آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال تنها از طریق ثبت‌ نام آنلاین

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال از امروز، شنبه ۱ خرداد، تنها از طریق ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون کرونا انجام می‌گیرد.
تبلیغات

واکسیناسیون کرونای گروه سنی بالای ۷۰ سال در کشور از امروز، شنبه، ۱ خرداد آغاز شد. وزارت بهداشت در نهایت تصمیم گرفت به‌منظور جلوگیری از تجمع افراد در مراکز واکسیناسیون، اقدام به ثبت‌ نام تمام افراد واجد شرایط طبق سند ملی واکسیناسیون کرونا، در سامانه آنلاین خود کند.

بر این اساس، در زمان آغاز واکسیناسیون هر گروهی که توسط وزارت بهداشت اعلام شد، لازم است افراد در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌ نام کنند؛ پس از ثبت‌ نام، نوبت‌دهی به‌صورت هوشمند انجام و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می‌شود.

به گزارش وبدا، حضور افراد در مراکز واکسیناسیون تنها بر اساس پیامک نوبت‌دهی است و مراکز واکسیناسیون از پذیرش افرادی که بدون نوبت مراجعه کنند، معذور خواهند بود. البته سالمندان در گروه سنی بالاتر از ۷۵ سال که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت ثبت‌ نام کنند.

فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور به ترتیب شامل سنین ۸۰ سال به بالا، ۷۵ تا ۸۰، ۷۰ تا ۷۵، ۶۵ تا ۷۰ در کنار بیماران زمینه‌ای و صعب‌العلاج می‌شود. تعداد افراد سالمند گروه هدف ۷٫۲ میلیون بیماران زمینه‌ای هم همین تعداد اعلام شده‌اند. بر همین اساس فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور با تزریق به افراد ۸۰ سال به بالا از روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت آغاز شد. از شنبه هفته گذشته نیز تزریق به افراد بالای ۷۵ سال آغاز شد.

طبق سند ملی واکسیناسیون کرونا، در فاز اول کادر درمان، مأموران کفن و دفن جان‌باختگان کووید ۱۹، کارکنان اورژانس، مراکز نگه‌داری سالمندان و جانبازان و معلولان، از اسفند تا اردیبهشت واکسینه می‌شوند. در فاز دوم سالمندان ۶۰ تا ۸۰ سال و افراد ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای از اردیبهشت تا مرداد، در فاز سوم معلمان و کارکنان مدارس، ساکنان زندان‌ها و مراکز تأدیب، پرسنل پلیس و نظامیان و سربازان، گرمخانه‌ها، کمپ معتادان و مهاجران، پرسنل بانک‌ها، حمل‌و‌نقل عمومی از مرداد و در فاز چهارم سایر افراد بر اساس اولویت سنی از شهریور تا دی‌ماه واکسینه می‌شوند.

منبع تصویر: تسنیم

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات