گوگل قابلیت برقراری تماس تلفنی رایگان را به بلندگوی هوشمند خود اضافه می‌کند

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
بلندگوی هوشمند Google Home به زودی قادر به برقراری تماس تلفنی رایگان با خطوط ثابت و همراه خواهد شد.
تبلیغات

رقابت بر سر بهبود قابلیت‌های بلندگوهای هوشمند بین بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری طی یک سال گذاشته بسیار هیجان‌انگیز شده است. آمازون با اکو و دستیار هوشمند الکسا، مایکروسافت با بلندگوهای ساخت اچ‌پی مجهز به کورتانا و گوگل با Google Home و دستیار هوشمند خود، هرکدام سعی دارند خانه‌ها را هوشمندتر کنند.

گوگل لحظاتی پیش در جریان کنفرانس Google I/O 2017 اعلام کرد که قابلیت برقراری تماس تلفنی رایگان را به بلندگوی هوشمند خود اضافه خواهد کرد. این قابلیت در زمان عرضه تنها برای تماس از بلندگوی Home به تلفن‌های ثابت یا همراه در دسترس است و گوگل اعلام کرده است که قابلیت برقراری تماس صوتی «بلندگو به بلندگو»، طی ماه‌های آینده اضافه خواهد شد.

هزینه‌ی تماس تلفنی با اسپیکر هوشمند گوگل در آمریکا و کانادا کاملا رایگان است. به صورت پیش‌فرض، شماره‌ی به نمایش درآمده روی دستگاهی که با آن تماس گرفته می‌شود ناشناس (Private) خواهد بود؛ اما می‌توانید از طریق تنظیمات، شماره‌ی تلفن منزل یا تلفن همراه خود را در بلندگو به کار بگیرید. حتی در صورتی‌که چندین کاربر در یک منزل از بلندگوی هوم استفاده کنند، دستیار هوشمند گوگل با تشخیص صدای افراد، هنگام برقراری تماس تلفنی از شماره‌ی مختص به هر کاربر استفاده خواهد کرد.

اسپیکر هوشمند google home

علاوه بر اضافه کردن قابلیت برقراری تماس، گوگل مجموعه دستورات قابل شناسایی توسط بلندگوی هوشمند خود را افزایش داده است. تا پیش از این، دستورات صوتی دستیار هوشمند گوگل بسیار محدود بودند. گوگل در جریان کنفرانس گوگل I/O اعلام کرد که قابلیت‌های جدیدی از جمله پشتیبانی از استریم موسیقی از طریق بلوتوث، کنترل اسپاتیفای، نتفلیکس، HBO Now و بسیاری قابلیت‌های دیگر را به بلندگوی هوشمند خود اضافه خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    برای مثال، پس از بروزرسانی جدید گوگل خواهید توانست با فرمان صوتی «اوکی گوگل، سریال بریکینگ بد را پخش کن»، به تماشای این سریال در نتفلیکس بپردازید. گوگل همچنین علاوه بر پشتیبانی از قابلیت استریم موسیقی از سرویس‌های اسپاتیفای و Google Play Music، پشتیبانی از ساوند کلاود را هم به اسپیکر هوشمند خود اضافه کرده است.

    البته شاید مهم‌ترین تغییر اسپیکر هوم برای بسیاری از کاربران، اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از استریم موسیقی از طریق بلوتوث باشد. محروم بودن بلندگوی گوگل از چنین قابلیتی در زمان معرفی اولیه، باعث شگفتی بسیاری از کاربران شده بود.

    به نظر می‌رسد گوگل با توسعه‌ی هرچه بیشتر بلندگوی هوشمند Home، سعی دارد فاصله‌ی خود را با اکوی آمازون به حداقل برساند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات