استخراج دوج کوین |‌ راهنمای کامل ماین ارزدیجیتال دوج

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
دوج کوین به یکی از ارزهای دیجیتال برتر در بازار تبدیل شده است. اگر قصد دارید دوج کوین استخراج کنید، در این مقاله روش انجام کار توضیح داده شده است.
تبلیغات

در سال‌های گذشته، استخراج دوج‌ کوین (DogeCoin) به‌دلیل ارزش کم این ارز دیجیتال سوددهی زیادی نداشت. ارزش هر واحد این رمز ارز که اوایل جولای ۲۰۲۰ فقط ۰/۰۰۲۴ دلار بود، اکنون به حدود ۰/۲۷ دلار رسیده است. این پروژه میم کوین ابتدا در سال ۲۰۱۳ و فقط بر‌‌‌اساس شوخی ایجاد شد و حالا جزو ارزهای دیجیتال ارزشمند بازار محسوب می‌شود.

ژوئن ۲۰۲۱، ارزش بازار دوج کوین به ۴۰ میلیارد دلار رسید. در اوایل شروع کار این ارز دیجیتال، حتی سازندگانش، بیلی مارکوس و جکسون پالمر، آن را جدی نمی‌گرفتند و هنگامی که ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ ستایش از خصوصیات دوج کوین را شروع کرد، تقریباً همه کاربران بازار ارزهای دیجتال آن را شوخی تلقی کردند.

به‌گزارش کوین‌مارکت‌کپ، پس از ماسک برخی شخصیت‌های مروف مثل مارک کوبان و اسنوپ داگ نیز توییت‌هایی در حمایت از این میم کوین منتشر کردند. ایلان ماسک هنگامی که به‌عنوان میزبان برنامه پرطرفدار «شنبه شب زنده» در این برنامه‌ حضور یافت، بسیاری از افراد دریافتند «دوج فادر» این ارز دیجیتال را جدی‌تر از سایر پروژه‌های مشابه در نظر می‌گیرد.

ماسک مدتی قبل با توسعه‌دهندگان دوج کوین وارد همکاری شد و همین امر موجب افزایش توجهات به این میم کوین شده است. این تحولات تا حدی نشان‌دهنده آن است که چرا دوج با وجود شرایط ناهنجار بازار، همچنان از پشتیبانی قدرتمندی برخوردار است، ازاین‌رو، گزینه‌ای مناسب برای استخراج محسوب می‌شود.

در این مقاله، روش شروع استخراج دوج کوین را به شما توضیح می‌دهیم تا از محبوبیت فعلی و قیمت مناسب آن حداکثر استفاده را ببرید. البته باید توجه کنید که پیش از استخراج دوج کوین، تحقیقات لازم را هم انجام دهید؛ زیرا به‌دلیل نوسان‌های ارزش این ارز دیجیتال، خطرهایی هم در این راه وجود دارد.

استخراج دوج چیست؟

dogecoin دوج کوین

ماینر دوج‌ کوین سخت‌افزاری است که گره‌های شرکت‌کننده در شبکه این ارز دیجیتال را برای انجام محاسبات ریاضی موردنیاز به‌منظور بررسی و تأیید تراکنش‌های ورودی دوج چین (DogeChain) استفاده می‌کند. دوج چین در‌واقع بلاک چین دوج کوین است.

روش عملکرد استخراج دوج کوین چگونه است؟

گره‌های استخراج‌کننده دوج کوین تعیین می‌کند که کدام تراکنش‌ها را باید در دوج چین قرار گیرد و سپس آن‌ها را تأیید می‌کند و نهایتا در بلوک‌هایی قرار می‌دهد که به‌ترتیب و تغییرناپذیر در یک دفتر کل مشترک ثبت خواهند شد. این تراکنش‌ها برای همه شرکت‌کنندگان در شبکه قابل‌مشاهده است.

به‌طور خلاصه، این گره‌های استخراج‌کننده از سخت‌افزار خود برای محاسبه مسائل پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند که بخش جدایی‌ناپذیر فرایند اعتبارسنجی معاملات است. ماینرها به‌‌دلیل فعالیتشان در شبکه‌، پاداش‌ استخراج بلوک‌های جدید را به‌صورت دوج دریافت می‌کنند. دوج چین در هر دقیقه ۱۰ هزار دوج منتشر می‌کند که این سکه‌های دیجیتالی به گره‌هایی که زودتر از بقیه تراکنش‌های ورودی را تأیید کنند، به‌عنوان پاداش اعطا می‌شود.

بهترین ماینرهای دوج کوین

چند نوع ماینر (استخراج‌کننده) برای دوج کوین وجود دارد. در‌واقع، می‌توانید با استفاده از کامپیوتر رومیزی یا حتی لپ‌تاپ نیز دوج استخراج کنید. استخراج دوج کوین برخلاف بیت کوین، محاسبات زیادی ندارد؛ به‌همین‌دلیل، امکان استخراج این ارز دیجیتال حتی روی کامپیوتر‌های قدیمی نیز امکان‌پذیر است.

انواع سخت‌افزارهایی که می‌توان با آن‌ها دوج کوین استخراج کرد، به‌شرح زیر است:

  • پردازنده‌های کامپیوتر‌ی (CPU)
  • کارت گرافیک (GPU)
  • ماینرهای ASIC

ماینرهای CPU

اگرچه می‌توان با کامپیوتر‌های معمولی نیز دوج کوین استخراج کرد، اگر سیستم شما چندان قدرتمند نباشد، این کار سوددهی مناسبی نخواهد داشت. فرایند استخراج وابستگی زیادی به قدرت پردازنده مرکزی (CPU) دارد. استخراج دوج کوین می‌تواند کامپیوتر را بیش‌از‌حد گرم کند و طول عمرش را هم کاهش دهد.

ماینرهای GPU

پردازنده‌های مرکزی قدرت کافی برای استخراج دوج دارند؛ اما پردازنده‌های گرفیکی برای این کار مناسب‌تر خواهند بود؛ زیرا قدرتمند‌تر و بهینه‌تر عمل می‌کنند. اگر قصد دارید با کارت گرافیک دوج کوین استخراج کنید، چهار نمونه از کارت گرافیک‌های برتر موجود در‌ادامه آورده شده است:

  • ایسوس RX Vega 64
  • انویدیا جی‌فورس GTX
  • SAPPIRE Pluse Radeon RX 580
  • Scrypt ASIC Miner

دوج کوین بر‌‌اساس الگوریتم Scrypt اجرا می‌شود که از این نظر شبیه لایت کوین است؛ بنابراین، می‌توان گفت بهینه‌ترین سخت‌افزار برای استخراج دوج کوین، Scrypt ASIC است؛ زیرا این ماینرها به‌طور خاص و فقط برای استخراج ارز‌های رمزنگاری‌شده با الگوریتم Scrypt طراحی شده‌اند. اگر توان مالی کافی برای خرید ASIC Miner دارید، می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید؛ زیرا سودآوری آن بیشتر از استخراج با کارت گرافیک است. ازجمله ماینرهای برتر ASIC برای استخراج دوج کوین عبارت‌اند از:

  • Bitmain Antminer L3
  • BW L21 Scrypt Miner
  • Innosilicon A2 Terminator

دیگر نکات مهم در انتخاب ماینر

در هر روشی که برای استخراج دوج کوین انتخاب کرده‌اید، باید این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • سردکننده‌ها: استخراج می‌تواند باعث گرم‌شدن بیش‌از‌حد ماینرها شود که این امر در کاهش طول عمر قطعات تأثیر زیادی دارد. استفاده از خنک‌کننده‌ها برای ماینرهای شما بسیار مهم است. توجه کنید که الزامات خنک‌کننده به نوع دستگاه ماینر بستگی دارد؛ اما معمولاً کارت گرافیک‌ها درمقایسه‌با سایر ماینرها، بیشتر به سیستم‌های خنک‌کننده احتیاج دارند.
  • سروصدا:‌به‌یاد بسپارید که استفاده از ماینرهای ASIC می‌تواند صدای زیادی ایجاد کند؛ به‌خصوص اگر قصد داشته باشید از چند دستگاه استفاده کنید.
  • فضا: حتماً قبل از خرید ماینر به محل نصب دستگاه توجه کنید. به‌عنوان مثال، اگر قصد دارید ماینر ASIC بخرید، بهترین مکان برای نگه‌داری این دستگاه اتاق عایق صوتی و سرد است.

نرم‌افزار استخراج دوج کوین

برای استخراج دوج کوین علاوه‌بر تهیه‌ سخت‌افزار مدنظر، باید از نرم‌افزار برای اتصال به دوج چین بهره ببرید. این نرم‌افزارها قدرت محاسبانی ماینر شما را برای کسب پاداش در شبکه دوج کوین به‌اشتراک می‌گذارند. درحال‌حاضر، پنج نرم‌افزار اصلی برای استخراج دوج کوین عبارت‌اند از:

  • EasyMiner (برای مبتدیان)
  • CGminer (برای ASICها)
  • CudaMiner (برای کارت گرافیک‌های Nvidia و ASIC)
  • CPUMiner (برای CPUها)
  • MultiMiner (بهترین برای ASICها)

توجه کنید باید مطمئن شوید که سخت‌افزار شما با نرم‌افزار به‌خوبی کار می‌کند.

رویکردهای استخراج دوج کوین

دوج کوین مثل بسیاری از ارزهای دیجیتال بر‌‌‌اساس اثبات انجام کار (PoW) کار می‌کند. با‌‌توجه‌‌‌به بودجه و تجهیزات، می‌توانید با روش‌های مختلفی دوج کوین استخراج کنید:

  • استخراج انفرادی: هر فرد به‌تنهایی استخراج می‌کند.
  • استخرهای استخراج: افراد منابع سخت‌افزاری خود را با یکدیگر ادغام می‌کنند تا پاداش بیشتری به‌دست آورند.
  • استخراج ابری: ماینر هزینه اشتراک یک مرکز داده بزرگ را می‌پردازد تا عملیات استخراج را از طرف وی انجام دهد.

استخراج انفرادی دوج کوین

اگر یک دستگاه ماینر با قدرت محساباتی فروان در‌اختیار دارید، از نظر تئوری، استخراج می‌تواند برای شما سوددهی زیادی داشته باشد. با این کار، همه پاداش‌های بلوک‌های جدید به شما تعلق خواهد گرفت. البته اگر قصد دارید استخراج دوج کوین را به‌صورت انفرادی انجام دهید، باید حداقل از چند دستگاه استفاده کنید تا این فرایند برایتان سوددهی داشته باشد؛ زیرا رقابت بین ماینرهای دوج کوین بسیار زیاد است. به‌یاد بسپارید که هنگام استخراج انفرادی، شما برای دریافت پاداش‌های بلوک‌های جدید با استخرهای بزرگ سراسر جهان رقابت خواهید کرد.

بهترین استخرهای استخراج گروهی دوج کوین

استخر استخراج دوج کوین

استخراج با کمک استخرهای جهانی استراتژی‌ای است که در آن، گروهی از ماینرها قدرت محاسباتی دستگاه‌هایشان را ادغام می‌کنند تا بخت بیشتری برای کسب پاداش بلوک‌ها داشته باشند. استخر استخراج دوج کوین به ماینرهای کوچک اجازه می‌دهد تا خطر از‌دست‌دادن پولشان را کاهش دهند و بخت بیشتری برای کسب سود داشته باشند. مشارکت در استخرها بار هزینه‌های اضافه سربار و مصرف انرژی‌های گران‌قیمت را نیز کاهش می‌دهد؛ چراکه چندین دستگاه با قدرت محاسباتی فراوان به‌عنوان یک واحد کلی تجمیع و عملیات‌های مورد‌نیاز شبکه را پردازش خواهند کرد. استخرهای برتر استخراج دوج کوین عبارت‌اند از:

AntPool

AntPool درحال‌حاضر یکی از استخرهای بزرگ استخراج است که از استخراج‌کنندگان Bitmain ASIC تشکیل شده است. بر‌‌‌اساس برخی گزارش‌ها، حدود ۱۰ درصد از کل بلوک‌های ارزهای دیجیتال را ماینرهای این استخر استخراج می‌کنند. AntPool از استخراج Scrypt پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌توان با استفاده از استخر یادشده، ارزهای دیجیتالی مثل دوج کوین و لایت کوین را استخراج کرد.

Prohashing

Prohashing یکی از استخرهای قدیمی استخراج در بازار است و از چندین آلت کوین مختلف پشتیبانی می‌کند. این استخر از مدل پرداخت به‌ازای سهم (PPS) بهره می‌برد و ۳/۹۹ درصد از هزینه‌ها را از کاربران دریافت می‌کند. Prohashing قابلیت ماینینگ ادغام‌شده را نیز ارائه می‌دهد؛ قابلیتی که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دوج کوین و لایت کوین را هم‌زمان استخراج کنند.

ViaBTC

استخر ViaBTC در شش ماه گذشته ۸/۸۲ درصد از کل بلوک‌های بیت کوین را استخراج کرده است. این استخر گزینه‌ای فوق‌العاده برای مبتدیانِ حوزه ارزهای دیجیتال است؛ زیرا رابط کاربر پسندی دارد و مثل Prohashing از قابلیت استخراج ادغام‌شده پشتیبانی می‌کند.

Trustpool

Trustpool استخری در روسیه است که از هفت ارز دیجیتال، از‌جمله دوج کوین و لایت کوین پشتیبانی می‌کند. این استخر نیز از قابلیت استخراج ادغام‌شده برخوردار است و شما می‌توانید با استفاده از آن هر دو رمز‌ارز مبتنی‌بر Scrypt را هم‌زمان استخراج کنید. در‌حال‌حاضر، Trustpool چندهزار ماینر فعال دوج کوین دارد.

استخراج ابری دوج کوین

اگر تمایل ندارید تجهیزات و امکانات لازم برای استخراج دوج کوین را خودتان تهیه کنید، می‌توانید در یکی از برنامه‌های استخراج ابری مشترک شوید. در این برنامه‌ها، مرکز داده بزرگی به‌نمایندگی از شما عملیات استخراج را انجام می‌دهد و شما هزینه‌های موردنیاز را ماهانه یا سالانه پرداخت خواهید کرد. هم‌اکنون، می‌توانید از سرویس‌هایی نظیر Nicehash و Eobot و Genesis Mining برای استخراج ابری بهره ببرید.

نحوه استخراج دوج کوین

پیش از شروع عملیات استخراج دوج کوین، از سرعت و پایداری اتصال اینترنت و منبع برق معتبر مطمئن شوید و سپس، مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

سخت‌افزار خود را انتخاب کنید: د‌ر مرحله اول، باید بر‌اساس نیاز و شرایط خود یک دستگاه برای استخراج تهیه کنید.

نرم‌افزار خود را انتخاب کنید: پس از اینکه عملیات تنظیم سخت‌افزار کامل شد، زمان آن رسیده است که نرم‌افزار مناسب را پیدا و روی سیستم خود بارگیری کنید. نصب نرم‌افزارهای استخراج بسیار آسان است؛ اما به‌یاد بسپارید که حتماً باید از نرم‌افزار متناسب با کارت گرافیک یا ماینر ASIC خود استفاده کنید.

کیف پول ایجاد کنید: کیف‌پول ارز دیجیتال مکانی است که درآمد شما در آنجا ذخیره خواهد شد؛ بنابراین، مطمئن شوید که کیف‌پول شما بسیار ایمن باشد و کلیدهای بازیابی آن را هم در جایی مطمئن نگه‌ دارید. نکته مهم دیگر اینکه برای دریافت پاداش‌ استخراج‌ بلوک‌ در شبکه دوج کوین، باید از کیف‌پولی استفاده کنید که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

عملیات استخراج خود را آغاز کنید: پس از طی مراحل مذکور، نرم‌افزار استخراج را اجرا کنید و رشد تعداد دوج کوین‌های خود را شاهد باشید. نرم‌افزار استخراج شما باید پیش‌نمایشی از میزان نسبی درآمد در هر ساعت به شما ارائه دهد.

در‌صورتی‌که قصد دارید برای استخراج به استخر بپیوندید، می‌توانید مراحل یادشده را با کمی تغییر در تنظیمات انجام دهید و فرایند استخراج گروهی دوج کوین را آغاز کنید. همچنین برای استخراج ابری، کافی است در یکی از شرکت‌های ارائه‌‌دهنده این خدمات ثبت‌نام کنید.

بهترین کیف‌پول‌های دوج کوین

شما می‌توانید از سه نوع کیف‌پول برای نگه‌داری دوج کوین استفاده کنید: ۱. کیف‌پول آنلاین؛ ۲. کیف‌پول نرم‌افزاری (کیف‌پول گرم)؛ ۳. کیف‌پول سخت‌افزاری (کیف‌پول سرد).

کیف‌پول‌های آنلاین در صرافی‌های متمرکز مثل بایننس یا کوین‌بیس ارائه می‌شوند. برای استفاده از کیف‌پول‌های نرم‌افزاری، باید اپلیکیشن مدنظر را روی دستگاه خود نصب کنید. کیف‌پول‌های نرم‌افزاری مثل تراست ولت یا متامسک از امنیت بیشتری در‌مقایسه‌با کیف‌پول‌های آنلاین برخوردارند. علاوه‌بر‌این، می‌توانید از کیف‌پول‌های اصلی دوج کوین مثل Multidoge یا Dogecoin Core استفاده کنید. در‌نهایت، می‌توانید برای نگه‌داری دوج‌ کوین از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری مثل Trezor یا Ledger بهره ببرید. پس از اعمال تنظیمات در کیف‌پول خود، باید آن را به نرم‌افزار استخراج دوج کوین خود متصل کنید.

آیا دوج بهترین سکه برای استخراج است؟

تا زمانی‌که قیمت دوج کوین به‌میزان درخور‌توجهی از سطح حمایتی ۰/۳ دلار پایین‌تر نیاید، استخراج این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به‌احتمال زیاد سوآور خواهد بود. برای اطمینان از سوددهی استخراج، پیش از اقدام به شروع کار از ماشین‌حساب‌های سودآوری ماینرها استفاده کنید.

اگرچه سود‌آورترین ارز دیجیتال برای استخراج بیت کوین است، درحال‌حاضر پادشاه ارزهای دیجیتال استخراج‌کننده‌های بسیار حرفه‌ای دارد که بر این فضا تسلط کاملی دارند. با‌این‌حال، هنوز‌هم گزینه‌هایی برای سودآوری در این زمینه وجود دارد. به‌عنوان مثال، می‌توانید ارز دیجیتال مونرو (Monero) را استخراج کنید. مونرو رمز‌ارزی با تمرکز بر حریم خصوصی است که از سیستم اجتماع شبیه به بیت کوین استفاده می‌کند. یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای استخراج، ارز دیجیتال زی‌کش (Zcash) است که برای حفظ حریم خصوصی در‌کنار بیت کوین به‌وجود آمده است. در‌نهایت، می‌توانید به استخراج اتریم نیز فکر کنید؛ اگرچه این شبکه به‌آرامی به‌سمت استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام منتقل خواهد شد.

درباره نقد‌کردن درآمد دوج کوین خود باید هوشمندانه عمل کنید. شاید بخواهید پاداش‌های دوج خود را به‌طور منظم به ارزهای فیات یا استیبل کوین‌ تبدیل کنید یا شاید ترجیح دهید دوج کوین‌های خود را هادل (HODL) کنید و فقط در‌صورتی آن‌ها را بفروشید که قیمتشان افزایش یافت. درهر‌صورت پیش از هر تصمیمی، به نتیجه‌های احتمالی آن فکر کنید تا نسبت بین ریسک و کسب سود در حد تعادل قرار گیرد. برای نمونه، می‌توانید نیمی از درآمد دوج کوین خود را نقد کنید و بقیه آن را نگه‌ دارید.

امیدواریم این راهنما آغازگر سفر جذاب شما به استخراج دوج‌ کوین باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره استخراج دوج کوین چیست؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، لطفا آن را با زومیت و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات