گوگل به دنبال راهی جدید برای کسب درآمد بیشتر از یوتیوب

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در حال آزمایش قابلیت‌های مختلف برای فروش مستقیم کالا ازطریق ویدئوهای یوتیوب است.
تبلیغات

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پس از تماشای یک ویدئو در یوتیوب، به بخش توضیحات آن رفته باشید تا بتوانید از آن قسمت لینک خرید کالای معرفی‌شده را پیدا کنید. تفاوتی ندارد طرفدار فناوری، عکاسی، بازی یا هر نوع محتوای دیگری باشید؛ اکثر کانال‌ها برای به دست آوردن درآمد بیشتر علاوه‌ بر تبلیغات خود یوتیوب، کالاهای مختلف را نیز به فروش می‌رسانند. این لینک‌ها عموماً کاربر را به سایت‌های خارجی منتقل می‌کنند؛ اما گوگل تصمیم دارد این مسئله را تغییر دهد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط سایت خبری بلومبرگ، یوتیوب به‌تازگی از تولیدکنندگان محتوا درخواست کرده‌ است کالاهایی که در ویدئو وجود دارند تگ کنند. این شرکت قصد دارد در آینده لینک‌های مرتبط به محصولات مذکور را به این برچسب‌ها اضافه کند؛ البته این بار قرار نیست مستقیم به یک سایت خارجی متصل شوند؛ بلکه یوتیوب برای انجام این کار از ابزارهای گوگل کمک خواهد گرفت.

گفته می‌شود هدف نهایی توسعه‌دهندگان سایت مذکور این است که یوتیوب به یک مقصد خرید یک‌مرحله‌ای تبدیل شود. زمانی ‌که این اتفاق بیفتد، کاربران می‌توانند به‌راحتی و بدون اتلاف وقت کالایی که می‌خواهند، ازطریق یوتیوب خریداری کنند.

درآمدزایی از یوتیوب / youtube menotization

هم‌زمان با این پروژه، توسعه‌دهندگان یوتیوب در حال آزمایش یکپارچگی این سایت با پلتفرم تجارت الکترونیکی Shopify هستند. اگر هر دو پروژه با موفقیت به پایان برسد، این سایت اشتراک‌گذاری ویدئو به مرحله جدیدی از پیشرفت می‌رسد. این به‌روزرسانی‌ها می‌تواند کاربران را بیشتر از همیشه به استفاده از یوتیوب ترغیب کند؛ زیرا اگر محصول جدیدی در یک ویدئو ببینند دیگر برای خرید آن نیازی به خارج شدن از سایت ندارند.

سخنگوی یوتیوب تأیید کرد که این سایت در حال آزمایش برخی ویژگی‌های مرتبط با تجارت الکترونیکی است. همچنین این فرد به خبرگزاری مذکور گفت تولیدکنندگان محتوا می‌توانند روی آن چیزی که قرار است در کانال آن‌ها به فروش برسد نظارت داشته باشند. متأسفانه اطلاعات دیگری در این باره به اشتراک گذاشته نشده است.

ورود یوتیوب به دنیای فروش کالا می‌تواند یک قدم منطقی برای این پلتفرم محسوب شود. روزانه افراد بسیاری در حال تماشا کردن محتواهای مختلف در این سایت هستند و تبدیل کردن آن‌ها به مشتری برای خرید محصول می‌تواند بسیار به درآمد یوتیوب کمک کند. برای مثال فرض کنید شما برای دیدن ویدئوی بررسی گوشی جدید سامسونگ وارد یوتیوب می‌شوید. اگر بتوانید همان لحظه به‌طور مستقیم خرید خود را از این سایت انجام دهید؛ نه‌تنها کار شما سریع‌تر انجام می‌شود بلکه درآمد این پلتفرم نیز افزایش پیدا می‌کند. این حرکت تجاری جدید می‌تواند درآمد این شرکت را از ۱۵ میلیارد دلار سال گذشته بیشتر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات