مدیرعامل کوالکام می‌گوید مودم 5G اپل سال آینده از راه می‌رسد

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل / Apple روی تراشه با پس زمینه آبی
بر اساس گفته‌ی مدیرعامل کوالکام، اپل در سال ۲۰۲۴ مودم 5G اختصاصی می‌سازد. احتمالاً این مودم نخستین بار در آیفون SE نسل چهارم استفاده خواهد شد.
تبلیغات

اپل در حال حاضر برای تأمین مودم 5G آیفون با کوالکام همکاری می‌کند، اما احتمالاً رابطه‌ی تجاری بین این دو شرکت از سال آینده کم‌رنگ‌تر می‌شود. اپل از مدت‌ها پیش کار روی مودم اختصاصی را شروع کرده است و احتمالاً آن را زودتر از حد انتظار معرفی می‌کند.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، اعتقاد دارد که اولین مودم 5G اختصاصی اپل در سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. احتمالاً مودم اپل نخستین بار در نسل جدید گوشی آیفون SE که ظاهراً تولید آن از سر گرفته شده است، استفاده خواهد شد.

اپل احتمالا در ابتدا به‌صورت محدود مودم 5G می‌سازد و همچنان بخشی از مودم‌های موردنیاز خود را از طریق کوالکام تأمین می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که آیفون ۱۵ آخرین مدل از گوشی‌های اپل با مودم کوالکام باشد.

کریستیانو آمون می‌گوید: «ما انتظار داریم که اپل در سال ۲۰۲۴ مودم اختصاصی‌اش را بسازد، اما اگر این شرکت به مودم‌های ما نیاز داشت، می‌داند که ما را کجا پیدا کند.»

اگر همه‌چیز طبق برنامه‌های اپل پیش برود، این شرکت کم‌کم سفارش مودم‌های کوالکام را کاهش می‌دهد. بر اساس گزارش Wccftech، ممکن است مهاجرت اپل از مودم کوالکام به مودم اختصاصی چند سال طول بکشد.

شایعه‌ها می‌گویند اپل به دنبال تولید تراشه‌ای است که افزون‌بر مودم 5G از تراشه‌ی وای‌فای و بلوتوث نیز میزبانی کند. تولید این تراشه باعث کاهش وابستگی اپل به شرکت‌هایی مثل کوالکام و برودکام خواهد شد.

اپل تأکید ویژه‌ای روی تأمین اختصاصی قطعات دارد. این شرکت از سال ۲۰۲۰ سراغ پردازنده‌ی اختصاصی در کامپیوترهای سری مک رفته است. اپل سال‌ها است که پردازنده‌ی آیفون و اپل واچ را خودش تأمین می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات