طرح اولیه نمایشگر شفاف رول‌شونده گوشی‌ سامسونگ منتشر شد؛ گام بعدی تکاملی پس از تاشدنی‌ها

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
دو طرح اولیه‌ از گوشی سامسونگ با صفحه‌نمایش‌ رول‌شونده شفاف نشان می‌دهد که پنل یکی از آن‌ها از کنار و دیگری به‌صورت عمودی بیرون می‌آید.
تبلیغات

سامسونگ حدود یک دهه است که فناوری‌های نمایشگر تاشو را توسعه می‌دهد و تلاش‌هایش با عرضه‌ی گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ در سال ۲۰۲۱ نتیجه‌ی خوبی به‌همراه داشت. این محصولات توانستند لقب «پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تاشدنی» در جهان را ازآن خود کنند.

ازنظر تئوری، فناوری صفحه‌نمایش تاشدنی سامسونگ به فاکتورهایی شبیه به کتاب یا تاشو سری Z Fold و Z Flip وابسته نیست. غول کره‌ای با بهینه‌سازی بیشتر می‌تواند طیف گسترده‌ای از انواع طراحی‌های گوشی هوشمند و تبلت را استفاده کند و بدین‌ترتیب صفحه‌نمایش‌های رول‌شونده احتمالاً گام بعدی تکاملی پس از دستگاه‌های تاشدنی و حتی تلویزیون‌های هوشمند خواهند بود.

آیا سامسونگ گوشی‌های رول‌شونده با صفحه‌نمایش شفاف تولید خواهد کرد؟

سامسونگ قبلاً با فناوری صفحه‌نمایش منعطف و تاشدنی خود را به روش‌های مختلفی آزمایش کرد؛ اما براساس طرحی که به‌تازگی در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) منتشر شده، این شرکت شاید در آینده گوشی‌های هوشمندی با صفحه‌نمایش‌های شفاف رول‌شونده تولید کند.

طرح اولیه گوشی سامسونگ با صفحه‌نمایش رول‌شونده شفاف-۱

به‌گزارش Sammobile، طرح‌های اولیه‌ی منتشرشده در WIPO دو مدل گوشی سامسونگ را نشان می‌دهد که به صفحه‌نمایش رول‌شونده شفاف مجهز شده‌اند. تفاوت میان دو طرح این است یکی از آن‌ها پنل رول‌شونده از کنار و دیگری به‌صورت عمودی بیرون می‌آید.

در هر دو طرح، قسمت صفحه‌نمایش که از بالا یا کنار بیرون می‌آید، شفاف است که همین موضوع می‌تواند موارد استفاده واقعاً درخورتوجهی برای برنامه‌های AR (واقعیت افزوده) و... به‌وجود آورد.

طرح اولیه گوشی سامسونگ با صفحه‌نمایش رول‌شونده شفاف-۲

باوجوداین طبق معمول، این نمونه‌ها تا حدودی مفهومی هستند و مشخص نیست که طراحی شفاف رول‌شونده به‌تولید برسد. گفتنی است که سامسونگ در سال ۲۰۱۶ به‌دلیل تقاضای کم، توسعه‌ی پنل‌های OLED شفاف را کنار گذاشت؛ اما همه‌چیز در چند سال گذشته تغییر کرده و می‌توان بازگشت این فناوری را انتظار داشت.

طرح اولیه گوشی سامسونگ با صفحه‌نمایش رول‌شونده شفاف-۳

براساس گزارش‌های قبلی، سامسونگ شاید علاوه‌بر گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴، گوشی‌تاشوی دیگری نیز در Unpacked 2022 در ماه آگوست رونمایی خواهد کرد؛ اما احتمالاً از فناوری صفحه‌نمایش رول‌شدنی بهره نخواهد برد. درهرصورت، با گذشت زمان همه‌چیز مشخص خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات