گزارش‌های منتشرشده، انتظار می‌رود هواوی پی ۵۰ آخرین همکاری مشترک دو شرکت لایکا و هواوی باشد.
تبلیغات

تقریبا اکثر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار در بازار از دوربینی توانمند برخوردار هستند که تا‌حد‌ممکن پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشند. بااین‌حال، برخی از شرکت‌های سازنده‌ی تلفن هوشمند پا را فراتر گذاشته‌اند و برای بهبود کیفیت خروجی دوربین‌های محصولاتشان با شرکت‌ها و برندهای مطرح در زمینه‌ی ساخت دوربین عکاسی و فیلم‌برداری همکاری می‌کنند. 

هواوی یکی از شرکت‌هایی است که برای ساخت تلفن‌های هوشمندش با برندهای مطرح همکاری می‌کند و در برخی از گوشی‌های پرچم‌دارش با شرکت لایکا مشارکت کرده است. این همکاری از زمان معرفی هواوی پی ۹ شروع شد و تا آخرین پرچم‌دار این شرکت، هواوی پی ۵۰، ادامه یافته است؛ اما به‌نظر می‌رسد دوره همکاری هواوی و لایکا به‌پایان رسیده و لایکا دیگر در تولید پرچم‌داران و تلفن‌های هوشمند هواوی نقشی ایفا نخواهد کرد.

همکاری لایکا و هواوی به‌قدری موفق بود که برخی از محصولات شرکت چینی توانستند جایگاه‌های اول بنچمارک معتبر DxOMark را به‌دست آورند و با محصولات جدید شرکت‌های مطرحی مانند سامسونگ و اپل رقابت کنند.

به‌گزارش وب‌سایت Gizchina، سند همکاری دو شرکت هواوی و لایکا به پایان خود رسیده و این دو شرکت دیگر همکاری نخواهند کرد. نکته‌ی مهم موجود در گزارش، اشاره به این نکته است که دو شرکت یادشده به تمدید این همکاری علاقه‌ای ندارند که دلایلش نیز کاملا واضح و منطقی به‌نظر می‌رسد. پس از اینکه هواوی با تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده مواجه شد، بخش فراوانی از درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمندش را از دست داد. 

کاهش درآمد بخش گوشی‌های هوشمند و تبلت نیز سبب شد که هواوی به فکر بیفتد به‌سمت بازارهای دیگر، ازجمله سخت‌افزار و لوازم جانبی کامپیوتر و لپ‌تاپ برود. طبیعتا بستن قرارداد با لایکا نیز از‌نظر اقتصادی برای شرکت چینی به‌صرفه نخواهد بود و درواقع، هواوی قراردادش با لایکا را تمدید نکرده است تا از ضرر بیشتر جلوگیری کند.

با‌این‌حساب، پس از معرفی هواوی پی ۵۰ انتظار می‌رود اخبار دیگری نیز به‌گوش برسد که لایکا با شرکت دیگری قرارداد همکاری امضا کرده است. دراین‌میان، نام‌هایی نیز شنیده می‌شود؛ ازجمله شیائومی و جیونی. این شرکت‌ها به همکاری با لایکا برای بهبود عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمندشان علاقه‌مندند. تاکنون، خبر قطعی منتشر نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد لایکا مسیر بعدی‌اش را انتخاب کرده است و می‌خواهد با شیائومی همکاری کند.

اگر چنین اتفاقی رقم بخورد، شیائومی می میکس ۴ اولین گوشی هوشمند شیائومی خواهد بود که لایکا وظیفه‌ی بهبود عملکرد دوربینش را برعهده می‌گیرد. روی‌هم‌رفته، می‌توان انتظار داشت لوگو شرکت آلمانی لایکا در‌کنار ماژول دوربین پرچم‌داران شیائومی قرار گیرد؛ اما چنین اتفاقی به تفاهم دو شرکت و بستن قرارداد همکاری نیاز خواهد داشت.

انتظار می‌رود هواوی ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) علاوه‌بر معرفی سری پرچم‌دار هواوی پی ۵۰، محصولات دیگری ازجمله هدفون، تلویزیون هوشمند، ساعت هوشمند و لپ‌تاپ‌های جدیدش را رونمایی کند. هواوی در فضای مجازی تیزری منتشر کرده است که به زندگی هوشمند اشاره می‌کند و ممکن است به‌معنی معرفی محصولات مختلف در حوزه‌ی گجت‌های هوشمند باشد.

چندی پیش، خبری منتشر شد که هواوی می‌خواهد لپ‌تاپ میت بوک ۱۶، تبلتی جدید از سری میت پد، واچ ۴ ایکس (ساعت هوشمند ویژه کودکان)، ترازوی هوشمند Scale 3 Pro، تلویزیون هوشمند سری SE، هدست واقعا بی‌سیم فری بادز ۴ را معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات