مانیتور گیمینگ ۳۶۰ هرتز MSI رونمایی شد

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Oculux NXG253R مانیتور جدید MSI است که پاییز امسال با مشخصه‌هایی مثل Reflex Latency Analyzer انویدیا و نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز از راه می‌رسد.
تبلیغات

انویدیا در مراسم رونمایی کارت‌های گرافیک جدید سری RTX 3000 که برپایه‌ی معماری امپر تولید می‌شوند برخی فناوری‌های جدید نیز معرفی کرد که به‌طور ویژه گیمرها را هدف قرار داده‌اند و تجربه‌ی بازی‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. به‌دنبال برگزاری مراسم انویدیا، شماری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی مانیتور دست‌به‌کار شدند و مانیتورهای جدیدی با فناوری‌های تازه‌معرفی‌شده‌ی انویدیا رونمایی کردند. این بار نوبت به MSI رسیده است تا مانیتور تخت جدیدی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های الکترونیکی رونمایی کند.

مانیتور جدید MSI که با نام Oculux NXG253R شناخته می‌شود به جدیدترین نسخه از فناوری Nvidia G-Sync مجهز است و نرخ نوسازی (رفرش ریت) بسیار زیادی دارد (۳۶۰ هرتز). به‌علاوه طبق گفته‌ی MSI زمان پاسخ‌دهی این مانیتور به یک میلی‌ثانیه می‌رسد. تمامی این مشخصه‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا مانیتور جدید MSI بتواند تجربه‌ی گیمینگ سطح بالایی ارائه دهد. MSI قصد دارد مانیتور جدید خود را پاییز امسال دردسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

انویدیا در مراسم آنلاین رونمایی کارت‌های گرافیک امپر فناوری جدیدی را با نام Reflex Latency Analyzer به‌نمایش گذاشت. Reflex Latency Analyzer ابزاری بسیار پیشرفته برای اندازه‌گیزی زمان تأخیر است که به‌درون مانیتور Oculux NXG253R ادغام شده است.

در بازی‌های رقابتی، سرعت عملکرد حرف اول را می‌زند و سیستمی که استفاده می‌کنید باید از کمترین میزان تأخیر برخوردار باشد تا بتوانید به‌خوبی با رقبا بازی کنید. منظور از میزان تأخیر، مدت‌زمانی است که از زمان فشردن کلیک ماوس تا تبدیل شدن آن کلیک به دستور بازی و نمایش در داخل مانیتور، صرف می‌شود. 

جلو و پشت مانیتور گیمینگ ام اس آی MSI Oculux NXG253R

سیستم Reflex Latency Analyzer انویدیا کلیک‌هایی را که روی ماوس اعمال می‌کنید شناسایی می‌کند. در مرحله‌ی بعد، سیستم انویدیا محاسبه می‌کند که چه زمانی برای تبدیل شدن کلیک ماوس به حرکت در داخل بازی و نمایش نتیجه روی پیکسل‌های مانیتور لازم است. تا پیش از معرفی فناوری جدید انویدیا، گیمرها عملا نمی‌توانستند چنین زمانی را اندازه بگیرند. بدون این فناوری، برای اندازه گرفتن زمان یادشده به بیش از ۷٬۰۰۰ دلار تجهیزات ویژه در قالب دوربین‌های حرفه‌ای نیاز دارید.

 Reflex Latency Analyzer می‌تواند به‌شکلی بسیار دقیق ماوس و کامپیوتر و عملکرد صفحه‌نمایش را تحلیل کند. از این پس به‌لطف سیستم Reflex Latency Analyzer گیمرهای بازی‌های رقابتی می‌توانند بدون نگرانی وارد مسابقات شوند و اطمینان خاصر داشته باشند که سیستم‌شان همان‌طور که می‌خواهند کار می‌کند.

مانیتور MSI Oculux NXG253R نخستین مانیتور گیمینگ MSI به‌حساب می‌آید که از فناوری بسیار محبوب Nvidia G-Sync استفاده می‌کند. به‌لطف فناوری Nvidia G-Sync، مانیتور جدید MSI می‌تواند محتوای بصری را بدون آثار آزاردهنده‌ای همچون بریده شدن صفحه (Screen Tearing) به‌نمایش بگذارد.

نمایش روان صحنه‌ها بازی نه‌تنها تجربه‌ی آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند بلکه به گیمر امکان می‌دهد که سریع‌تر به اتفاقات داخل بازی واکنش نشان دهد. یکی از مشخصه‌های مهم مانیتور MSI Oculux NXG253R که بالاتر به آن اشاره کردیم، نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز است که این معیار هم روی روان‌اجراشدن بازی اثر می‌گذارد.

بدون شک مانیتور جدید MSI مخصوص گیمرهای حرفه‌ای است،‌ به‌خصوص کسانی که به‌شکل جدی بازی‌های سریع نظیر شوترهای اول شخص، مبارزه‌ای، مسابقه‌ای، استراتژیک و ورزشی را انجام می‌دهند. مانیتور جدید MSI که با نام کامل MSI Oculux NXG253R 360Hz G-SYNC eSports از آن یاد می‌شود برچسب قیمت ۷۹۹ دلار را یدک می‌کشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات