نتفلیکس قصد دارد قابلیت‌های ویژه‌ای برای گیمرها فراهم کند

شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تمایل نتفلیکس به حضور در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای در حال افزایش است و این شرکت قصد دارد در این زمینه، قابلیت‌های جدیدی به پلتفرم خود اضافه کند.
تبلیغات

نتفلیکس تا رسیدن به جایگاه کنونی خود، مسیری طولانی را پیموده است. این شرکت فعالیت خود را با اجاره‌ی DVD ازطریق پست آغاز کرد و در نهایت کسب‌وکار خود را برای تبدیل شدن به اولین سرویس پخش آنلاین فیلم موفق در جهان تغییر داد. خدمات این شرکت همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین سرویس استریم آنلاین محتوا شناخته می‌شوند، اما اخیراً شاهد کاهش تعداد مشترکان آن بوده‌ایم و رقبا نیز به‌سرعت درحال نزدیک شدن به این شرکت هستند. غول استریم آنلاین سال گذشته بازی‌های موبایلی را به پلتفرم خود اضافه کرد؛ سرویسی که به‌نظر می‌رسد با استقبال خوبی ازطرف کاربران مواجه نشد. اکنون این شرکت قصد دارد تلاش بیشتری در حوزه‌ی بازی انجام دهد و سرمایه‌گذاری‌های دیگری در این بخش انجام خواهد داد.

به گزارش XDA، نتقلیکس درحال توسعه‌ی ویژگی‌های جدیدی است که گیمرها را به‌عنوان یک جامعه، گرد یکدیگر می‌آورد. یکی از قابلیت‌های جدید این سرویس، تابلوهای امتیازات است که بازی‌ها را رقابتی‌تر و احتمالاً سرگرم‌کننده‌تر خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنین سرویس دعوت‌نامه‌ای ارائه خواهد داد که به بازیکنان اجازه می‌دهد از یکدیگر برای اجرای بازی‌های گروهی دعوت کنند. علاوه‌براین نتفلیکس اخیراً تغییراتی روی پلتفرم خود اعمال کرده که به کاربران اجازه می‌دهد برای برخی از بازی‌های خود، دسته‌بندی یا نام مستعار منحصر‌به‌فرد ایجاد کنند. این شرکت تأیید کرده که درحال‌ کار روی ارائه‌ی قابلیت‌های جدیدی در پلتفرم خود است اما جزئیات دیگری درمورد آن ارائه نداد.

گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس در ابتدای ماه جاری گفت:

ما درحال آزمایش قابلیت‌های جدیدی هستیم. می‌توانم بگویم که این اقدامات حول محور توانایی‌های ما برای ایجاد ویژگی‌هایی است که به جهان‌ها، شخصیت‌ها و داستان‌هایی که می‌سازیم ارتباط دارد.

نتفلیکس درحال‌حاضر به‌طور متوسط ۱٫۷ میلیون کاربر فعال در بخش بازی‌های آنلاین خود دارد که شاید زیاد به‌نظر برسد، اما اگر این رقم را با ۲۲۱ میلیون مشترک سرویس استریم اصلی آن مقایسه کنیم، به‌وضوح مشخص است که خدمات گیمینگ این شرکت هنوز راه زیادی در پیش دارد. صرف‌نظر از موضوع تعداد کاربران، آزمایش ارائه‌ی خدمات بازی در پلتفرم نتفلیکس می‌تواند طی چند سال آینده برای این شرکت اهمیت زیادی داشته باشد. درهرصورت فعلاً مشخص نیست که قابلیت‌های جدید مرتبط با حوزه‌ی گیمینگ دقیقاً چه زمانی به این سرویس اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات