چت‌بات بینگ احتمالاً میزبان تبلیغات می‌شود

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
موتور جستجو مایکروسافت بینگ Microsoft Bing روی موبایل
بر اساس ادعای منابع آگاه، مایکروسافت قصد دارد تبلیغات به چت‌بات بینگ اضافه کند. نسخه‌ی جدید بینگ در هفته‌های اخیر به‌شدت محبوب شده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت در حال مذاکره با چندین شرکت است تا نحوه‌ی اضافه کردن تبلیغات به بینگ و خصوصاً چت‌بات این موتور جست‌و‌جو را تعیین کند. منابع آگاه می‌گویند نمایش آزمایشی تبلیغات در بخش چت‌بات شروع شده است. این تبلیغات در نهایت به بخش جست‌و‌جوهای سنتی وب نیز راه پیدا خواهند کرد.

گفته می‌شود مذاکرات مایکروسافت با آژانس‌های تبلیغاتی در مراحل اولیه به سر می‌برد. در حال حاضر صرفاً گروه کوچکی از کاربران به چت‌بات بینگ دسترسی دارند و میلیون‌ها نفر در صف انتظار به سر می‌برند. به ادعای رویترز، مایکروسافت عجله‌ای برای اضافه کردن تبلیغات به بینگ ندارد.

مایکروسافت پیش‌بینی کرده که افزایش تعداد کاربران بینگ در نتیجه‌ی اضافه شدن هوش مصنوعی، در نهایت توجه تعداد بیشتری از شرکت‌های تبلیغاتی را به این موتور جست‌و‌جو جلب کند. احتمالاً تبلیغات بخش چت‌بات به شیوه‌ی برجسته‌تری نسبت‌ به نتایج سنتی جست‌و‌جو، نمایش داده خواهند شد.

چت‌بات بینگ ابزاری بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که به هر سؤالی پاسخ می‌دهد و در انتهای تمامی متن‌هایی که خلق می‌کند، لینک قرار می‌دهد. به گفته‌ی منابع آگاه، ممکن است لینک‌های تبلیغاتی به این بخش از موتور جست‌و‌جوی مایکروسافت اضافه شوند.

اضافه شدن تبلیغات به چت‌بات بینگ و احتمالا گوگل بارد، چندان تعجب‌برانگیز نیست. چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد با وجود مشکلاتی نظیر انتشار اطلاعات نادرست، بسیار محبوب شده‌اند و احتمالاً نحوه‌ی پیدا کردن اطلاعات در وب را برای همیشه تغییر می‌دهند.

با در نظر گرفتن درآمد بالای صنعت جست‌و‌جو در وب، درآمدزایی از چت‌بات‌ها اجتناب‌ناپذیر است. بیش از نیمی از درآمد ۲۸۲٫۸ میلیارد دلاری آلفابت (شرکت مادر گوگل) در سال گذشته‌ی میلادی مربوط‌به جست‌و‌جو بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات