ستاد کرونا: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی می‌شود (بروزرسانی)

شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از راه‌اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا خبر داد تا افراد از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوند.
تبلیغات

به‌ گفته‌ی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا،  سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی می‌شود تا افراد با اظهار شغل و بیماری خود در آن، از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوند. علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با ایرنا در این‌ مورد توضیح داد:

در این سایت همه افراد می‌توانند وارد شده و خوداظهاری کنند. به‌طور مثال شغل و بیماری زمینه‌ای خود را در سایت مشخص می‌کنند. این موارد استعلام و راستی‌آزمایی می‌شود، سپس این سایت به افراد اعلام می‌کند که در فاز چندم واکسیناسیون قرار دارند.

رئیسی اضافه می‌کند که حدود زمانی تزریق واکسن از اواخر تیر و مرداد به افراد اعلام می‌شود.

به‌ گفته‌ی سخنگوی ستاد کرونا، در مراحل بعدی چند پایگاه سلامتی در نزدیکی محل زندگی فرد به وی اعلام می‌شود تا با انتخاب یکی از آن‌ها، تاریخ و ساعت مشخص برای واکسیناسیون به وی اعلام شود. رئیسی می‌گوید افراد پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، پیامکی دریافت می‌کنند تا در صورت داشتن عارضه، با یک شماره تلفن تماس بگیرند. تزریق دوم به همین ترتیب به فرد اعلام و در مرحله پس از آن، کارت واکسیناسیون برایش صادر می‌شود.

به‌روزرسانی:

سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون هم‌اکنون ازطریق نشانی salamat.gov.ir در دسترس است. این سامانه پیش‌تر برای غربالگری آنلاین کرونا مورد استفاده قرار گرفته بود.

متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن که تاکنون برای تزریق واکسن کرونا با آن‌ها تماس گرفته نشده، می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند. افراد در گروه‌های سنی زیر ۸۰ سال هم‌چنان باید منتظر اعلام سخنگوی ستاد ملی کرونا برای ثبت‌نام بمانند.

آن‌گونه که وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد، اطلاع‌رسانی برای واکسیناسیون کرونا ازطریق پرونده سلامت الکترونیک افراد صورت می‌گیرد و براساس اطلاعات ثبت‌شده در پرونده‌ها با افراد تماس گرفته می‌شود. اما افرادی که پرونده الکترونیک ندارند، کافی است هم‌زمان با اعلام سخن‌گوی ستاد کرونا نسبت به ثبت‌نام در سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات