ادوارد اسنودن: سرکوب دولت‌ها بیت کوین را قوی‌تر می‌کند

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ادوارد اسنودن، مأمور سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده، معتقد است ممنوعیت‌ها و سیاست‌های دولتی ضد رمزارزها نه‌تنها بیت کوین را نابود نمی‌کند، بلکه باعث قدرتمند‌تر شدن آن می‌شود.
تبلیغات

ادوارد اسنودن افزایش سختگیری‌های جهانی در مورد ارزهای دیجیتال را موجب مقاوم‌تر شدن بیت کوین دانست. او در توییتی به اظهاراتش در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۴ اسفند ۱۳۹۸) در مورد بیت کوین اشاره کرد؛ پنجشنبه سیاهی که بازار رمزارزها و سهام در پی شیوع ویروس کرونا دچار بحران شد.

به گزارش کوین‌تلگراف، اسنودن در روز پنجشنبه سیاه از سقوط ۵۰ درصدی ارزش بیت کوین شوکه نشد و حتی آن را بهترین فرصت برای خرید بیت کوین معرفی کرد.

این افشاگر معروف روز یکشنبه ۳ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۱ مهر ۱۴۰۰) در توییتی نوشت:

با وجود کمپین‌های جهانی دولت‌ها برای تضعیف پذیرش عمومی و حمایت از رمزارزها، قیمت بیت کوین از آن سقوط تاریخی تا امروز ۱۰ برابر افزایش یافته است.

در جریان سقوط بیت کوین در پنجشنبه سیاه، ارزش این رمزارز به ۳۸۰۰ دلار رسید؛ اما از آن تاریخ تا زمان نگارش این مقاله (۱۷ مهر ۱۴۰۰) ارزش بیت کوین به بالاترین سطح خود و حدود ۶۴,۸۰۰ دلار رسیده است.

در واقع ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) سال سرکوب گسترده بیت کوین و ارزهای دیجیتال، به‌خصوص در چین به شمار می‌رود.

مقامات چینی در پکن، در این سال سیاست‌های جدیدی برای ممنوعیت استفاده از رمزارزها در پیش گرفتند؛ بعد از اعمال این ممنوعیت‌ها، ماینرهای بیت کوین به خارج از چین مهاجرت کردند و تجهیزات سخت‌افزاری خود را نیز به خارج از این کشور انتقال دادند. تعطیلی استخراج رمزارزها در چین، حتی به‌طور موقت، باعث کاهش شدید نرخ هش بیت کوین شد.

ارزهای دیجیتال در واشنگتن نیز مخالفانی دارند و حتی برخی از اعضای کنگره به‌صراحت خواستار اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تری در این حوزه هستند.

نهادهای نظارتی در ایلات متحده مانند گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز خواستار وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه ارزهای دیجیتال شده‌اند؛ اجرایی شدن این قوانین می‌تواند نوآوری‌های دیجیتال در آمریکا را از بین ببرد.

هم‌زمان با سرکوب رمزارزها، پذیرش بیت کوین همچنان در حال رشد است و برخی دولت‌ها نیز با این جنبش همراه شده‌اند. برای مثال، دولت السالوادور به‌عنوان اولین کشور، به‌تازگی بیت کوین را وجه قانونی این کشور معرفی کرده است. این اقدام و اقداماتی از این دست می‌تواند پیامدهای قابل توجهی در سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی داشته باشد.

اسنودن پیش‌تر از قانونی شدن بیت کوین در السالوادور حمایت و کشورهای دیگر را به پذیرش بیت کوین به‌عنوان دارایی ذخیره‌شده تشویق کرده بود.

به نظر شما دولت‌ها با اعمال محدودیت‌ها برای ارزهای دیجیتال تا چه اندازه می‌توانند مانع استفاده از آن‌ها شوند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات