گوگل قابلیت های جدید تبلیغات مکان محور را به سرویس AdWords اضافه می‌کند

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
رقابت فیسبوک و گوگل برای افزایش سهم از بازار تبلیغات آنلاین و در نتیجه درآمدزایی بیشتر رفته رفته فشرده‌ و تنگاتنگ می‌شود. گوگل در راستای بهبود سرویس تبلیغاتی خود اعلام کرده که تغییراتی را در سرویس AdWords ایجاد می‌کند تا خدمات تبلیغاتی بهتری را در گجت‌های موبایل ارائه دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل با داشتن رقیب قدرتمندی چون فیسبوک در زمینه‌ی تبلیغات، مجبور است تا روزانه سرویس‌های تبلیغاتی خود را بیش از پیش بهبود بخشد. در راستای تمرکز بیشتر روی گجت‌های موبایل، این کمپانی امروز اعلام کرده که تغییراتی را در سرویس AdWords با هدف بهبود ارائه‌ی تبلیغات در گجت‌های موبایل ایجاد کرده است. گوگل در کنار اعلام خبر مبنی بر بروزرسانی سرویس AdWords، آمارهایی را نیز از میزان استفاده از گجت‌های موبایل توسط کابرانش ارائه کرده تا علاوه بر نمایش تعهدش نسبت‌ به دنیای گجت‌های موبایل، به خدمات انجام شده در راستای پیوند زدن دنیای واقعی با دنیای مجازی نیز اشاره کند. براساس گزارش منتشر شده توسط گوگل، سرویس جستجوی گوگل سالانه میزبان تریلیون‌ها جستجو است که بنابر آمارهای جدید نیمی از این جستجوها با استفاده از گجت‌های موبایل انجام می‌شوند. همچنین غول جستجو اعلام کرده که جستجو‌های مکان محور انجام شده در گجت‌های موبایل با رشد ۵۰ درصدی از سایر سرویس‌های جستجوی ارائه شده مبتنی بر گجت‌های موبایل رشد بیشتری را شاهد بوده است.

در جریان کنفرانس مربوط به ارائه‌ی عملکرد گوگل، این کمپانی اعلام کرده که ظاهر تبلیغات نمایش داده شده روی گجت‌های موبایل را بهبود بخشیده و همچنین قابلیت‌های جدیدی را برای ادغام تبلیغات در سرویس نقشه در نظر گرفته است. گوگل اعلام کرده که محدودیت کاراکتری مربوط به تبلیغات متنی را از ۳۵ کاراکتر به بیش از ۸۰ کاراکتر افزایش داده است. تیتر تبلیغات نیز از یک تیتر ۲۵ کاراکتری به دو تیتر ۳۰ کاراکتری افزایش یافته است. آمارهای ارائه شده توسط گوگل نشان از این دارد که پس از اعمال تغییرات اشاره شده، شماری از تبلیغ‌دهندگان شاهد افزایش ۲۰ درصدی کلیک‌های انجام شده روی تبلیغات بوده‌اند.

گوگل همچنین در پی آن است تا ظاهر تبلیغات نمایش داده شده در گجت‌های موبایل را بهبود بخشیده و تولید این تبلیغات را برای تبلیغ‌دهندگان ساده‌تر از پیش کند. شبکه‌ی نمایش گوگل (Google Display Network) با طراحی ریسپانسیو رونمایی شده که قادر است فرمت‌های تبلیغاتی را فارغ از گجتی که در آن به نمایش در‌ می‌آید، با استفاده از سایز صفحه‌ی نمایش به درستی نشان دهد. ایده‌ی ایجاد GDN بسیار ساده است، تبلیغ‌کنندگان با ارائه‌ی تیتر، پیام، تصویر و آدرس URL بصورت خودکار تبلیغ خود را از GDN بصورت طراحی شده دریافت خواهند کرد.

اما یکی از جالب‌ترین و بهترین سرویس‌هایی که گوگل معرفی کرده، امکان ارتباط دنیای واقعی و مجازی است. جری دیشلر، قائم مقام سرویس AdWords به این نکته اشاره کرده که با وجود رشد روزافزون تجارت الکترونیک، همچنان ۹۰ درصد از خرید مشتریان در فروشگاه‌های فیزیکی روی می‌دهد و از این‌رو گوگل با در اختیار داشتن سرویس نقشه این شانس را دارد تا به عنوان پلی برای ارتباط دنیای واقعی و مجازی عمل کند. وی سرویس جستجوی محلی جدید در میان تبلیغات با استفاده از جستجوی گوگل و سرویس نقشه‌ی این کمپانی را پاسخ‌گوی بیش از یک سوم جستجو‌های مرتبط با موقعیت مکانی خوانده که انجام می‌شود.

تبلیغات مکان محور گوگل

برای درک بهتر سرویس جدید گوگل، بهتر است این سرویس را با مثالی تشریح کنیم. برای مثال در صورت نیاز به یک داروخانه، می‌توان عبارت نزدیک‌ترین داروخانه به من را جستجو کرد که در این صورت نتایجی برای کاربر روی نقشه نمایش داده می‌شود. همچنین علاوه بر نمایش موقعیت مکانی داروخانه مورد نظر، اطلاعات دیگری نیز نظیر ساعت‌های فعالیت‌ و تخفیف‌های محصولات درون فروشگاهی برای کاربر نمایش داده می‌شود. حتی می‌توان فهرست کالاهای در حال عرضه را نیز از این طریق در اختیار کاربران قرار داد.

دیشلر به این موضوع اشاره کرده که تحقیقات برای سنجش اثر بخش بودن تبلیغات موبایل روی کسب و کارهای محلی از دوسال پیش آغاز شده است. وی به ایجاد یک فاکتور جدید برای محاسبه‌ی میزان تاثیر تبلیغات محلی برای جذب مشتریان، گوگل فاکتوری را با عنوان Store Visit ایجاد کرده که براساس تحقیقات انجام شده، انجام تبلیغات محلی بصورت میانگین باعث افزایش تعداد افرادی می‌شود که به فروشگاه مراجعه می‌کنند.

سال گذشته جستجوی گوگل و ابزار‌های تبلیغاتی این کمپانی درآمدی ۱۶۵ میلیارد دلاری را نصیب کمپانی‌های آمریکایی کرده است، چراکه استفاده از گجت‌های موبایل به یکی از ملزومات زندگی انسان تبدیل شده و از این‌رو استفاده از سرویس جستجوی گوگل در کنار بهره‌گیری از تبلیغات این کمپانی نیز بخش جدایی‌ناپذیری از ابزار‌های موبایل است. البته گوگل رقیبی سرسخت را به نام فیسبوک پیش روی خود می‌بیندی، بطوریکه این شبکه‌ی اجتماعی بیش از ۷۹ درصد از درآمد ۵.۴ میلیارد دلاری خود را از طریق تبلیغات موبایل در سه ماهه‌ی اخیر به دست آورده است. گوگل نیز به همین ترتیب بیش از ۹۹ درصد از درآمد ۲۱ میلیارد دلاری آلفابت، را تامین کرده است.

گوگل درصدد آن است تا با توجه بیشتر به گجت‌های هوشمند و ارائه‌ی سرویس‌های کارآمدتر، درآمد خود را از سرویس‌های تبلیغاتی در بستر موبایل بیش از پیش افزایش دهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات