گوگل بخش تبلیغات خود را با تغییر برند، بازطراحی می‌کند

پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بخش تبلیغات گوگل مهم‌ترین منبع درآمد این شرکت است. غول جستجوی جهان قصد دارد انواع محصولات و خدمات این بخش را با چند برند جدید عرضه کند.
تبلیغات

سریدار راماسوامی، معاون بخش تبلیغات گوگل در یک کنفرانس خبری در مورد بازطراحی این بخش توضیحاتی ارائه کرده است. او در این کنفرانس خبری اعلام کرد که در سال‌های گذشته، بازخوردهای منفی متعددی در ارتباط با تعدد برندها و محصولات و خدمات گوگل در این حوز دریافت کرده‌اند. راماسوامی گفت که تعداد زیاد برندها و خدمات گوگل در بخش تبلیغات، تبلیغ‌دهندگان و ناشران را دچار سردرگمی می‌کرده است. او در این کنفرانس گفت:

در قدم اول، ما قصد داریم که نام سرویس تبلیغات خود را تغییر دهیم. البته این اقدام شروعی بر جهت‌دهی به محصولات این حوزه در آینده است.

در قدم اول تصمیم گوگل به برندسازی بخش تبلیغات، گوگل ادورزد به گوگل ادز (Google Ads) تغییر نام خواهد داد. این بخش به‌نوعی ورودی تبلیغ‌دهندگان برای سفارش تبلیغات در تمامی بخش‌های گوگل اعم از بخش جستجو، ویدیوهای یوتیوب، تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی و نمایش در آدرس‌های گوگل مپ‌ خواهد بود.

گوگل ادز

آن‌طور که مشخص است بازطراحی برند در این بخش از گوگل تنها به تغییر نام خلاصه نمی‌شود. اهالی مانتین ویو سرویسی جدید به نام Smart Campaigns نیز راه‌اندازی خواهند کرد که برای برنامه‌ریزی تبلیغات شرکت‌های نوپا مفید خواهد بود. این کمپین‌های هوشمند، هدف‌دهی و بازدهی تبلیغات شرکت‌ها را در کانال‌های مختلف مانند تماس تلفنی، بازدید مستقیم از فروشگاه یا خریدهای آنلاین بررسی کرده و اجزاء تبلیغات بعدی مانند متن و تصاویر را برای افزایش این بازدهی بهینه می‌کند. این فرایند به کمک یادگیری ماشین گوگل انجام می‌شود.

برند بعدی که در این طرح اضافه خواهد شد، Google Parketing Platform است. این برند ترکیبی از بخش‌های DoubleClick Digital Marketing و Google Analytics 360 خواهد بود. این بخش جدید نیز محصولی به نام Display & Video 360 خواهد داشت که محصولات بازاریابی دابل‌کلیک مانند مدیریت کمپین و مرکز مخاطبین را با هم ترکیب خواهد کرد.

دن تیلور، مدیر این بخش می‌گوید که این پلتفرم به منظور پاسخ‌دهی به نیاز روزافزون شرکت‌ها به همکاری بیشتر توسعه داده شده است. او برای این مورد آدیداس را مثال می‌زندکه از این پلتفرم برای ترکیب بخش‌های بازاریابی برند و تیم‌های آنالیز استفاده کرده است.

پلتفرم بازاریابی گوگل به بازاریاب‌ها این امکان را می‌دهد که تمامی راهکارهای گوگل برای تبلیغات برند خود را مشاهده کرده و با بررسی ترکیبی آنها،‌ بهترین راه‌حل را به‌کار گیرند. البته اگرچه هدف اصلی هماهنگ‌سازی در داخل پلتفرم‌ها و دیگر ابزارهای گوگل است، اما این پلتفرم برای هماهنگ‌سازی با دیگر ابزارهای خارجی تبلیغات نیز بهینه خواهد شد.

گوگل ادز

Google Ad Manager برند سومی است که در این بخش فعالیت خواهد کرد. این پلتفرم برای مدیریت کسب درآمد از تبلیغات راه‌اندازی خواهد شد. برند جدید با ترکیب ابزارهای قبلی از جمله DoubleClick Ad Exchange و DoubleClick for Publishers توسعه داده می‌شود. جاناتان بلاک، مدیر محصول بخش ناشران تبلیغ گوگل در این‌باره می‌گوید که فرآیند ادغام این دو محصول یک فرآیند سه ساله بوده است. او در سخنان خود اعلام کرد که دسته‌بندی‌های گفته شده پیش از این با هم ترکیب شده‌اند و در حال حاضر نیز ناشران با ورود به یک پلتفرم به خدمات هر دو سرویس دسترسی دارند. به بیان دیگر تنها تغییر ایجاد شده در این قسمت، تغییر لوگو است.

یکی از اصلی‌ترین پیامد‌های این برندسازی مجدد، از بین رفتن برند دابل کلیک در گوگل است. در حالی که برندهای ادسنس و ادموب به کار خود ادامه خواهند داد. اجرایی شدن برنامه‌ی برندسازی مجدد از ماه جولای شروع خواهد شد و هیچ جابجایی بین محصولات از طرف مشتریان نباید انجام شود. نکته‌ی نهایی که تیلور به آن اشاره می‌کند، تغییرات جزئی در طراحی و حفظ روش کاربری سرویس‌ها تا حد امکان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات