طرحی از نوار جستجوی بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت

تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به بینگ جدید، «کمک‌خلبان» جست‌و‌جو در وب

خبرسازترین موتور جست‌و‌جوی حال حاضر دنیا، زیر ذره‌بین زومیت
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵مطالعه 1 دقیقه
بینگ جدید مایکروسافت به‌لطف بهره‌مندی از هوش مصنوعی و ابزار چت‌بات، اکنون خبرسازترین موتور جست‌و‌جوی دنیا است و برای گوگل رجزخوانی می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت با تجهیز بینگ به هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT، این موتور جست‌و‌جو را پس از ۱۴ سال از زیر سایه‌ی گوگل درآورد. درحالی‌که زمان زیادی از رونمایی بینگ جدید نمی‌گذرد، «چندین میلیون» نفر وارد فهرست انتظار شده‌اند و برای استفاده از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی موتور جست‌و‌جوی مایکروسافت اشتیاق زیادی دارند.

نسخه‌ی جدید بینگ به‌صورت محدود در دسترس شماری از کاربران قرار دارد و به همین بهانه نگاهی نزدیک به موتور جست‌و‌جوی خبرساز مایکروسافت انداخته‌ایم. اگر می‌خواهید در زمانی کوتاه به تمامی اطلاعات مهم بینگ دسترسی پیدا کنید، این ویدیوی زومیت مخصوص شما است.

با تماشای ویدیو در یوتیوب زومیت، ما را در تولید محتواهای ویدیویی ارزشمندتر حمایت کنید.

بینگ با وجود این‌که موتور جست‌و‌جوی جدیدی محسوب نمی‌شود، هرگز تا این حد در مرکز توجه نبوده. سهام‌داران مایکروسافت سال‌ها است از بینگ متنفرند، چون عملکرد گوگل فرسنگ‌ها بهتر از بینگ است، با این‌حال مایکروسافت نسخه‌ی جدید بینگ را بسیار جذاب‌تر از قبل کرده.

بینگ جدید همچون ChatGPT ابزار چت‌بات دارد و به هر سؤالی که بپرسید پاسخ می‌دهد. پاسخ‌های اشتباه در چت‌بات‌ها اجتناب‌ناپذیرند، اما مایکروسافت می‌گوید تلاش زیادی انجام داده است تا بینگ پاسخ‌هایی دقیق و مستند ارائه دهد. تفاوت مهم بینگ با ChatGPT، ذکر منبع مستقیم برای تمامی گفته‌ها است.

با افزایش محبوبیت هوش مصنوعی، مایکروسافت و گوگل توجه بیشتری به این حوزه نشان داده‌اند. گوگل برای رقابت مستقیم با ChatGPT از چت‌بات بارد پرده‌برداری کرده که البته فعلا از آن استقبال نشده است. گوگل قطعا برنامه‌هایی جدی برای رقابت با بینگ در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات