سرمایه‌گذار آمریکایی به‌دلیل افت قیمت TerraUSD از صرافی بایننس شکایت کرد

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو بایننس / Binance صرافی رمزارز ارز دیجیتال در جلسه کنفرانس مردم
یکی از شهروندان ایالات متحده با شکایت از بایننس می‌گوید این صرافی به‌دروغ TerraUSD را استیبل‌کوینی با پشتوانه‌ی ارز فیات جلوه داده و باعث ضرر هنگفت مردم شده است.
تبلیغات

یکی از شهروندان ایالت یوتا در آمریکا از Binance US و مدیرعامل این صرافی شکایت کرده است. او می‌گوید صرافی بایننس به‌دروغ نشان داده که TerraUSD دارایی ایمن با پشتوانه‌ی ارز فیات است و با تبلیغاتش باعث شده افراد زیادی سرمایه‌ی خود را از دست بدهند.

شاکی پرونده که جفری لاک‌هارت نام دارد، می‌گوید ازآن‌‌‌جا‌که بایننس در آمریکا به‌عنوان صرافی اوراق بهادار ثبت نشده است، وظیفه‌ی محدودی درقبال ارائه‌ی اطلاعات دارایی‌هایی دارد که روی پلتفرمش معامله می‌شود. به‌گفته‌ی شرکتی حقوقی که نمایندگی از لاک‌هارت را در پرونده برعهده گرفته است، صرافی‌های رمزارز با زیر‌پا‌گذاشتن قوانین اوراق بهادار و آسیب‌زدن به مردم، سود هنگفتی به‌جیب زده‌اند.

به‌گزارش انگجت و به‌نقل از رویترز، فردی به‌نمایندگی از بایننس اعلام کرده است که این صرافی در شبکه‌ی مقابله با جرایم مالیِ وزارت خزانه‌داری آمریکا ثبت شده و فعالیت‌هایش با تمامی قوانین وضع‌شده مطابقت دارد. نماینده‌ی بایننس می‌گوید ادعاهای جفری لاک‌هارت بی‌اساس هستند و این شرکت قصد دارد به‌طور قاطع از خود دفاع کند.

در ماه گذشته‌ی میلادی، قیمت TerraUSD به‌شدت افت کرد و باعث شد سرمایه‌گذارانی که به TerraUSD به‌عنوان استیبل‌کوین اعتماد کرده بودند، متحمل ضرر زیادی شوند. معمولاً دارایی‌هایی که به‌عنوان استیبل‌کوین معرفی می‌شوند، باید نسبت یک‌به‌یک با دلار آمریکا داشته باشند. بااین‌حال، قیمت TerraUSD به کمتر از یک دلار افت کرد.

نکته‌ی مهم این است که TerraUSD برخلاف دیگر استیبل‌کوین‌ها که پشتوانه‌ی ارزهای واقعی را دارند، استیبل‌کوینی الگوریتمیک محسوب می‌شود و پشتوانه‌ی ارز فیات ندارد. این استیبل‌کوین از رمزارزی به نام Luna استفاده می‌کند و ظاهراً مکانیسمی دارد که درصورت افت‌کردن، قیمتش می‌تواند دوباره قیمت را به یک دلار برگرداند.

سرمایه‌گذاران به‌منظور درآمدزایی ازطریق پروژه‌ی وام‌دهی Anchor، علاقه‌ی زیادی به سرمایه‌گذاری در TerraUSD از خود نشان دادند. این پروژه‌ی وام‌دهی قرار بود در ازای سپرده‌گذاری TerraUSD بازدهی سالانه‌ی ۲۰ درصدی ارائه دهد. مکانیسم TerraUSD در بازگرداندن قیمت این استیبل‌کوین به یک دلار شکست خورد و اکنون با قیمت کمتر از یک سنت معامله می‌شود.

جفری لاک‌هارت امیدوار است شکایت خود را به‌عنوان شکواییه‌ای گروهی به‌نمایندگی از تمامی سرمایه‌گذارانی ثبت کند که ترا را از بایننس خریده‌اند. روز گذشته، بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا، برداشت بیت کوین را به‌دلیل مشکلاتی در زیرساخت به‌مدت چند ساعت متوقف کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که چند روز پیش ادعا شده بود بایننس به محفلی برای کلاه‌برداران و قاچاقچیان مواد‌مخدر تبدیل شده و به پول‌شویی ۲٫۳۵ میلیارد دلاری کمک کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات