بهترین گجت های معرفی‌شده در نمایشگاه ایفا 2020 برلین

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
مطالعه 17 دقیقه
از نخستین پروژکتور +HDR10 دنیا تا جاروبرقی هوشمند رباتیک، لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌ی جدید اینتل و دوربین‌های امنیتی بی‌سیم؛ بهترین گجت‌های معرفی‌شده در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ کدام‌اند؟
تبلیغات

دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) بسیاری از همایش‌های تجاری امسال را به‌تعطیلی کشاند و برخی دیگر را به‌اجبار به‌حالت آنلاین درآورد. نهادهای مسئول ایفا روی برگزاری این همایش بزرگ به‌صورت حضوری تأکید ویژه داشتند و درنهایت پس از حواشی فراوان، ایفا ۲۰۲۰ برگزار شد. مراسم امسال از شور و حال سال‌های گذشته برخوردار نبود و شرکت‌های کمتری در آن حضور پیدا کردند. برخی از شرکت‌ها به‌طور کلی ایفا را کنار گذاشتند و برخی دیگر نظیر سامسونگ تصمیم گرفتند در قالب کنفرانس آنلاین مجزا، محصولات جدیدشان را رونمایی کنند. شماری از شرکت‌ها نیز به‌طور کلی علاقه‌ای به برگزاری مراسم نشان ندادند و محصولات جدید خود را با انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی معرفی کردند.

همایش ایفا به‌صورت سالانه در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود و هزاران نفر را از کشورهای مختلفی در سراسر دنیا به این شهر می‌کشاند. بااین‌حال امسال شرایط متفاوت بود و مردم عادی اجازه‌ی حضور در محل برگزاری ایفا را پیدا نکردند. مسئولان اعلام کردند تنها افراد مشخصی که شامل روزنامه‌نگاران و فعالان حاضر در صنعت فناوری می‌شوند می‌توانند در ایفا شرکت کنند. با وجود برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی به‌صورت آنلاین، شاهد معرفی محصولات متنوعی بودیم که در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند، از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا جارو برقی و اجاق گاز. 

لوگو نمایشگاه ایفا / IFA / آی اف ای شهر با برج بلند و آسمان نیمه ابری

در ادامه‌ی مقاله، بهترین گجت‌هایی را معرفی می‌کنیم که شرکت‌های مختلف با خود به همایش امسال آورده بودند. در نظر داشته باشید که برخی از شرکت‌ها مثل سامسونگ به‌صورت رسمی در ایفا حضور نیافتند، اما کنفرانسی که برگزار کردند در همان دوره‌ی برگزاری ایفا بود و بنابراین اسامی آن‌ها را نیز در فهرست شرکت‌هایی آورده‌ایم که در ایفا محصول معرفی کردند. از آن‌جایی که پیش‌تر در مقاله‌ای جداگانه جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند همایش ایفا ۲۰۲۰ را معرفی کردیم، در این مقاله اسمی از گوشی‌های هوشمند نمی‌آوریم؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود از اهمیت گوشی‌های هوشمند جدید همایش ایفا کاسته شود.

در ایفا ۲۰۲۰ و روزهای پیش از آن شاهد رونمایی کامل گلکسی زد فولد ۲ به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار تاشدنی سامسونگ بودیم. زد فولد ۲ که فرم فاکتوری شبیه به کتاب دارد،‌ پیشرفت‌هایی محسوس نسبت‌به نسل اول به‌خود دیده است و قیمت بیشتری هم نسبت به آن دارد. ایسوس ذن‌فون ۷ پرو با دوربین چرخشی بسیار جذابش، یکی دیگر از گوشی‌های معرفی‌شده در چند وقت اخیر بود.

ZTE نیز گوشی هوشمندی با نام اکسون ۲۰ 5G معرفی کرد که به‌عنوان نخستین گوشی دنیا با دوربین سلفی در زیر صفحه‌نمایش از آن یاد می‌شود. گلکسی M51 دیگر گوشی مهم چند وقت اخیر لقب می‌گیرد که بیشتر از همه به‌خاطر داشتن باتری حجیم ۷٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، موردتوجه است. درکنار این‌ها، در روزهای منتهی‌به آغاز ایفا ۲۰۲۰، انویدیا از کارت‌های گرافیک خانواده‌ی RTX 3000 که برپایه‌ی معماری امپر تولید شده‌اند پرده‌برداری کرد. این کارت‌های گرافیک نیز یکی از مهم‌ترین محصولات چند وقت اخیر هستند.

پروژکتور سامسونگ / Samsung The Premier در خانه افراد مشغول تماشای فیلم

پروژکتور The Premiere سامسونگ

امروزه بسیاری از تئاترها و سینماها در سراسر دنیا تعطیل هستند و به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا امکان مراجعه به آن‌ها وجود ندارد؛ در برخی از مناطق، سینماها مجددا بازگشایی شده‌اند اما برای حضور در آن‌ها باید حتما ماسک بپوشید و قوانین وضع‌شده در حوزه‌ی سلامت را رعایت کنید. اگر به ماسک پوشیدن در سینما علاقه ندارید و حس می‌کنید این موضوع روی تجربه‌ی تماشای فیلم اثر منفی می‌گذارد، می‌توانید در خانه به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های جدید بنشینید. کسانی که به سینمای خانگی علاقه دارند، بهتر است توجه ویژه‌ای به جدیدترین محصول سامسونگ داشته باشند.

جدیدترین پروژکتور سامسونگ که با نام پریمیر (Samsung The Premiere) شناخته می‌شود نخستین پروژکتور دنیا با گواهی +HDR10 به‌حساب می‌آید و می‌تواند تجربه‌ی بصری بسیار لذت‌بخشی ارائه دهد. سامسونگ می‌گوید داشتن گواهی +HDR10 نشان می‌دهد محتوایی که پریمیر به‌نمایش می‌گذارد بسیار پرنور و دارای رنگ‌های سرزنده است.

بالارده‌ترین مدل این پروژکتور، محتوای بصری را با وضوح 4K روی سطحی ۱۳۰ اینچی به‌نمایش می‌گذارد و قطعا تجربه‌ی غوطه‌ورکننده‌ای از محتوای بصری را در خانه‌ی شما ارائه می‌دهد. پروژکتور جدید سامسونگ در دسته‌ی پروژکتورهای کوتاه‌برد جای می‌گیرد و این یعنی باید آن را در روبه‌روی دیواری قرار دهید که می‌‌خواهید محتوای بصری روی آن به‌نمایش دربیاید. دیگر پروژکتورها را می‌توان روی پایه‌ای در سمت دیگر اتاق قرار داد. 

جاروبرقی هوشمند Neato D10 روی زمین کنار پریز

جاروبرقی رباتیک Neato D10

جاروبرقی جدید D10 که در دسته‌ی جاروبرقی‌های هوشمند رباتیک جای می‌گیرد از این پس به‌عنوان رده‌بالاترین مدل از جاروبرقی‌های شرکت نیتو رباتیکس (Neato Robotics) شناخته می‌شود. این جاروبرقی مسیر حرکت خود را ازطریق لیزر پیدا می‌کند تا از موانعی نظیر صندلی و موارد مشابه که ممکن است در جلوی راهش قرار بگیرد آگاهی یابد و از کنارشان عبور کند.

جاروبرقی جدید نیتو رباتیکس همچنین دارای سیستم فیلتر پیشرفته‌ی مجهز به استاندارد هپا (HEPA) است؛‌ اما چرا؟ زیرا طبق ادعای نیتو رباتیکس، فیلتر هپا می‌تواند ۹۹٫۹۷ درصد از مواد حساسیت‌زای موجود در هوا را از بین ببرد و همین موضوع باعث می‌شود جاروبرقی D10 مخصوص کسانی باشد که به گردوغبار و دیگر ذرات معلق در هوا، حساسیت دارند. 

نمای جلو و پشت ایسر اسپین ۷ 2020 / Acer Spin 7 با قلم لمسی Wacom

لپ ‌تاپ ایسر اسپین ۷ مجهز به اسنپدراگون 8cx Gen 2

کوالکام نخستین کنفرانس مطبوعاتی همایش ایفا ۲۰۲۰ را برگزار کرد و یکی از مهم‌ترین اخباری که در این کنفرانس اعلام شد، رونمایی از نسل جدید تراشه‌های لپ‌تاپی کوالکام با نام Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 2 5G بود. این تراشه که پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی قدرت عملکرد و مصرف باتری نسبت‌به نسل اول به‌خود دیده، مخصوص لپ‌تاپ‌هایی است که در پی ارائه‌ی نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) هستند. البته تراشه‌ی کوالکام در دو مدل LTE و 5G رونمایی شده، اما احتمال می‌دهیم که اکثر تولیدکنندگان لپ‌ تاپ سراغ مدل 5G بروند.

ایسر اسپین ۷ لپ‌تاپ جدیدی است که در مراسم ایفا ۲۰۲۰ رونمایی شد. طبق اعلام ایسر، اسپین ۷ نخستین لپ‌تاپ دنیا به‌حساب می‌آید که از تراشه‌ی جدید کوالکام برپایه‌ی معماری آرم یعنی اسنپدراگون 8cx Gen 2 5G بهره می‌گیرد.

اسپین ۷ که در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر جای می‌گیرد، به‌لطف داشتن تراشه‌ی جدید کوالکام، چند روز عمر باتری ارائه می‌دهد و به شبکه‌ی 5G متصل می‌شود. این دو معیار برای کسانی که دوست دارند به جاهای مختلف سفر کنند و همچنان امکان کار ازطریق لپ‌تاپ را داشته باشند، بسیار مفید است.

اسپین ۷ که ۱٫۴ کیلوگرم وزن دارد برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچ با پنل IPS و وضوح 1080p استفاده می‌کند. در جلوی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس با پوشش ضدمیکروب استفاده شده است. ایسر می‌گوید لپ‌تاپ جدیدش با قلم لمسی وکام (Wacom) به بازار عرضه می‌شود. درحال‌حاضر اطلاعاتی درباره‌ی قیمت و تاریخ عرضه‌ی ایسر اسپین ۷ جدید نداریم، بااین‌حال انتظار داریم شرکت سازنده طی هفته‌های پیش‌رو جزئیات بیشتری را از آن منتشر کند.

ذن بوک اس ایسوس / Asus ZenBook S از نمای جلو

لپ ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک S

اینتل پیش از آغاز همایش بزرگ ایفا ۲۰۲۰، کنفرانس بسیار مهمی برای رونمایی تراشه‌های نسل یازدهمی خانواده‌ی تایگر لیک برگزار کرد. تراشه‌های خانواده‌ی تایگر لیک که مخصوص لپ‌تاپ‌ها هستند برپایه‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سوپرفین توسعه داده شده‌اند و ضمن ارائه‌ی قدرت پردازشی بیشتر نسبت‌به سری آیس لیک، مصرف انرژی کمتری دارند تا لپ‌تاپی که به آن‌‌ها مجهز است عمر باتری بهتری ارائه دهد. در ایفا ۲۰۲۰ لپ‌تاپ‌های بسیار زیادی با تراشه‌ی تایگر لیک معرفی شدند.

ایسوس دهم شهریورماه دو لپ‌تاپ جدید با نام‌های ذن‌بوک S و ذن‌بوک فلیپ ۱۳ رونمایی کرد که پردازنده‌ نسل دهمی داشتند. ذن‌بوک S نوت‌بوکی باریک است که در قوی‌ترین کانفیگ آن، شاهد استفاده از پردازنده‌ نسل دهمی Intel Core i7-1065G7 به‌همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی پرسرعت مبتنی‌بر PCIe بودیم. بااین‌حال ایسوس در جریان برگزاری ایفا ۲۰۲۰ کانفیگ جدیدی از این لپ‌تاپ را با تراشه‌ی تایگر لیک معرفی کرد.

لپ‌تاپ جدید ایسوس به‌لطف داشتن تراشه‌ی تایگر لیک، در زمینه‌ی پردازش کارهای مختلف، ویرایش ویدئو و اجرای باز‌ی‌های ویدئویی پیشرفتی محسوس به‌خود دیده است و این، خبر خوبی برای علاقه‌مندان به ذن‌بوک S ایسوس به‌حساب می‌آید. جدیدترین لپ‌تاپ ایسوس به‌لطف داشتن تراشه‌ی تایگر لیک، از استاندارد وای‌فای ۶ و تاندربولت ۴ بهره‌مند است. ذن‌بوک S همچون اسپین ۷ ایسر می‌تواند در نقش لپ‌تاپ و تبلت ظاهر شود.

اسپیکر بلوتوثی جی بی ال کلیپ JBL Clip 4 از نمای جلو مشکی

اسپیکر بلوتوثی JBL Clip 4

اسپیکرهای قبلی خانواده‌ی کلیپ شرکت JBL به‌دفعات در بازار موردتوجه قرار گرفتند و کاربران زیادی به آن‌ها تمایل نشان دادند. اسپیکرهای بلوتوثی سری کلیپ نه‌تنها طراحی جالبی دارند بلکه ضدآب هستند و کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهند. جدیدترین مدل از خانواده‌ی کلیپ که با نام جی‌بی‌ال کلیپ ۴ شناخته می‌شود دارای طراحی بهبودیافته است و عمر باتری بهتری نسبت‌به نسل‌های قبل ارائه می‌دهد. JBL ادعا می‌کند که اسپیکر کلیپ ۴ پس از یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت موسیقی پخش می‌کند. در این مدل نیز شاهد دسته‌ی نگه‌دارنده‌ی خاصی هستیم که باعث می‌شود نگه‌داشتن کلیپ ۴ با دست بسیار ساده باشد. همچنین این دسته به شما امکان می‌دهد کلیپ ۴ را به جاهای مختلف آویزان کنید.

شارژر بی سیم تریو سامسونگ / Samsung Wireless Charging Trio

شارژر بی‌سیم Trio سامسونگ

تریو شارژر بی‌سیم جدیدی ست که یک روز پیش از آغاز همایش ایفا ۲۰۲۰، در مراسم آنلاین سامسونگ با نام «زندگی غیرقابل‌توقف» رونمایی شد. این شارژر همان‌طور که از نامش پیدا است می‌تواند به‌صورت هم‌زمان سه دستگاه را شارژ کند. شارژر بی‌سیم سامسونگ با کابل USB-C به USB-C به بازار عرضه می‌شود و فعلا چیزی درباره‌ی توان خروجی آن نمی‌دانیم. این شارژر که در رنگ‌های مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شود فعلا قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیقی ندارد.

نمای سه رخ جلو ساعت آنر واچ جی اس پرو / Honor Watch GS Pro

ساعت هوشمند آنر واچ GS پرو

آنر کنفرانس مطبوعاتی خود را در دومین روز همایش ایفا ۲۰۲۰ برگزار کرد و در جریان برگزاری آن شاهد رونمایی چند محصول جدید بودیم. یکی از این محصولات،‌ ساعت هوشمند جدیدی است که با نام آنر واچ GS پرو شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این ساعت، عمر باتری ۲۵ روزه‌ی آن است. آنر می‌گوید درصورت استفاده‌ی معمولی از ساعت می‌توانید به‌مدت حداکثر ۲۵ روز از آن استفاده کنید؛ البته درصورت استفاده‌ی مداوم از GPS این میزان شارژدهی به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و به ۴۸ ساعت می‌رسد. 

طبق گفته‌ی آنر، ساعت فوق مقاوم واچ GS پرو دارای ۱۴ استاندارد گواهی MIL-STD-810G ارتش آمریکا است و این یعنی در برابر عوامل خارجی مثل دما و آب و موارد مشابه مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. این ساعت هوشمند از بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند و به‌صورت خودکار توانایی تشخیص ۶ مورد از آن‌ها را دارد. 

ساعت Honor Watch GS Pro توانایی نظارت روی فعالیت‌هایی همچون کوه‌نوردی و شنا و دوچرخه‌سواری را دارد. این ساعت روی ضربان قلب و خواب کاربر نظارت می‌کند و می‌‌تواند سطح اکسیژن خود را تخمین بزند. آنر واچ GS پرو دارای صفحه‌نمایش ۱٫۳۹ اینچ OLED با وضوح ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل است و از تراشه‌ی کرین A1 استفاده می‌کند.

ساعت آنر واچ GS پرو در رنگ‌های مشکی و سفید و آبی در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۷ شهریور ۱۳۹۹) روانه‌ی چند کشور اروپایی می‌شود و ۲۴۹٫۹۹ یورو قیمت دارد.

لنوو یوگا 9 آی / Lenovo Yoga 9i سفید از نمای سه رخ جلو

لپ‌تاپ لنوو یوگا 9i

یوگا 9i که در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر با قابلیت تبدیل شدن به تبلت جای می‌گیرد، اکنون رده‌بالاترین لپ‌تاپ از خانواده‌ی یوگا محسوب می‌شود و محصول پراهمیتی به‌حساب می‌آید. یوگا 9i پوششی از جنس چرم دارد که حسی پریمیوم به کاربر منتقل می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین از صفحه‌کلید ارتقاءیافته و تاچ‌پد بسیار بزرگ بهره می‌گیرد.

دیگر به‌روزرسانی‌های یوگا 9i نسبت‌به نسل‌های پیش شامل مواردی مثل بهره‌مندی از تراشه‌های قدرتمند اینتل،‌ بهبود کیفیت صدای اسپیکر قرارگرفته در لولا و اعمال برخی بهبودها در قلم لمسی محصول می‌شود. لنوو قصد دارد لپ‌تاپ یوگا 9i را در مدل‌های ۱۴ و ۱۵٫۶ اینچ به بازار عرضه کند. مدل ۱۵٫۶ اینچ دستگاه را می‌توان در کانفیگی با پردازنده‌ اینتل نسل دهم سری Intel Core i9 HK، کارت گرافیک GTX 1650 Ti Max-Q انویدیا به‌همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD تهیه کرد.

پنل جلویی مانیتور 360 هرتز Alienware 25

مانیتور ۳۶۰ هرتز MSI

نرخ نوسازی (رفرش ریت) یکی از مهم‌ترین معیارها در مانیتورهای گیمینگ است. هرچه نرخ نوسازی مانیتور بیشتر باشد، محتوای بصری به‌شکلی روان‌تر به‌نمایش درمی‌آید. در مراسم ایفا ۲۰۲۰ امسال شاهد رونمایی چند مانیتور جدید با نرخ نوسازی بسیار عالی ۳۶۰ هرتز بودیم که شماری از آن قابلیت‌های دیگری هم دارند.

یکی از این مانیتورها متعلق‌به MSI است که Oculux NXG253R نام دارد و ضمن داشتن نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز به جدیدترین نسخه از فناوری Nvidia G-Sync مجهز است. مانیتور MSI زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای دارد و از فناوری جدید Reflex Latency Analyzer انویدیا استفاده می‌کند. طبق گفته‌ی انویدیا، Reflex Latency Analyzer ابزاری بسیار پیشرفته برای اندازه‌گیزی زمان تأخیر است. این فناوری مدت‌زمانی را که از زمان فشردن کلیک ماوس تا تبدیل شدن آن کلیک به دستور بازی و نمایش در داخل مانیتور صرف می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند.

ریزر ناگا پرو / Razer Naga Pro در کنار صفحات دکمه

ماوس ماژولار ریزر ناگا پرو

ناگا پرو ماوس گیمینگ ماژولاری است که طراحی بسیار جالبی دارد و می‌توانید در آن از صفحاتی جانبی استفاده کنید که متشکل‌از کلیدهای پرتعداد هستند. چنین ماوسی مخصوص کسانی است که به تجربه‌ی بازی‌های آنلاین سریع علاقه دارند و ممکن است در زمانی کوتاه بخواهند کلیدهای متنوعی را فشار دهند. این ماوس که تا حد زیادی نسخه‌ی بی‌سیم ماوس ناگا ترینیتی (عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷) به‌حساب می‌آید ازطریق بلوتوث یا گیرنده‌ی بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی در زمانی سریع به کامپیوتر متصل می‌شود. ریزر عرضه‌ی ماوس گیمینگ ناگا پرو را با قیمت ۱۴۹٫۹۹ دلار آغاز کرده است.

بر اساس اطلاعات رسمی، ماوس ریزر ناگا پرو از حسگر اپتیکال اختصاصی فوکوس پلاس استفاده می‌کند و دقت ۲۰٬۰۰۰DPI را ارائه می‌دهد. پیش‌تر شاهد استفاده از این حسگر پیشرفته در ماوس سیمی رده‌بالای DeathAdder V2 که از نگاه برخی کارشناسان، بهترین ماوس گیمینگ سیمی دنیا است، بوده‌ایم. ریزر می‌گوید ماوس ناگا پرو می‌تواند ازطریق اتصال بلوتوث حداکثر ۱۵۰ ساعت به‌خوبی کار کند و این عدد به‌هنگام استفاده از گیرنده‌ی بی‌سیم به ۱۰۰ ساعت می‌رسد.

اجاق گاز ال جی اینستاویو / LG InstaView از نمای جلو آشپزخانه

اجاق‌های گاز سری LG InstaView

اگر با لوازم خانگی تولیدشده توسط ال‌جی آشنا باشید قطعا پیش‌تر نام اینستاویو (InstaView) به‌ گوش‌تان خورده است. اینستاویو قابلیتی در یخچال‌های ال‌جی به‌حساب می‌آید که به شما امکان می‌دهد با ضربه زدن روی بدنه، محتویات داخل را مشاهده کنید. کارشناس رسانه‌ی سی‌نت به‌هنگام بررسی یخچال‌فریزر LG LFXC24796D InstaView در سال ۲۰۱۶ متوجه شد که این قابلیت تا حدی همچون حرکتی تبلیغاتی است. بااین‌حال ال‌جی تصمیم گرفته قابلیت مشابهی را با همین نام به اجاق‌های گاز خود هم بیاورد.

دو اجاق گاز جدید ال‌جی که با نام LRGL5825D و LREL6325D شناخته می‌شوند به‌ترتیب ۱٬۰۴۸ و ۹۴۸ دلار قیمت دارند و روانه‌ی بازار شده‌اند. به‌لطف فناوری ایسناویو، می‌توانید به‌آرامی روی درِ شیشه‌ای فِر ضربه بزنید تا ببینید که غذای شما چگونه می‌پزد. فرهای جدید ال‌جی دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای پختن غذا هستند.

نمای سه رخ ماشین لباس شویی سامسونگ Samsung WW9800T

ماشین لباس‌شویی WW9800T سامسونگ

یکی از لوازم خانگی به‌نمایش‌درآمده در جریان برگزاری رویداد «زندگی غیرقابل‌توقف» سامسونگ که مدتی پیش شاهد رونمایی رسمی آن بودیم، ماشین لباس‌شویی مدرنی با نام WW9800T است. این ماشین لباس‌شویی که به‌همراه یخچال‌فریزر RB700 رونمایی شد، از هوش مصنوعی برای انتخاب بهترین تنظیمات شست‌و‌شو استفاده می‌کند. طبق گفته‌ی سامسونگ، WW9800T می‌تواند لباس‌های شما را سریع‌تر و با مصرف انرژی کمتر شست‌و‌شو دهد و از فناوری‌های جالبی با نام‌های EcoBubble و QuickDrive استفاده می‌کند.

فناوری EcoBubble سامسونگ می‌تواند ازطریق تبدیل مواد شوینده به حباب‌هایی نرم، میزان اثرگذاری شوینده‌ها را به بیشترین حد برساند. ازطرفی فناوری QuickDrive را داریم که طبق گفته‌ی سامسونگ باعث می‌شود ماشین لباس‌شویی WW9800T هر چرخه‌ی شست‌‌‌و‌شو را ۵۰ درصد سریع‌تر به‌پایان برساند و برای انجام هر چرخه، ۲۰ درصد انرژی کمتر مصرف کند.  این ماشین لباس‌شویی تا پیش از پایان سال جاری میلادی در تمامی بازارهای مقصد عرضه خواهد شد. 

دوربین امنیتی بی سیم بلینک / Blink از نمای جلو سفید و مشکی

دوربین‌های امنیتی بی‌سیم Blink

راه‌اندازی دوربین‌های امنیتی برای فضای داخل و خارج از خانه، به سیم‌کشی بسیار زیادی نیاز دارد و همین موضوع در اکثر مواقع باعث می‌شود استفاده از دوربین‌های امنیتی کاری چالش‌برانگیز باشد؛ البته این قانون ظاهرا برای جدیدترین دوربین‌های امنیتی سری بلینک (Blink) که توسط آمازون ساخته شده‌اند صدق نمی‌کند. آمازون ادعا می‌کند که باتری به‌کاررفته در این دوربین‌ها تا چهار سال دوام می‌آورد.

دو دوربین موردبحث که با نام‌های Blink Indoor Wireless Security Camera (دوربین امنیتی بی‌سیم مخصوص فضای سربسته‌ی بلینک) و Blink Outdoor Wireless Security Camera (دوربین امنیتی بی‌سیم مخصوص فضای روباز بلینک) شناخته می‌شوند برای پیش‌خرید دردسترس قرار دارند و از روز ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار خواهند شد.

محصولاتی که تحت برند بلینک عرضه می‌شوند عموما عمر باتری بسیار عالی و قیمت کمتر نسبت‌به رقبا دارند. مدلی از دوربین بی‌سیم جدید بلینک که مخصوص فضای سربسته است ۸۰ دلار قیمت دارد و مدل دیگر با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه می‌شود. مدل دوم دربرابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهد. 

روتر مش تی پی لینک TP-Link Deco X80 5G مشکی

روتر مش TP-Link Deco X80 5G

امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا، اکثر اوقات خود را خانه می‌گذرانند و بسیاری از آن‌ها حتی در خانه کار می‌کنند. افزایش دورکاری باعث شده نیاز بازار به تجهیزاتی نظیر لپ‌تاپ‌ها و روترها به‌شدت افزایش پیدا کند. سرعت اینترنت و پوشش مناسب، دو معیار بسیار مهم برای کسانی است که در خانه مشغول به‌کار هستند و به‌همین دلیل TP-Link دست‌به‌کار شده است تا محصول مناسبی را برای این افراد تولید کند.

روتر مش جدید تی‌پی-لینک که با نام TP-Link Deco X80 5G شناخته می‌شود سرعت پنج گیگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد و از سیم‌کارت 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین روتر جدید TP-link توانایی پشتیبانی از استاندارد وای‌فای ۶ را با سرعت ۶ گیگابیت‌برثانیه دارد. این روتر می‌تواند در زمانی سریع به دیگر روترهای مش اتصال پیدا کند.

یک مرد با هدفون توگوشی درحال اشاره با انگشت به گوش چپ فضای باز

محصولات دیگر

مراسم ایفا ۲۰۲۰ سرانجام پس از گذشت چند روز به‌اتمام رسید تا پرونده‌ی یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های فناوری‌محور سال ۲۰۲۰ بسته شود. در مراسم امسال افزون‌بر محصولات بالا، محصولات دیگری هم معرفی شدند که از بین آن‌ها می‌توانیم به خانواده‌ی جدید لپ‌تاپ‌های MSI با نام Summit اشاره کنیم که مخصوص دورکاری هستند. MSI همچنین لپ‌تاپ گیمینگی با Stealth 15M معرفی کرد که طبق ادعای این شرکت، باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ ۱۵ اینچ دنیا است. 

حتی برخی شرکت‌ها فناوری جدید معرفی کردند. برای مثال TCL فناوری جدیدی برای نمایشگرها معرفی کرد که به‌نام NXT Paper شناخته می‌شود. این فناوری خستگی چشم را کاهش می‌دهد و طبق ادعای TCL، تجربه‌ی بصری شبیه به کاغذ ارائه می‌دهد و بیش از ۶۵ درصد کارآمدتر از نمایشگرهای LCD است. کوالکام نیز در بخشی از مراسم آنلاین خود، فناوری جدیدی با نام Adaptive ANC معرفی کرد که عملکردی شبیه به یکی از قابلیت‌های مهم هدفون‌ توگوشی تمام‌بی‌سیم ایرپادز پرو اپل دارد. فناوری Adaptive Noise Cancellation می‌تواند بسته‌به اینکه ایرباد چگونه در گوش کاربر جای گرفته، به‌صورت آنی عملکرد صدا را تنظیم کند.

ال‌جی یکی دیگر از شرکت‌هایی بود که در روزهای پیش از برگزاری ایفا، محصول جالبی معرفی کرد. ماسک شارژی جدید ال‌جی که می‌تواند هوا را مستقیما تصفیه کند با نام کامل LG PuriCare Wearable Air Purifier شناخته می‌شود و از یک جفت فیلتر تعویض‌شدنی استفاده می‌کند. این ماسک متشکل‌از فن‌هایی با سه سرعت کارکرد و فیلتر شبیه به فیلترهای هپا (HEPA) است.

محصول دیگری که در روزهای منتهی‌به آغاز مراسم ایفا معرفی شد، ساعت رومیزی دیجیتالی لنوو با نام لنوو اسمارت کلاک اسنشال (Lenovo Smart Clock Essential) بود. این ساعت ۵۰ دلاری که ماه آینده‌ی میلادی عرضه می‌شود صفحه‌نمایش LED خوانا دارد و زمان و اطلاعات دیگری نظیر دمای محیط و پیش‌بینی آب‌وهوا را نشان می‌دهد. می‌توانید در شب گوشی خود را با درگاه USB به ساعت لنوو متصل کنید تا فرایند شارژ گوشی آغاز شود.

لنوو همچنین از تبلت رده‌بالای P11 Pro پرده‌برداری کرد که مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی را در قالب بدنه‌ای باکیفیت ارائه می‌دهد و مجهز به صفحه‌نمایش ۱۱٫۵ اینچ OLED با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل است. این تبلت لنوو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ به‌همراه چهار یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی قابل‌ارتقا ازطریق کارت میکرو SD استفاده می‌کند. یکی از محصولات مهم‌ دیگر، دوربین پاناسونیک لومیکس S5 بود که از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی BSI CMOS استفاده می‌کند، سیستم لرزش‌گیر داخلی پنج‌محوره دارد و مجهز به منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح ۲٫۳۶ میلیون نقطه است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی همایش ایفا ۲۰۲۰ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات