چراغ سبز تسلا برای پذیرش دوباره ارزهای دیجیتال

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا معتقد است که در بلندمدت رمزارزها می‌توانند جایگزینی برای پول نقد باشند و در همین راستا اعلام کرد که ممکن است به‌زودی دوباره رمزارزها را به‌عنوان راهی برای خرید خودروهای این شرکت در نظر بگیرد.
تبلیغات

تسلا در فصلنامه‌ای که در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرد، از احتمال از سرگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال خبر داد؛ به این معنی که ممکن است به‌زودی دوباره پرداخت با رمزارزها را برای خرید خودروهای این شرکت قبول کند.

به گزارش cointelegraph، تسلا معتقد است که در آینده دارایی‌های دیجیتال ذخیره ارزش و ابزاری برای پرداخت محسوب خواهند شد:

دارایی‌های دیجیتال پتانسل این را دارند که در بلند‌مدت به ابزاری برای سرمایه‌گذاری و جایگزینی برای پول نقد تبدیل شوند.

تسلا در فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که خودروهای تسلا را می‎‌توان با پرداخت بیت کوین خریداری کرد و هم‌زمان هم در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ (زمستان ۱۳۹۹)، ۱/۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد؛ این اقدامات تسلا را می‌توان قدم بزرگی برای پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین دانست.

با‌این‌حال، اندکی بعد در اردیبهشت ۱۴۰۰، این شرکت اعلام کرد که به دلیل تأثیرات مخرب زیست‌محیطی استخراج بیت کوین، فعلا امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین را متوقف می‌کند.

در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰)، ایلان ماسک ایلان ماسک از امکان پذیرش دوباره‌ بیت کوین خبر داد و اعلام کرد که در صورت اطمینان از افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین، این رمزارز را دوباره به عنوان راهی برای خرید بیت کوین خواهد پذیرفت.

چراغ سبز تسلا برای پذیرش دوباره پرداخت با ارزهای دیجیتال هم‌زمان با انتشار خبر خرید صدهزار خودرو تسلا توسط هرتز کورپوریشن، باعث شد تا ارزش این شرکت برای اولین بار در تاریخ ارزش شرکت‌ها از یک تریلیون دلارعبور کند.

ماسک در توییت روز یکشنبه‌ خود اعلام کرد که تنها ارزهای دیجیتالی که به عنوان سرمایه در اختیار دارد، بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است.

توییت ایلان ماسک

این توییت باعث ناراحتی طرفداران رمزارز شیبا اینو شد و هنگامی که کاربری از او درباره تعداد توکن‌های شیبایی که در اختیار دارد، سؤال کرد.

ماسک در پاسخ نوشت:

هیچی! فقط بیت کوین، اتریوم و دوج کوین.

آیا پذیرش دوباره رمزارزها برای خرید خودروهای تسلا، سهام این شرکت را باز هم افزایش خواهد داد؟ یا برعکس، پذیرش از سمت تسلا، به رشد رمزارزها کمک خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات