نتفلیکس با بازی موبایل وارد صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد شد

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس در کنار انتشار گزارش مالی خود تأیید کرد که حضور در صنعت بازی‌های ویدئویی را با انتشار بازی برای گجت‌های قابل حمل شروع خواهد کرد.
تبلیغات

رشد صنعت بازی‌های ویدئویی طی سال‌های اخیر به حدی بوده که شرکت‌های مهم حوزه‌ی فناوری را برای ورود به این عرصه وسوسه کرده است. البته موانع بسیاری بر سر راه شرکت‌ها وجود دارد و با عرضه‌ی کنسول خانگی باید با شرکت‌هایی مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو رقابت کنند؛ اما خطر شکست در چنین بازاری بسیار است و درواقع سه شرکت ذکرشده به قدری در بازار بازی‌های ویدئویی نفوذ کرده‌اند که به‌سادگی نمی‌توان آن‌ها را کنار زد و سهمی از بازار پرسود بازی‌های ویدئویی کسب کرد.

اما پیشرفت فناوری سبب شده است راهکارهای دیگری برای حضور در صنعت بازی‌های ویدئویی فراهم شود؛ حضوری که دیگر نیاز به عرضه‌ی کنسول بازی ندارد و کاربر می‌تواند مانند استریم محتوای ویدئویی، به تجربه‌ی بازی‌های دلخواه خود بپردازد. تاکنون شرکت‌های مختلفی وارد این عرصه شده‌اند که از آن می‌توان به گوگل و آمازون اشاره کرد.

شایعاتی وجود داشت که نتفلیکس می‌خواهد سهمی از بازار پرسود بازی‌های ویدئویی داشته باشد. این شرکت که از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های استریم ویدئو محسوب می‌شود، در نظر دارد پلتفرمی  برای استریم بازی‌ بسازد. البته برنامه‌های نتفلیکس نامعلوم بود و مشخص نبود پلتفرم استریم بازی نتفلیکس چه ویژگی‌هایی خواهد داشت.

اخیرا GamingBolt گزارشی منتشر کرده است که برخی از برنامه‌های نتفلیکس برای حضور در صنعت بازی‌های ویدئویی را مشخص می‌سازد. مسئله‌ای که در صورت وقوع، باعث می‌شود این شرکتِ پیش‌گام سینما و تلویزیون، همچون گوگل، آمازون و اپل به استریم بازی‌ ویدئویی روی آورد.

مقاله‌های مرتبط:

    در متن خبر اشاره شده که نتفلیکس با انتشار گزارش مالی اخیر خود به‌صورت رسمی ورود به استریم بازی‌های ویدئویی را تأیید کرده است. با استناد به اطلاعات منتشرشده، در ابتدا تمرکز اصلی این شرکت تنها روی بازی ویدئویی برای اندروید و ios خواهد بود. تا این لحظه مشخص نشده است که آیا در آینده می‌توان شاهد ردپای نتفلیکس در آثار کنسول‌های خانگی و رایانه شخصی باشیم یا خیر. 

    خوشبختانه مشترکین سرویس‌های فعلی نتفلیکس برای تجربه بازی‌های این شرکت لازم به خرید سرویس جدیدی نخواهند داشت و این قابلیت در سرویس‌های استریم فیلم و سریال ادغام می‌شود.

    باید منتظر ماند و دید آیا نتفلیکس تصمیم دارد با اقتباس از فیلم‌ها و سریال‌های انحصاری خود، بازی ویدئویی عرضه کند یا باید منتظر آثار کاملا جدید باشیم؟

    لطفاً نظرات و پیش‌بینی‌های خود در خصوص ورود نتفلیکس به عرصه بازی‌های ویدئویی را با ما به اشتراک بگذارید. آیا این شرکت محبوب می‌تواند همچون سینما و تلویزیون، در دنیای بازی‌های ویدئویی انقلابی ایجاد کند؟ 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات