سامسونگ احتمالاً از تراشه‌های Exynos بیشتری برای گوشی‌های ارزان‌قیمت خود استفاده می‌کند

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ ظاهراً قصد دارد به‌دلیل کارآمد بودن تراشه‌ی اگزینوس خود، بیشتر از این تراشه‌ها در گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش استفاده کند.
تبلیغات

به‌نقل از Sammobile و طبق گزارش جدید BusinessKorea، سامسونگ درحال افزایش استفاده از تراشه‌های اگزینوس (Exynos) در گوشی های ارزان قیمتش است. افزون‌براین، غول کره جنوبی برای تقویت حضورش، تمرکز خود را از بازارهای توسعه‌یافته به بازارهای درحال‌توسعه تغییر داده است. گلکسی A13 که اخیراً در بازار آمریکای عرضه شده، جدید‌ترین نمونه از این شرکت است که از تراشه‌ی اگزینوس بهره می‌برد.

گلکسی A13 در دو مدل LTE و 5G دردسترس است. نسخه‌ی LTE از تراشه‌ی Exynos 850 و نسخه‌ی 5G از تراشه‌ی Dimensity 700 مدیاتک تایوان قدرت می‌گیرد.

گلکسی A13 درحقیقت جانشین پرفروش‌ترین مدل گوشی هوشمند جهان، یعنی گلکسی A12 شده است. براساس گزارش شرکت تحقیقاتی Omida، سامسونگ در سال ۲۰۲۱، حدود ۵۱٫۸ میلیون گلکسی A12 فروخت.

افزون‌براین، گلکسی A12 اولین گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که بیش از ۵۰ میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده است. این گوشی سامسونگ به تراشه‌ی Helio P35 مدیاتک مجهز بود و ظاهراً گلکسی A12 نقش پررنگی در رشد مدیاتک داشته است. بااین‌تفاسیر، انتظار می‌رود سرنوشت گلکسی A13 نیز مشابه گلکسی A12 باشد و موفقیت بزرگی را به‌ارمغان بیاورد.

از سوی دیگر، قدرت سخت‌افزاری گلکسی A53 و گلکسی A33 که ماه گذشته معرفی شدند، تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ تأمین می‌کند. این تراشه برپایه‌ی فرایند ۵ نانومتری است و گفته می‌شود که از نظر گرافیکی بهتر از تراشه Dimensity 900 مدیاتک عمل می‌کند. به‌همین‌دلیل، سامسونگ می‌خواهد به‌سمت بومی‌سازی پیش‌برود و از تراشه‌های اگزینوس خود استفاده‌ی بیشتری بکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات