فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور از سه‌شنبه آغاز می‌شود

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور، سه‌شنبه ۷ اردیبهشت، با تزریق به افراد بالای ۸۰ سال آغاز خواهد شد.
تبلیغات

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، چندی پیش از راه‌اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا خبر داد تا افراد با اظهار شغل و بیماری‌شان در آن، از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوند‌. حال وی می‌گوید وب‌سایت ثبت‌ نام برای تمام گروه‌های سنی، Salamat.gov.ir است که از هفته آینده آماده می‌شود. علیرضا رئیسی در مصاحبه با ایرنا گفت:

تأکید می‌کنیم که هیچ‌گونه مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای ثبت نام در فاز دوم واکسیناسیون کرونا وجود ندارد.

همان‌گونه که وی پیش‌تر گفته بود، واکسیناسیون هم‌وطنان بر اساس پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود و اطلاعات واکسیناسیون برای افرادی که این پرونده را ندارند نیز، طی تماس تلفنی اخذ و ثبت می‌شود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

پس از ثبت‌نام، پیامک به افراد ارسال‌ شده و به آن‌ها اطلاع داده می‌شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. سپس از طریق پیامک از افراد برای واکسیناسیون دعوت می‌شود.

بر همین اساس و طبق برنامه زمانی ستاد کرونا، واکسیناسیون افراد با سن بیش از ۸۰ سال از روز سه‌شنبه و هم‌زمان با فاز دوم واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود. رئیسی گفت پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آن‌ها تماس گرفته‌ می‌شود و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شوند. در صورت نداشتن پرونده الکترونیک، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت شماره تلفن‌ها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اخذ می‌شود تا اطلاعات افرادی که پرونده ندارند جهت واکسیناسیون کرونا ثبت شود.

سخنگوی ستاد کرونا تأکید کرد: «واکسیناسیون در شبکه بهداشت در سراسر کشور به‌صورت رایگان انجام شده و هیچ‌گونه وجهی برای ثبت‌نام و تزریق واکسن پرداخت نمی‌شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات