افزایش ثروت جف بزوس و ایلان ماسک در دوران همه‌گیری ویروس کرونا

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گویا در شرایطی که بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک با خطر ورشکستگی روبه‌رو هستند، ثروت افرادی مانند جف بزوس و ایلان ماسک هر روز بیشتر می‌شود.
تبلیغات

طی گزارش انتشاریافته توسط رویترز، در شرایطی که دنیا با گسترش بیماری کرونا درگیر است، مجموع ثروت میلیاردرهای آمریکایی یعنی جف بزوس، مالک فروشگاه آنلاین آمازون و ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است.

این آمار را انستیتوی مطالعات سیاسی یا به اختصار IPS منتشر کرده است. جالب است بدانید ثروت میلیاردرهای آمریکایی در شرایطی بیشتر شده است که نزدیک به ۲۲ میلیون فرد در آمریکا بی‌کار هستند یا شغلشان را از دست داده‌اند.

پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به مشکل خوردند. بسیاری در تلاش بودند که با استفاده از شیوه دورکاری به فعالیت تجاریشان کمک کنند؛ اما باید گفت که برخی مشاغل حالت دورکاری ندارند.

گسترش آمار دورکاری به بسیاری از اپلیکیشن‌ها ازجمله زوم و مایکروسافت تیمز رونق بخشیده است و فروشگاه‌هایی ازجمله آمازون نیز سفارش‌های بیشتری دریافت می‌کنند؛ زیرا مردم در شرایط خودقرنطینگی به‌سر می‌برند و به‌جای خرید فیزیکی از فروشگاه‌ها به سفارش آنلاین کالاهای مورد نیازشان روی آورده‌اند.

در گزارش اشاره شده است که از تاریخ ۱ ژانویه تا ۱۰ آوریل ده‌ها میلیون دلار به ثروت ۳۴ نفر از ثروتمندترین افراد آمریکایی اضافه شده است و جف بزوس و ایلان ماسک شامل این افراد می‌شوند.

در ادامه گزارش آمده که مجموع ثروت تنها ۸ نفر از این ۳۴ نفر که جف بزوس، ایلان ماسک و اریک یوان (مالک اپلیکیشن زوم) نیز شاملشان می‌شوند با رشد ۱ میلیارد دلاری همراه بوده است. در طی دهه گذشته، ارزش ثروت میلیاردهای ایالات متحده رشدی بالغ بر ۸۰/۶ درصد داشته است و گویا هر روز به این ثروت افزوده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات