گسترش قرنطینه‌ها در چین به صنعت نیمه‌هادی سامسونگ در Xian آسیب می‌زند

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً افزایش قرنطینه‌های چین که برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اعمال شده، روی فعالیت کارخانه‌ی نیمه‌هادی سامسونگ در این کشور تأثیر گذاشته است.
تبلیغات

با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین، این کشور برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس، شیان (Xian) را از ۱۶ تا ۱۹ آوریل قرنطینه کرده است. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد این موضوع نشانه‌مثبتی برای کارخانه‌ی نیمه‌هادی سامسونگ الکترونیکس در این شهر باشد؛ زیرا به‌گفته‌ی BusinessKorea، درصورت تمدید قرنطینه، احتمالاً فرایند تولید صنایع نیمه‌هادی کارخانه‌ی سامسونگ تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش SamMobile، کارخانه‌ی نیمه‌هادی سامسونگ الکترونیک در شیان ماهانه ۲۵۰ ورق ویفر نیمه‌هادی تولید می‌کند. این میزان تولید حدود ۴۰ درصد از کل تولید فلش NAND سامسونگ است. زمانی‌که شیان در دسامبر ۲۰۲۱ قرنطینه شد، سامسونگ الکترونیکس به‌طور انعطاف‌پذیری از امکانات خود استفاده کرد و به کارکنان عملیاتی خود اجازه داد تا در داخل کارخانه بمانند.

کارحانه سامسونگ در Xian

درحال‌حاضر، مشکل عملیاتی‌ای در کارخانه‌ی شیان سامسونگ الکترونیکس وجود ندارد؛ اما اگر قرنطینه تمدید و تدارکات برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ مختل شود، امکان دارد این وضعیت باعث ایجاد اختلال در روند تولید صنایع نیمه‌هادی شود. ظاهراً ارسال محموله‌ها نیز با تأخیر انجام خواهد شد؛ زیرا اتاق بازرگانی ایالات متحده در چین خاطرنشان کرد حدود ۵۷ درصد از شرکت‌های فعال در چین به‌دلیل قرنطینه در شانگهای، دچار اختلالات لجستیکی شده‌اند.

Quanta Computer، تولید‌کننده‌ی اصلی مک‌بوک اپل در چین درحال‌حاضر فعالیت کارخانه‌های خود را متوقف کرده است. سامسونگ الکترونیکس نیز در تولید لپ‌تاپ‌های خود با مشکلات مشابهی مواجه شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات