نیمی از آمار جان‌باختگان کرونا در ایران متعلق به تهران است

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی عضو شورای شهر تهران، نیمی از جان‌باختگان کرونا در کشور از شهر تهران هستند. این در حالی است که تردد عظیم افراد به پایتخت، این شهر را در وضعیت سختی ازلحاظ پخش ویروس کرونا قرار می‌دهد.
تبلیغات

عضو شورای شهر تهران می‌گوید در ۶ ماه اخیر و با ورود ویروس کرونای جدید به ایران، بیش از ۱۰ هزار مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در تهران ثبت شده است. ناهید خداکرمی اعلام کرده است که تا روز گذشته، ۱۰ هزار و ۲۰۰ شهروند تهرانی جان خود را براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند. تهران به‌دلیل جمعیت شناورش شرایط پیچیده‌ای دارد و رتبه‌ی اول پخش ویروس کرونا در کشور را نیز ازآنِ خود کرده است. ناگفته نماند روزانه یک‌میلیون نفر به پایتخت وارد و تا انتهای روز از آن خارج می‌شوند.

چهارم فروردین، مدیر روابط‌عمومی وزارت بهداشت خبر داده بود که آمار کرونا ازاین‌پس به‌تفکیک استانی اعلام نمی‌شود و از آن زمان، تنها از آمار کلی ابتلا و فوتی براثر کرونا در سطح کشور مطلع بوده‌ایم. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت کشور، تا امروز، دوم شهریور، تعداد ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ ایرانی به کووید ۱۹ مبتلا شده و ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در انتهای فصل بهار، تابستان موج جدیدی از شیوع کرونا را در کشورمان رقم زد و آمار فوتی‌ها باردیگر سه‌رقمی شد. در دو ماه اخیر، وضعیت رفت‌و‌آمدها و سفرها و حضور در اجتماع فزونی گرفته و مسائلی مانند برگزاری کنکور، مراسم‌های حضوری و آغاز فصول سرد سال نیز می‌تواند به افزایش آمار ابتلا به کرونا در ایران شدت بخشد.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان‌شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان‌رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. باوجوداین، وضعیت و با مشاهده‌ی رفتار افراد در روزهای تعطیل دو ماه اخیر انتظار می‌رود در تعطیلی هفته‌ی آینده نیز شاهد موج سفرها در کشور باشیم که به وخامت شرایط در استان‌ها اضافه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات