سرمایه‌گذار دوج کوین علیه ایلان ماسک شکایتی برای دریافت غرامت ۲۵۸ میلیارد دلاری مطرح کرد

جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از سرمایه‌گذاران دوج کوین به‌دلیل ضررهای چند میلیارد دلاری خود و سایر سرمایه‌گذاران این رمزارز، از ایلان ماسک، تسلا و اسپیس ایکس شکایتی برای دریافت غرامت ۲۵۸ میلیارد دلاری مطرح کرد.
تبلیغات

کاهش قیمت اخیر ارزش بازار رمزارزها، صدها میلیاد دلار سود روی کاغذ را از بین برده و این شرایط بسیاری از میلیونرهای دنیای ارزهای دیجیتال را به ترک این حوزه و روی آوردن به دارایی‌های دیگر ترغیب کرده است.

به گزارش TechCrunch، یک سرمایه‌گذار آمریکایی دوج کوین، شکایتی دسته‌جمعی در دادگاه فدرال منهتن علیه ایلان ماسک، تسلا و اسپیس ایکس مطرح کرده و آن‌ها را به اداره‌ی غیرقانونی برای افزایش قیمت رمزارزها متهم کرده است. ماسک بارها در حساب کاربری توییتر خود به دوج کوین اشاره کرده که در بیشتر موارد این توییت‌ها منجر به افزایش قیمت این رمزارز شده است.

به‌نظر می‌رسد شاکی این پرونده از توییت‌های ماسک و اشاره‌های وی به این‌که در دوج فعالیت دارد، به‌عنوان دلیلی استفاده می‌کند تا نشان دهد مالک تسلا، این میم‌کوین را کنترل می‌کند و بنابراین مسئول جبران خسارت‌های سرمایه‌گذارانی است که پول خود را از دست داده‌اند. ارزش این رمزارز در ماه‌های اخیر تقریباً از ۰٫۷۴ دلار به ۰٫۰۵ دلار کاهش یافته است.

ظاهراً از زمانی‌که ماسک ارسال توییت‌هایی درمورد دوج کوین را آغاز کرده است، سرمایه‌گذاران این رمزارز با ضرر ۸۶ میلیارد دلاری مواجه شده‌اند و حالا این شکایت خواستار سه‌ برابر شدن این زیان است.

کیت جانسون که این شکایت را مطرح کرده است، در بخشی از توضیحات خود گفت:

مدافعان به‌دروغ و فریب‌کاری ادعا می‌کنند که دوج کوین یک سرمایه‌گذاری مشروع است، درحالی‌که این میم کوین اصلاً ارزشی ندارد. از زمانی‌که فرد متهم یعنی ایلان ماسک و شرکت‌های تحت مدیریت او یعنی اسپیس ایکس و تسلا، خرید، توسعه، ترویج و پشتیبانی و عملیاتی کردن دوج کوین را در سال ۲۰۱۹ آغاز کردند، سرمایه‌گذاران این رمزارز تقریباً ۸۶ میلیارد دلار از دست داده‌اند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات