طراحی جدید لینک‌ها در گوگل، اطلاعات تکمیلی را پیرامون اخبار مهم ارائه می‌کند

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قابلیتی جدید در نمایش لینک‌های مرتبط با اخبار پیاده کرده است که محتوای مرتبط با موضوع را در همان صفحه‌ی نتایج نشان می‌دهد.
تبلیغات

اگر از بخش جست‌و‌جوی گوگل برای یافتن اخبار استفاده می‌کنید، شاید اخیرا طراحی جدیدی را در نمایش لینک‌های مرتبط با خبر مشاهده کرده‌اید. گوگل از ارائه‌ی قابلیتی جدید به‌نام for context خبر داد که در Google News ارائه می‌شود و کاربر را به خبری مرتبط با خبر اصلی هدایت می‌کند. ارتباط اخبار نیز بسته به موضوع و ماهیت آن‌ها مشخص می‌شود. ظاهرا درحال‌حاضر، قابلیت جدید تنها در موبایل و برای برخی از نتایج جست‌وجوی خاص دیده می‌شود.

تغییر طراحی و قابلیت جدید گوگل به‌راحتی به چشم نمی‌آید. البته با دقت در عکس‌های منتشرشده، بخشی به‌نام for context در زیر تیتر خبر اصلی دیده می‌شود تا دیدگاهی کلی‌تر نسبت به موضوع ارائه کند. ظاهرا قابلیت جدید گوگل برای انتقال ترافیک ورودی از یک منبع خبری به دیگری طراحی نشده است و تنها ارائه‌ی اطلاعات کلی و مرتبط را در نظر دارد. فیسبوک نیز قابلیتی مشابه به‌نام About This Content دارد که مطالب مرتبط با یک موضوع را از همان وب‌سایت اصلی به کاربر نمایش می‌دهد. گوگل هم قبلا قابلیت‌هایی مشابه به نام‌های knowledge panles و featured snippets ارائه کرده بود. این قابلیت‌ها، کاربر را به اطلاعات بیشتر پیراکون موضوع‌های متفاوت هدایت می‌کرد.

بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که قابلیت جدید گوگل فعلا برای همه‌ی موضوع‌ها و تیرهای خبری فعال نیست. البته اهالی مانتین ویو می‌گویند که قابلیت قطعا ارائه می‌شود و از حالت آزمایشی خارج شده است. سخنگوی شرکت می‌گوید هرگاه مطالب مرتبط و تکمیلی پیرامون یک موضوع خبری وجود داشته باشند، قطعا در باکس‌های اطلاع‌رسانی جدید استفاده می‌شوند.

از زمان شروع بحران ویروس کرونا، شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری تلاش کرده‌اند تا به خواننده‌های خود پیرامون اطلاعات غلط هشدار دهند. آن‌ها برنامه‌های متعددی پیاده کرده‌اند که از میان مهم‌ترین‌ها می‌توان به برچسب‌های هشدار، نظارت دقیق‌تر بر تئوری‌های توطئه و حتی هشدار دادن پیرامون اشتراک‌گذاری مطالب قدیمی اشاره کرد. برنامه‌ی جدید گوگل نیز احتمالا تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی محتوای مرتبط و تکمیلی، مفهوم و هدف اصلی یک خبر را بیش‌ازپیش برای مخاطب روشن کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات