بهترین رقبای مک بوک از نگاه چت‌بات مایکروسافت بینگ

یک‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نمای کناری مک بوک پرو M1 Max اپل
مایکروسافت بینگ ضمن اشاره به عملکرد پردازشی و شارژدهی مناسب مک بوک، از رقبای لپ تاپ‌ پرفروش اپل پرده‌برداری کرده است.
تبلیغات

چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد ایده‌ی کاملاً جدیدی نیستند، اما تا پیش از انتشار ChatGPT دسترسی عمومی به آن‌ها امکان‌پذیر نبود. ChatGPT با پاسخ‌هایی که به سؤالات می‌دهد، همچنان سرویسی پرحاشیه است. مایکروسافت با مشاهده‌ی استقبال از چت جی پی تی، فناوری مشابهی به موتور جست‌و‌جوی بینگ اضافه کرد.

قابلیت‌های جدید بینگ هنوز به‌صورت کاملاً عمومی در دسترس نیستند، اما میلیون‌ها کاربر که در فهرست انتظار ثبت‌نام کرده بودند، هم‌اکنون می‌توانند با چت‌بات بینگ کار کنند. Bing Chat با استناد به داده‌های وب و البته بررسی شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند در نقش راهنمای خرید نیز ظاهر شود.

از مایکروسافت بینگ درباره‌ی محصولاتی که می‌توانند رقیب مک بوک پرو M1 باشند پرسیدیم. اپل با مک بوک پرو M1 محصولی تولید کرد که در کنار ارائه‌ی عملکرد پردازشی مناسب، مصرف انرژی پایینی دارد. دلیل خبرساز بودن پردازنده‌های سری Apple Silicon تعادل قدرت و مصرف انرژی است. اینتل همچنان پردازنده‌های قوی‌تری می‌سازد، اما پرمصرف‌بودن این پردازنده‌ها باعث شده است لپ تاپ‌های ویندوزی غالباً به شارژدهی مک بوک دست پیدا نکنند.

چت‌بات بینگ می‌گوید مک بوک‌های مجهز به اپل سیلیکون دستگاه‌هایی بسیار تحسین‌برانگیزند که قدرت پردازشی و عمر باتری عالی دارند و با اپلیکیشن‌های iOS سازگارند: «با این‌حال یک‌سری نقص‌ها نیز وجود دارد، نظیر درگاه‌های محدود، مشکلات سازگاری نرم‌افزار با برخی از اپلیکیشن‌های ویندوزی و قیمت بالا.»

مک بوک پرو M1 همچون مدل‌های قبلی مک بوک درگاه‌های محدودی دارد، اما اپل از سال ۲۰۲۱ با تولید نسل جدید لپ تاپ‌های رده حرفه‌ای خود، مشکل درگاه را تا حد زیادی رفع کرد. البته تنوع درگاه‌های مک بوک جای بهتر شدن دارد.

Dell XPS 13 Plus

از نگاه چت‌بات بینگ، Dell XPS 13 Plus یکی از رقبای ارزشمند مک بوک پروهای اپل است. بینگ می‌گوید این لپ تاپ دل عملکرد بسیار خوبی دارد و نسبتاً سبک‌وزن است.

HP Pavilion Plus 14 یکی دیگر از رقبایی است که بینگ برای مک بوک پرو معرفی کرده: «یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای مک بوک که طراحی شیک، کیبورد و تاچ‌پد خوب و عمر باتری رضایت‌بخش ارائه می‌دهد.»

pavilion plus 14

HP Pavilion Plus 14 لپ تاپی پرچمدار نیست و شاید مقایسه‌ی مستقیم آن با مک بوک پرو کار درستی نباشد. بینگ در توصیف این محصول به عبارت «جایگزین مقرون‌به‌صرفه» برای مک بوک اشاره کرد.

HP Pavilion Plus 14 برچسب قیمت ۹۹۹ دلار را یدک می‌کشد، یعنی همان قیمت مک بوک ایر M1. لپ تاپ HP به نمایشگر پروضوح‌تر و پرنورتری نسبت‌ به مک بوک ایر M1 مجهز است و به‌دلیل بهره‌مندی از فن خنک‌کننده، عملکرد پایدارتری ارائه می‌دهد.

نیم رخ و پشت تینک پد ایکس وان نانو / ThinkPad X1 Nano

لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano نیز دیگر رقیب مک بوک است. به گفته‌ی چت‌بات بینگ، لپ تاپ موردبحث لنوو به نوعی نسخه‌ی کوچک‌تر و سبک‌تر مک بوک ایر است که بدنه‌ی بادوامی دارد و از نمایشگر و کیبورد جذابی استفاده می‌کند. بینگ به درستی گفت که ThinkPad X1 Nano کوچک‌تر و سبک‌تر از مک بوک ایر است.

چت‌بات بینگ در ادامه به پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی کوالکام یعنی Snapdragon 8cx Gen 4 اشاره کرد. شایعه‌ها می‌گویند این پردازنده نتیجه‌ی تصاحب استارتاپ نوویا به دست کوالکام است و رقیبی جدی برای پردازنده‌های اپل محسوب می‌شود. بینگ می‌گوید لپ تاپ‌های ویندوزی می‌توانند به‌لطف Snapdragon 8cx Gen 4 در زمینه‌ی عملکرد به‌ازای‌ وات با مک بوک‌های اپل رقابت کنند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی گفته‌های چت‌بات بینگ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات