لنوو دو تبلت و یک ساعت رومیزی دیجیتالی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
لنوو یک تبلت رده‌بالای جدید با نام Tab P11 Pro، یک تبلت مخصوص کودکان با نام Tab M10 HD Gen 2 و یک ساعت رومیزی هوشمند با نام Smart Clock Essential معرفی کرد.
تبلیغات

لنوو ساعاتی پیش چند محصول جدید رونمایی کرد که دو مورد از آن‌ها تبلت هستند؛ یکی از این تبلت‌ها در دسته‌ی تبلت‌های پریمیوم جای می‌گیرد و دیگری مخصوص کودکان است. محصول دیگر لنوو، ساعت رومیزی جالبی است که از اسپیکر سه واتی استفاده می‌کند.

بررسی محصولات جدید را با تبلت‌ها آغاز می‌کنیم، جایی که لنوو همچنان در تلاش است بخشی از سهم بازار را به‌خود اختصاص دهد. بازار تبلت‌های اندرویدی مدت‌ها است از رونق افتاده و اپل توانسته با تبلت‌های سری آیپد که دارای سیستم‌عامل اختصاصی iPadOS هستند توجه افراد زیادی را جلب کند. لنوو می‌گوید تبلت رده‌بالای جدیدش قدرتمندترین و پریمیوم‌ترین تبلت اندرویدی بازار است؛ با همه‌ی این‌ها فکر نمی‌کنیم این محصول بتواند در بازار توانایی رقابت با آیپد پرو را داشته باشد.

لنوو تب پی 11 پرو / Lenovo Tab P11 Pro از نمای سه رخ پشت

Lenovo Tab P11 Pro

لنوو تب پی ۱۱ پرو (Lenovo Tab P11 Pro) تبلت‌ رده‌بالای جدیدی است که مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی را در قالب بدنه‌ای باکیفیت ارائه می‌دهد و به‌خوبی پیشرفت‌های لنوو را در صنعت تبلت به‌رخ می‌کشد. تب P11 پرو مجهز به صفحه‌نمایش ۱۱٫۵ اینچ OLED با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل است که از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ استفاده می‌کند. این تبلت لنوو‌ نه‌تنها ازلحاظ بصری بلکه ازلحاظ صوتی نیز دستگاهی بسیار باکیفیت است و از استانداردهای روز پشتیبانی می‌‌کند.

لنوو می‌گوید تب P11 پرو توانایی پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن را دارد. در این دستگاه از چهار اسپیکر ساخت JBL استفاده شده است که از اتاقک‌های بزرگ ۲٫۵ سی‌سی بهره‌مند هستند. این اسپیکرها به‌لطف پشتیبانی از استاندار دالبی اتموس، تجربه‌ی صوتی لذت‌بخشی را به کاربران تبلت جدید لنوو ارائه می‌دهند. 

در تبلت لنوو تب پی ۱۱ پرو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ به‌همراه چهار یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی قابل‌ارتقا ازطریق کارت میکرو SD استفاده شده است. اسنپدراگون ۷۳۰ قطعا سریع‌ترین تراشه‌‌ی بازار نیست و در دسته‌ی تراشه‌های میان‌رده جای می‌گیرد، بااین‌حال از قدرت کافی برای انجام بسیاری از کارها برخودار است. تب پی ۱۱ پرو لنوو از باتری ۸٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که طبق ادعای شرکت سازنده با یک بار شارژ تا ۱۵ ساعت دوام می‌آورد.

نمای بالا لنوو تب پی 11 پرو / Lenovo Tab P11 Pro دو دست روی کیبورد تبلت

لنوو به‌همراه تبلت، صفحه‌کلید مجزایی نیز عرضه می‌کند که دارای تاچ‌پد است. این قاب ویژه که از پایه‌ نیز استفاده می‌کند به‌همراه قلم لمسی Lenovo Precision Pen 2 دردسترس قرار می‌گیرد. عرضه‌ی قاب و قلم لمسی ازسوی لنوو به‌وضوح نشان می‌دهد این شرکت ازطریق تب P11 پرو در پی رقابت مستقیم با تبلت‌های رده‌بالای بازار نظیر آیپد پرو اپل، گلکسی تب S7 پلاس سامسونگ و تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت است.

تبلت جدید لنوو در ضخیم‌ترین قسمت خود، ۷٫۷ میلی‌متر ضخامت دارد و بدنه‌ی آن از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. پنل پشتی تبلت،‌ طراحی دوبخشی دارد که جذابیت خاصی به آن القا کرده است. در پنل پشتی تبلت جدید لنوو شاهد دو دوربین مجزا هستیم که با چینش عمودی قرار گرفته‌اند و شامل یک دوربین معمولی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض پنج مگاپیکسلی هستند. 

لنوو در پنل جلویی تب پی ۱۱ پرو از دو دوربین هشت مگاپیکسلی استفاده کرده است تا این تبلت، توانایی تشخیص چهره‌ی کاربر را داشته باشد. به‌لطف قابلیت تشخیص چهره‌ی تب پی ۱۱ پرو می‌توانید مستقیما قفل را باز کنید. لنوو همچنین حسگر اثر انگشت را با دکمه‌ی پاور یکپارچه کرده است تا کسانی که به تشخیص چهره علاقه ندارند، از آن استفاده کنند.

تبلت Lenovo Tab P11 Pro قرار است با قیمت ۷۰۰ یورو در اروپا، آسیا و خاورمیانه در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) عرضه شود. این تبلت هنگام عرضه در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. 

تبلت لنوو تب Lenovo Tab M10 HD Gen 2 از سه رخ پشت و جلو

لنوو تب ام ۱۰ HD جن ۲ (Lenovo M10 HD Gen 2) دیگر تبلت معرفی‌شده‌ی لنوو است که برخلاف مدل پی ۱۱ پرو، به‌طور ویژه برای کودکان ساخته شده. این تبلت نخستین تبلت دنیا است که از قابلیت Kids Space گوگل استفاده می‌کند. Lenovo M10 HD Gen 2 قیمتی برابربا ۱۳۰ دلار دارد و ماه آینده‌ی میلادی دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

تب‌های Play و Read در قابلیت Kids Space گوگل شامل بازی‌هایی هستند که توسط معلمان موردبررسی قرار گرفته و تأیید شده‌اند و می‌توان به‌رایگان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. تب‌های Watch و Make حاوی محتوای ویدئویی سرویس یوتیوب کیدز (YouTube Kids) هستند که کودکان را ترغیب می‌کنند فعالیت‌های مختلف در دنیای واقعی انجام دهند. والدین می‌توانند اپلیکیشن Family Link را روی گوشی‌شان نصب و ازطریق آن محدودیت برای زمان استفاده‌ی کودک‌شان از تبلت تعیین کنند. 

لنوو Tab M10 HD از صفحه‌نمایش ۱۰٫۱ اینچ IPS LCD با وضوح 720p بهره می‌گیرد و به اسپیکرهایی مجهز شده است که از استاندارد دالبی اتموس بهره‌مند هستند. در پنل جلویی تبلت از دوربین پنج مگاپیکسلی برای تشخیص چهره استفاده شده است. درحال‌حاضر جزئیات دوربین اصلی محصول را نمی‌دانیم.

در تبلت موردبحث لنوو از تراشه‌ی مدیاتک P22T به‌همراه دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با درگاه میکرو SD استفاده شده است. لنوو کانفیگ دیگری از این تبلت را به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز می‌کند که احتمالا تهیه کردن آن برای بسیاری از افراد کار منطقی‌تری است، زیرا رم بیشتر دارد.

بدنه‌ی تبلت Tab M10 HD لنوو از جنس آلومینیوم ساخته شده و در آن شاهد استفاده از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستیم. فرایند شارژ تبلت ازطریق درگاه USB-C انجام می‌شود. همچنین ازطریق شارژر پوگو پین می‌توان دستگاه جدید لنوو را شارژ کرد.

مقایسه 2 محصول
تبلت تب M10 اچ دی Gen 2 لنوو نمای جلو / Lenovo Tab M10 HD Gen 2تب M10 HD لنوو نسل دومجلو تبلت لنوو Lenovo Tab P11 Pro با نمایشگر روشن به صورت افقیتب P11 پرو لنوو
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 170 یوروحدود 550 یورو
تاریخ معرفی31 آگوست 202031 آگوست 2020
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضهنوامبر 202014 دسامبر 2020
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10اندروید 10
ابعاد241.5 در 149.4 در 8.3 میلی‌متر264.3 در 171.4 در 6.9 میلی‌متر
جنس جلوشیشهشیشه
رنگخاکستری نقره‌ایخاکستری تیره خاکستری روشن
ابعاد نمایشگر10.1 اینچ11.5 اینچ
نوع نمایشگرIPS LCDOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز60 هرتز
رزولوشن800 در 1280 پیکسل1600 در 2560 پیکسل
تراکم پیکسلی~149 پیکسل در اینچ~263 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر16:1016:10
نسبت نمایشگر به بدنه~82.0 درصد~84.6 درصد
حداکثر روشنایی400 نیت (Typ)500 نیت (Typ)
سایر مشخصات نمایشگر-HDR10 دالبی ویژن
مدل تراشهMediaTek MT6762 Helio P22TQualcomm SDM730 Snapdragon 730G
فرآیند ساخت تراشه12 نانومتر8 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها4 هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A532 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320Adreno 618
ترکیب حافظه داخلی و رم32 گیگابایت / 2 گیگابایت رم 64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم
رم4 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 4 گیگابایت رم
حافظه داخلی32 گیگابایت 64 گیگابایت128 گیگابایت
نوع حافظه داخلیeMMC-
درگاه کارت حافظه
دارد
دارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXC (جایگاه اختصاصی)microSDXC
پیکربندی دوربین پشتواید/استانداردواید/استاندارد اولتراواید
دوربین اصلی - واید/استاندارد8 مگاپیکسل13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردفوکوس خودکارلنز واید فوکوس خودکار
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو1080p@30fps1080p@30fps
مشخصات دوربین اولتراواید-لنز اولتراواید
دوربین سلفی اصلی5 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی-لنز واید
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجی-فقط بیومتریک حسگر IR TOF 3D
ظرفیت باتری5000 میلی‌آمپر ساعت8600 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
ندارد
دارد
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 3.2
سایر مشخصات درگاه‌‌کانکتور مغناطیسی پشتیبانی از OTG-
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده-20 وات
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (چهارگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
دارد
حسگرهاشتاب‌سنج حسگر مجاورتحسگر اثرانگشت (کنار تبلت) شتاب‌سنج حسگر مجاورت
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.0
توضیحات بلوتوثاز نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE
مدل‌های عرضه شده از نظر ارتباطاتWiFi سیم‌کارت‌خورWiFi سیم‌کارت‌خور
سیم‌کارت (فقط برای مدل سیم‌کارت‌خور)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS (LTE)/GLONASSGPS/A-GPS/GLONASS/BDS
ساعت لنوو اسمارت کلاک اسنچل / Lenovo Smart Clock Essential از جلو

Lenovo Smart Clock Essential

 لنوو اسمارت کلاک اسنشال (Lenovo Smart Clock Essential) ساعت جدید لنوو است که برچسب قیمت ۵۰ دلاری را یدک می‌کشد و تاریخ عرضه‌ی آن برای ماه آینده‌ی میلادی تعیین شده است. در این ساعت شاهد استفاده از صفحه‌نمایش LED خوانا هستیم که زمان و اطلاعات دیگری نظیر دمای محیط و پیش‌بینی آب‌وهوا را نشان می‌دهد. لنوو در این ساعت از یک چراغ هم استفاده کرده که مخصوص محیط‌های تاریک است.

قابلیت‌های هوشمند Lenovo Smart Clock Essential ازطریق فرمان صوتی قابل‌دسترسی هستند. دستیار صوتی گوگل اسیستنت که در این ساعت حضور دارد می‌تواند بیش از ۴۰٬۰۰۰ دستگاه مربوط به خانه‌ی هوشمند را کنترل کند. می‌توانید از دستیار صوتی ساعت بخواهید که موسیقی پخش کند (این ساعت دارای اسپیکر سه وات است). همچنین می‌توانید گوشی خود را به درگاه USB ساعت منتقل کنید تا فرایند شارژ گوشی آغاز شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات