چگونه زودتر از بقیه به نسخه جدید بینگ دسترسی پیدا کنیم؟

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یک زن با گوشی موبایل در جلوی لوگو مایکروسافت بینگ / Microsoft Bing
یکی از مقام‌های مایکروسافت ضمن اشاره به فهرست انتظار «چند‌میلیونی» بینگ جدید، از نحوه‌ی دسترسی سریع‌تر به این موتور جست‌و‌جو پرده برداشته است.
تبلیغات

مایکروسافت پیش‌تر گفته بود که ۴۸ ساعت پس از رونمایی نسخه‌ی جدید بینگ، بیش از یک‌میلیون نفر برای دسترسی به این موتور جست‌و‌جو درخواست دادند. ردموندی‌ها اکنون می‌گویند تعداد افراد موجود در فهرست انتظار به «چندین میلیون» نفر رسیده است.

هفته‌ی گذشته، مایکروسافت نسخه‌ی جدید بینگ را رونمایی کرد، نسخه‌ای که به هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT مجهز است. این موتور جست‌و‌جو افزون‌بر نمایش نتایج سنتی، قابلیت چت‌بات دارد و به تمامی سؤالات کاربران با ذکر منبع جواب می‌دهد.

با تماشای ویدیو در یوتیوب زومیت، ما را در تولید محتواهای ویدیویی ارزشمندتر حمایت کنید.

یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی سرویس‌های مصرفی مایکروسافت، می‌گوید تقاضا بسیار زیاد است و هم‌اکنون چندین میلیون نفر در فهرست انتظار بینگ جدید حضور دارند: «اگر به‌تازگی به فهرست انتظار ملحق شده‌اید، از شما درخواست می‌کنیم که کمی صبور باشید.» مهدی می‌گوید مایکروسافت به‌آرامی در حال خارج‌کردن کاربران از فهرست انتظار است و در هفته‌های آینده میلیون‌ها نفر به بینگ جدید دسترسی خواهند داشت.

به‌گزارش ZDNet، نسخه‌ی جدید بینگ فعلاً در مرحله‌ی آزمایشی به‌سر می‌برد و تعداد نه‌چندان زیادی از کاربران به آن دسترسی دارند. بینگ در بین پاسخ‌های خود اعلام کرده است که کدنامش «سیدنی» است.

یوسف مهدی به کاربران مشتقا برای استفاده از بینگ جدید توصیه کرده است اج را روی کامپیوتر خود نصب و به مرورگر پیش‌فرض تبدیل کنند. کاربران باید بینگ را به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض انتخاب و نسخه‌ی موبایلی بینگ را نیز دانلود کنند. با این کارها، در فهرست انتظار مایکروسافت به رتبه‌های بالاتر صعود خواهید کرد.

رابط کاربری چت بات بینگ جدید / Bing از نمای نزدیک

پس از ۱۴ سال قرارگیری در سایه‌ی گوگل، بینگ سرانجام توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند. این موتور جست‌و‌جو در سال ۲۰۰۹، یعنی یک دهه پس از گوگل، راه‌اندازی شد و در سال‌های اخیر، یکی از سرویس‌های نرم‌افزاری منفور مایکروسافت لقب گرفته بود.

یوسف مهدی می‌گوید نسخه‌ی آزمایشی بینگ در ۱۶۹ کشور دنیا دردسترس است و کاربران به قابلیت‌های جست‌و‌جومحور جدید بینگ علاقه‌ی زیادی دارند؛ اما بیشتر روی قابلیت چت‌بات متمرکز هستند.

بر‌اساس آمار مؤسسه‌ی Statista، بینگ ۱٫۲ میلیارد نفر کاربر دارد. در‌حال‌حاضر، بینگ فقط ۴ درصد از بازار موتور جست‌و‌جو را در‌اختیار دارد؛ بازاری که زیر سلطه‌ی ۹۲ درصدی گوگل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات