آغاز واکسیناسیون سربازان از این هفته

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون کرونا برای سربازان و کادر پادگان‌ها از همین هفته خبر داد.
تبلیغات

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، اعلام کرد واکسیناسیون سربازان و کادر پادگان‌ها از این هفته با تزریق ۲۵۰ هزار دُز واکسن کرونا  شروع می‌شود. این روند تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد: «واکسیناسیون سربازان حاضر در مراکز حساس و دارای ریسک بالای ابتلا به کرونا از مدت‌ها قبل انجام شده و ۴۰ هزار نفر از سربازان دوز اول و دوم واکسن خود را دریافت کردند.» امیر غلامرضا رحیمی‌پور در مورد ثبت‌ نام برای انجام واکسیناسیون توضیح داد:

نیازی به مراجعه سربازان نیست و با توجه به اینکه اطلاعات تمامی سربازان در نیروهای مسلح موجود است، یگان‌های مربوطه زمان و محل مراجعه سربازان برای تزریق واکسن را اعلام خواهند کرد.

با بهبود وضعیت واردات واکسن به کشور، هم‌اکنون واکسیناسیون ۱۰ گروه از مشاغل پرخطر از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و رانندگان تاکسی، کارکنان اداری، دانشجویان، کارکنان بانک، اساتید دانشگاه‌ها، معلمان، کارکنان پسماند شهرداری و کارکنان بهشت زهرا در حال انجام است.

سامانه ثبت‌ نام واکسیناسیون اکنون برای افراد ۴۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۰ و قبل) در سراسر کشور باز شده است. همچنین افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰) که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و پرونده سلامت دارند، قادر به ثبت‌ نام در همین سامانه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات