شاغلان کسب‌وکارهای آنلاین واکسن کرونا دریافت می‌کنند

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی از واکسیناسیون افراد شاغل در سرویس‌های آنلاین با موافقت وزارت بهداشت خبر داد.
تبلیغات

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، قول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون کارکنان کسب‌وکارهای آنلاین را دریافت کرد؛ البته طبق اعلام روابط عمومی اتحادیه به زومیت، واکسیناسیون تنها مشمول کسب‌و‌کارهای دارای مجوز از این نهاد می‌شود.

امیرحسین صدقی در گفت‌وگو با خبرنگار زومیت گفت لیست افراد شاغل در کسب‌وکارهای آنلاین در مدت ۴۸ ساعت به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد و وزارت بهداشت دو روز برای بررسی این لیست زمان اختصاص خواهد داد. صدقی ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن لیست، واکسیناسیون شاغلان کسب‌وکارهای آنلاین از اوایل هفته آینده آغاز شود.

واکسیناسیون برخی کسب‌وکارها از جمله رسانه‌ها و رانندگان تاکسی به‌صورت جداگانه پیگیری شده است؛ برای مثال رانندگان تاکسی‌ آنلاین که پیش از سال ۱۳۷۰ متولد شده‌اند، اکنون در حال دریافت واکسن هستند. این در حالی است که تا چند روز پیش، روند واکسیناسیون برای تمامی گروه‌های هدف و مردم به‌کندی پیش می‌رفت. مدیرعامل اسنپ در همین مورد گفته بود رانندگان اسنپ تنها در تیرماه امسال حدود ۶۴ میلیون سفر ثبت کرده‌اند؛ اما واکسیناسیون این گروه شغلی همچنان در وضعیت مبهمی قرار دارد.

مسئول روابط عمومی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تصریح کرد که دوز تخصیصی وزارت بهداشت به اعضای این اتحادیه در واقع تنها شامل نیروهای ستادی کسب‌وکارهای مجازی در سراسر کشور می‌شود.

کسب‌وکارهای آنلاین عضو اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برای ثبت لیست کارکنانشان باید وارد پنل کاربری خود در وب‌سایت این اتحادیه شوند. اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تقریبا ۳۰۰۰ عضو دارد و حدود ۱۰۰ هزار نفر به‌ شکل مستقیم در کسب‌وکارهای آنلاین مشغول فعالیت هستند؛ از این تعداد ۵۱ درصد اعضا در استان تهران هستند. اتحادیه در تلاش است برای تسریع روند واکسیناسیون افراد شاغل در کسب‌وکارهای آنلاین، یک مرکز واکسیناسیون در شهر تهران را به این افراد اختصاص بدهد تا واکسینه کردن کل این افراد ظرف مدت دو ماه انجام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات